1. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Vw Sharan 1.9tdi dziwne strzały

Dyskusja w 'Silniki diesel' rozpoczęta przez użytkownika krzychuVW, 21-12 16.

  1. ostryt4

    ostryt4 Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    24-01 14
    Postów:
    1 852
    Docenione treści:
    169
    Miasto:
    Grimsby, czasem Białystok
    Mam taką do remontu bo w zeszłym roku zmieniałem ze względu na uszczelką pod głowicą. Nie miałem czasu na szlify i zakupiłem już zrobioną więc szybki swap i auto jeździ dalej.
     
  2. krzychuVW

    krzychuVW Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    28-09 16
    Postów:
    34
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Gdynia
    Witam. Dzisiaj zdjalem glowice. Główka zawora wbita wtlok, a trzonek był w turbinie. Teraz pytanie nowy tłok czy szukać jakiejś używki? Miska i tak będzie zdjeta to wymieniać odrazu pierścienie na wszystkich tlokach ? Silnik ma przejechane prawie 400kkm ale oleju nie bral.
    20161227_195629.jpg
     
  3. ostryt4

    ostryt4 Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    24-01 14
    Postów:
    1 852
    Docenione treści:
    169
    Miasto:
    Grimsby, czasem Białystok
    Chyba czas porozglądać się za słupkiem.
     
  4. AutoKlinika.Wasiewicz

    AutoKlinika.Wasiewicz Grupa Wsparcia Technicznego

    Online
    Dołączył:
    21-02 16
    Postów:
    1 207
    Docenione treści:
    214
    Miasto:
    Zielona Góra
    Niby wkładają używane tłoki, ja osobiście nie wkładam.
     
  5. MotoFan

    MotoFan Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    16-03 16
    Postów:
    236
    Docenione treści:
    22
    Miasto:
    Rzeszów
    Adres strony:
    Nawet bym się nie babrał w używane tłoki itp. Szukaj pewnego słupka. Najlepiej jeszcze nie wyjęty z budy, żeby odpalić, posłuchać.
     
  6. ostryt4

    ostryt4 Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    24-01 14
    Postów:
    1 852
    Docenione treści:
    169
    Miasto:
    Grimsby, czasem Białystok
    Jeszcze można trafić na żywego AFNka, brat bliźniak to AHU jeśli chodzi o słupki. 1Z też dość podobny ale co do korb pewny nie jestem.
     
  7. Mechanika pojazdowa Gorzów

    Mechanika pojazdowa Gorzów Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    31-07 16
    Postów:
    1 038
    Docenione treści:
    155
    Miasto:
    Gorzów Wielkopolski
    Adres strony:
    Szkoda twojej pracy przy składaniu tego slupka. Na amatora mozna uzywany tlok, ale doswiadczenie jest takie, ze czesto robi sie to dwa razy wiec albo profesjonalnie i drogo albo drugi slupek. Mozna ewentualnie zrobic swapa na cos innego.
     
  8. krzychuVW

    krzychuVW Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    28-09 16
    Postów:
    34
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Gdynia
    słupek to sam blok z tłokami, z głowica czy bez ? bo i tak głowica tez do wymiany jest to moze lepiej słupka szukac napewno wyjdzie taniej, tylko nie wiadomo tez co sie kupi, a tak był by gruntowy remoncik silnika i wiadomo co jeżdzi ....
     
  9. MotoFan

    MotoFan Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    16-03 16
    Postów:
    236
    Docenione treści:
    22
    Miasto:
    Rzeszów
    Adres strony:
    Blok(wnętrzności też) z głowicą kompletną
     
  10. Mechanika pojazdowa Gorzów

    Mechanika pojazdowa Gorzów Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    31-07 16
    Postów:
    1 038
    Docenione treści:
    155
    Miasto:
    Gorzów Wielkopolski
    Adres strony:
    Slupek to slupek- blok i glowica. Co rozumiesz przez gruntowny remoncik?
     
  11. AutoKlinika.Wasiewicz

    AutoKlinika.Wasiewicz Grupa Wsparcia Technicznego

    Online
    Dołączył:
    21-02 16
    Postów:
    1 207
    Docenione treści:
    214
    Miasto:
    Zielona Góra
    Jak ma być dobrze, to będzie drogi remont. Szukaj kompletu bez zabawy sobie osprzęt przerzucić i jedzie dalej
     
  12. ostryt4

    ostryt4 Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    24-01 14
    Postów:
    1 852
    Docenione treści:
    169
    Miasto:
    Grimsby, czasem Białystok
    Swoją drogą to pancerne jednostki, ciekawe dlaczego taka masakra nastąpiła, rozrząd przeskoczył ?
     
  13. AutoKlinika.Wasiewicz

    AutoKlinika.Wasiewicz Grupa Wsparcia Technicznego

    Online
    Dołączył:
    21-02 16
    Postów:
    1 207
    Docenione treści:
    214
    Miasto:
    Zielona Góra
    Brak smarowania podejrzewam. Kiedyś miałem taki przypadek, chyba identyczne objawy. Jakieś firmowe auto i zapalala się kontrolka oleju na zakrętach po dwóch dniach przestała na stałe :)
     
  14. Mechanika pojazdowa Gorzów

    Mechanika pojazdowa Gorzów Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    31-07 16
    Postów:
    1 038
    Docenione treści:
    155
    Miasto:
    Gorzów Wielkopolski
    Adres strony:
    Pancerne moze sa, ale nie odporne na zaniedbania co czesto sie zdarza zyjac w przekonaniu ze to sa silniki nie do zajechania
     
    Agatkaartur lubi to.
  15. krzychuVW

    krzychuVW Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    28-09 16
    Postów:
    34
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Gdynia
    ok dzieki za wyjasnienie nie byłem pewny o co wam chodzi... gruntowny remoncik w sensie ze jak bym zmieniał tłok to odrazu pierscienie no i panewki pewnie tez, nie wiem nie wymieniałem tego jeszcze, no i nowa głowica(w sensie uzywana) to tez by sie remont zrobiło jej - zawory i uszczelniacze
     
  16. Mechanika pojazdowa Gorzów

    Mechanika pojazdowa Gorzów Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    31-07 16
    Postów:
    1 038
    Docenione treści:
    155
    Miasto:
    Gorzów Wielkopolski
    Adres strony:
    Najpierw wez srednicowke i zobacz ile tuleje odbiegaja od nominalu
     
  17. krzychuVW

    krzychuVW Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    28-09 16
    Postów:
    34
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Gdynia
    Sam jestem ciekaw co tam sie stało, rozrzad ok jest filmik na poczatku jak chodził tylko wydobywał jakieś dziwne