1. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

VW Passat B5 1.8T AEB 97r. - remont czy swap?

Dyskusja w 'Silniki benzynowe' rozpoczęta przez użytkownika Mateusz_ZST, 8-09 13.

  1. Mateusz_ZST

    Mateusz_ZST Nowy

    Dołączył:
    8-09 13
    Postów:
    11
    Docenione treści:
    1
    Witajcie!
    Otóż, dostałem Passata B5 1.8T AEB 97 rok, w manualu, ale (według mnie, a mechanikiem nie jestem) silnik jest w opłakanym stanie.
    Jako, że nic mnie nie kosztował (a lubie te samochody, miałem styczność z takim 1.8 bez turbo :) ), to postanowiłem coś zacząc z nim robić. Zaznaczam, że mechanikiem nie jestem, jedynie potrzebuje rady kilku mądrych osób.

    Samochód ma 240 tys przebiegu, serwis do 218 tys w ASO VW (luty 2012). Auto nie ma mocy, pracuje jak diesel, czasami łyka olej. Nigdy nie widziało gazu.

    Po uruchomieniu auto strasznie głośno pracowało (efekt diesla) 10 sek. i ustawało, ponoć to normalne, ale po kolejnych 2 minutach pracy coś szybko zaczynało stukać diagnoza = napinacz wraz z łańcuchem do wymiany. (czy aby na pewno, na razie nie ruszam)

    Wymieniłem olej i stukanie ustało, cudotwórca mechanik jak się okazało później wlał 10w-40. Pojeździłem tydzień, dwa i nagle mrugnęła mi kontrolka ciśnienia oleju. Przyspieszona akcja serca, awaryjne, pobocze, zaglądam pod maskę, sprawdzam stan oleju - wszystko ok. Przez kolejne 3 miesiące kontrolka nie mrugnęła. W między czasie sprawdzone zostało turbo i ma liczne pęknięcia i urwany zawór WG, który latał w wydechu.

    Któregoś pięknego dnia po uruchomieniu auto zaczęło cykać, tak jakby zza silnika, cykanie nie ustawało wcale. Kontrolka ciśnienia oleju, wali po oczach za każdym razem, gdy ruszałem z 1.
    Zrobiłem płukankę. Po wlaniu płukanki i gdy silnik pracował te 15 minut na płukance, nagle przestało stukać = błoga cisza. Wlałem znowu 5w-40

    Pojeździłem, tak z 2 miesiące cykanie ustało, silnik tylko po uruchomieniu głośno pracował i przestawał.
    Po 4 tys km od wymiany na 5w-40 olej zrobił się bardzo czarny i gdy któregoś razu musiałem trochę wyżej go kręcić, po dojechaniu na miejsce usłyszałem ten znany mi dobrze dźwięk cykania.... [​IMG] auto stało trochę na luzie, następnie wbiłem 1 i pi pi pi kontrolka oleju.

    Sytuacja akutalna:
    Po uruchomieniu - 15 sekund stukania,cykania,klekotu = cisza, która panuje dopóki nie zrobię więcej niż 15km (cykl miejski) i wraca cykanie, wtedy wystarczy spokojna jazda, zmiana biegów do 3 tys obrotów, traska 20km (poza miastem) i silnik przestaje cykać, albo ostudzić go do 70 stopni. Od czasu do czasu wali kontrolką ciśnienia oleju.
    Lubi czasami wypić trochę oleju, jest to przewaznie. 100-150ml na 1000km (jako, że auto nie ma mocy, to żeby poruszać się sprawnie kręcę go trochę. Ubytek oleju też nie jest za kazdym razem taki sam, raz jest to 80ml, a raz 190ml). Auto nie kopci wcale, zero dymu w każdym zakresie obrotów. Dół silnika trochę mokry w oleju
    Gdy się nagrzeje do 90 stopni, po dojechaniu do skrzyzowania i zatrzymaniu się, w aucie śmierdzi strasznie spalinami.
    Po odkręceniu korku wlewu oleju, widać nagar oraz czuć (bardzo bardzo delikatny zapach spalin).
    Dodatkowo jadąc na 2 biegu (mając 1200rpm) wciskając gaz do końca, słychać jakieś klepnięcie, ale nie wiem czy to czasami nie jest wydech.

    Znajomy powiedział mi, że silniki 1.8T AEB mają tendencje do zapychania się kanalików olejowych, oraz smoka w pompie oleju (stad glosna praca silnika, bo spada ciśnienie).

    Co robić? Dysponuje programem VCDS, jakie przeprowadzić logi z poziomu programu?
    Pojechać do mechanika i zmierzyć kompresje, cisneienie oleju?
    Remontować, czy szukać innego silnika z osprzetem?
    Wiadomo, że przez internet to wróżenie z fusów, ale potrzebuje takiego chociaż nakierowania mnie co dalej.

    W aucie do tej pory wymieniłem wszystkie filtry (kilka już razy filtr oleju), kilka razy olej, cały płyn chłodniczy + termostat, świece, uszczelke chłodniczki oleju (bo tam pryskało olejem), N75, DV.
    VCDS błędów nie pokazuje.
     
  2. Kamil10

    Kamil10 Początkujący

    Dołączył:
    22-08 13
    Postów:
    38
    Docenione treści:
    1
    Jak nie masz silnika z pewnego źródła to ja bym wolał remont, zrobic na glanc, wpakowac troche kasy ale miec nowke silnik, a tak nigdy nie wiesz co kupic. Jak masz garaz i narzedzia to przez zime na twoim miejscu bym sie tym zajął, poczytasz manuale, popytasz jakiegos kolege mechanika ew. poprosisz zeby w czyms ci pomogl i zaoszczedzisz na robocie. Tylko pytanie czy chcesz iśc w takie koszta bo robienie turbo + głowicy to juz sa ciekawe koszta.
     
  3. Mateusz_ZST

    Mateusz_ZST Nowy

    Dołączył:
    8-09 13
    Postów:
    11
    Docenione treści:
    1
    Koszt regeneracji turbo to ok 900zł, bo się dowiadywałem, używkę z pewnego źródła kupiłbym za 600zł (akurat mam dostęp do takiej turbiny).
    No ale co konkretnie robić?
    Jeden ze znajomych mechaników u mnie w mieście, zaproponował żeby właśnie na początek wymienić pompe oleju, sprawdzić popychacze, napinacz łańcucha (i ewentualnie wymienić), zregenerować turbine i na razie śmigać.
    Nie robił żadnych pomiarów, to takie jasnowidzenie. :p

    Autem na pewno będę jeszcze jeździł przez ok. 5 lat.
     
  4. Kamil10

    Kamil10 Początkujący

    Dołączył:
    22-08 13
    Postów:
    38
    Docenione treści:
    1
    Pytałem sie znajomego mechanika i powiedział że może to byc tak że pompa nie daje prawidłowego ciśnienia (co by sie zgadzało) i hydrauliczne popychacze które same kasuja luz nie sa nabite i poprostu cykają. Myśle że to ma sens ale poczekajmy jeszcze na jakiegoś eksperta ;) Aha i kolejnym dowodem na to że ta diagnoza moze byc sluszna to to że po wlaniu 5w40 czyli rzadszego oleju problem zmalał (rzadszy olej = lepsze ciśnienie).
     
    Mateusz_ZST lubi to.
  5. Mateusz_ZST

    Mateusz_ZST Nowy

    Dołączył:
    8-09 13
    Postów:
    11
    Docenione treści:
    1
    No właśnie, dlatego ja tak sobie myślałem.

    Ściągam miske, dokładnie wszystko czyszczę, wymieniam pompę oleju, usuwam nagar z silnika, tam gdzie jestem w stanie samemu się dostać z moimi umiejętnościami, zakładam inne turbo i zobaczymy co się dzieje.
    Również, czekam na odpowiedź innych :)
     
  6. shakalek

    shakalek Początkujący

    Dołączył:
    9-05 13
    Postów:
    22
    Docenione treści:
    1
    przerabialem te tematy pompa oleju na bank ok 300zl sprawdz panewki glowne i na korbach korbowe ponad 400 glowne ok 200 olej tylko 5w/30 sprawdz takze napinacz w glowicy
     
    Mateusz_ZST lubi to.
  7. Mateusz_ZST

    Mateusz_ZST Nowy

    Dołączył:
    8-09 13
    Postów:
    11
    Docenione treści:
    1
    Dziękuje bardzo za odpowiedź.
    Ja dodam, że ostatnio spieszyłem się na wizyte do lekarza oddalonego o 50km i leciałem miejscami 210km/h iiiii zniknęło całkowicie dziwne cykanie w silniku. Cisza jak makiem zasiał i kontrolka nie mignęła ani razu, lecz dzisiaj jazda po mieście i pyk kontrolka, ale cykanie nie wróciło.

    W poniedziałek jadę się umawiać na wymianę pompy oleju.
     
  8. DyziekVW

    DyziekVW Grupa Wsparcia Technicznego

    Dołączył:
    12-02 13
    Postów:
    923
    Docenione treści:
    170
    Miasto:
    Prudnik Opolskie
    Poczekaj z wymianą pompy,możliwe,że wystarczy jej demontaż i porządne czyszczenie,może smok jest przytkany.Objawy wskazują na słabe cisnienie oleju i stukanie szklanek (oczywiscie tu jest hydrauliczna kompensacja luzu).
    Szklanki mogą stukać póki sie nie napełnia,uważaj byś nie został zbyt konkretnie skasowany przez mechanika-wyjecie pompy polega na odkreceniu miski,odkreceniu koła łancucha z pompy i odkreceniu samej pompy (chyba 3 śruby) wiec roboty nie jest wiele.
     
    Mateusz_ZST lubi to.
  9. Mateusz_ZST

    Mateusz_ZST Nowy

    Dołączył:
    8-09 13
    Postów:
    11
    Docenione treści:
    1
    O widzisz, na pewno tak jest? U mnie w mieście sobie życzą od 500zł wzwyż (+ cena pompy), a dodatkowo każdy mówi, że jak już rozbiorą to wymieniają pompe, nikt nie chce samego czyszczenia wykonać. No i od razu nadmieniają, że to mogą być panewki. Niestety brak funduszy na remont, dlatego wymienię tę pompę i jak nie pomoże to... trudno.
     
  10. DyziekVW

    DyziekVW Grupa Wsparcia Technicznego

    Dołączył:
    12-02 13
    Postów:
    923
    Docenione treści:
    170
    Miasto:
    Prudnik Opolskie
    Czy na pewno tak jest nie mam pewności na 100% ponieważ nie robiłem silnika 1.8T,ale szczerze wątpie aby VW stosowal rozne rozwiazania w swoich samochodach i bez problemu powinno sie dac to zrobic bez rozpinania łańcucha ;) w ogóle 500zł za robocizne to nawet w najgorszym wypadku (największej ilości roboty) to bardzo dużo.
     
  11. Mateusz_ZST

    Mateusz_ZST Nowy

    Dołączył:
    8-09 13
    Postów:
    11
    Docenione treści:
    1
    Mi powiedział jeden, że musi poluzować i podnieść silnik bo inaczej nie dostanie się do miski, kolejny mówił, że cały rozrząd będzie zrzucał, a jeszcze inny, że spróbuje lewarkami podnieść silnik od dołu.
    I najtaniej w mieście to 480zł dokładnie, a najdrożej 1000zł :rolleyes:.

    Podbije jeszcze do oddalonego o 30km Szczecina, tam ponoć już od 250zł sobie życzą, zobaczymy.
     
  12. Kamil10

    Kamil10 Początkujący

    Dołączył:
    22-08 13
    Postów:
    38
    Docenione treści:
    1
    Pogadaj z ludźmi może jakiś znajomy znajomego ma porządnie zaopatrzony garaż z kanałem i w własnym zakresie byś ogarnął temat, odpalasz etke, kupujesz czteropak żeby lepiej robota szła, koledze coś odpalisz za wynajem i ew pomoc i kilka ładnych baniek w portfelu. Chyba że nie chcesz sie brudzic to szukaj kogoś kto po robocie Ci to zrobi na garażu zawsze coś taniej bedzie.
     
  13. Mateusz_ZST

    Mateusz_ZST Nowy

    Dołączył:
    8-09 13
    Postów:
    11
    Docenione treści:
    1
    Nie chodzi o brudzenie, tylko o moje zdolności manualne, nie wiem czy podołam aż takiemu wyzwaniu. Myśl jest dobra, bo może znajdę kogoś kto się zajmuje mechanikom w ramach rozrywki po południami na spokojnie. :) Dzięki.
     
  14. DyziekVW

    DyziekVW Grupa Wsparcia Technicznego

    Dołączył:
    12-02 13
    Postów:
    923
    Docenione treści:
    170
    Miasto:
    Prudnik Opolskie
    Skąd jesteś?
     
  15. Auto-Port

    Auto-Port Grupa Wsparcia Technicznego

    Dołączył:
    3-02 12
    Postów:
    1 493
    Docenione treści:
    304
    Miasto:
    KALISZ
    z tego co pisze wyszystko wygląda na niskie ciśnie oleju, podjedz do jakiegoś mechanika co ma miernik ciśnienia oleju i ci sprawdzi, to bedzie najszybszy sposób i najtańszy. pozdrawiam
     
  16. shakalek

    shakalek Początkujący

    Dołączył:
    9-05 13
    Postów:
    22
    Docenione treści:
    1
    w pasacie czy audi trzeba zrzucac zawieche do wyjecia miski to najlepsze rozwiazanie rozrzadu nietrzeba rozwalac do wymiany pompy ogolnie niema tragedi a powiedz jaki zalewasz olej??
     
  17. PogotowieSamochodoweUK

    PogotowieSamochodoweUK Grupa Wsparcia Technicznego

    Dołączył:
    10-05 12
    Postów:
    3 289
    Docenione treści:
    298
    Miasto:
    Holmes Chappel UK
    Wg mnie jesli juz to pobawic sie w remont. Jesli turbo to odpusc regeneracje I lepiej wstaw K04s + fmic I krec dziada na 230km.
    Ale zanim to wszystko zaczniesz robic to sprawdz pompe oleju bo wg mnie to standardowy objaw z AEB I APU czyli roczniki 98-00.
    Te silniki mialy z tym problem. Pozniej AWT nieco lepsze ale znowu napinacze lancucha padaly.
     
  18. Mateusz_ZST

    Mateusz_ZST Nowy

    Dołączył:
    8-09 13
    Postów:
    11
    Docenione treści:
    1
    To tak:
    @DyziekVW
    Stargard Szczeciński koło Szczecina

    @shakalek
    Aktualnie auto ma wlane 5w-40 Valvoline MaxLife

    @PogotowieSamochodoweUK
    Jak już pisałem, wcześniej na mechanice nie znam się, więc co masz na myśli pisząc remont? Co w takich przypadkach się robi?
    Turbo jest uwalone, ma liczne pęknięcia, urwana klapka WG, luz na wirniku wzdłużny, poprzeczny i jaki tylko się da :p.


    Tutaj filmiki, jak dziwnie pracuje silnik:



    Auto trochę stało i doszedł taki dziwny dymek, bardzo jasno szary, albo może to para (chyba jestem przewrażliwiony)? Sami oceńcie, ma zapach normalnych spalin, tylko że bardzo intensywny. Na filmiku można też zaobserwować po przygazówce do odcinki i zejściu z obrotów taki strzał z wydechu.






    Zapomniałem dopisać jednej rzeczy, po zakupie tak jak pisałem w aucie coś stukało, jak na drugim filmiku, po stronie pasażera.
    Auto po zakupie stało 3 tygodnie, jeździłem nim tylko po dośc dużym placu. Miało wyciek z uszczelki chłodniczki oleju, nie nagrzewało się, no ale nie było problemów z kontrolką ciśnienia oleju. Jeździłem nim w koło po placu czasami przez 2 godziny i nic nie mignęło, wszystko zaczęło się po pierwszej wymianie oleju + wymianie świec + wymianie termostata + wymianie chłodniczki oleju + wymianie wszystkich filtrów. Czy możliwe jest, aby to miało coś wspolnego? Dalej historie znacie.
     
  19. PogotowieSamochodoweUK

    PogotowieSamochodoweUK Grupa Wsparcia Technicznego

    Dołączył:
    10-05 12
    Postów:
    3 289
    Docenione treści:
    298
    Miasto:
    Holmes Chappel UK
    A dlaczego nie udasz sie na forum passat skoro masz ich wlepe? Przeciez oni wiedza lepiej...
     
  20. Mateusz_ZST

    Mateusz_ZST Nowy

    Dołączył:
    8-09 13
    Postów:
    11
    Docenione treści:
    1
    Wolę forum mechaników, czyli osób które znają się na rzeczy. ;)
    Tutaj dostałem bardziej satysfakcjonujące mnie odpowiedzi.
     
.

Użytkownicy odwiedzili tę stronę szukając:

  1. remont silnika 1.8t

    ,
  2. głośno chodzi turbina vw passat 1.8

    ,
  3. Czy opłaca się swap silnika vw

    ,
  4. 1.8t stukanie napinacz,
  5. wiesz turbina do Passata 1.8t,
  6. aeb czy regenerowac glowice,
  7. silnik passat b5 1.8t,
  8. vw passat b5 swap forum,
  9. 1.8 t aeb,
  10. volkswagen passat b5 1.8t турбокомпрессор remont,
  11. turbina do vw passat 1.8t,
  12. wycieki oleju z silnika 1.8 t passat b5,
  13. vw silnik AEB opinię,
  14. passat b5 1.8 t jaki olej ,
  15. co ile wymiana oleju passat 1.8 t 97,
  16. passat b5 1.8t turbina,
  17. passat b5 1.8T wyciek oleju,
  18. cykanie passat b5 1.8,
  19. pompa olejuvw 1.8,
  20. passat b5 1.8t. tłumik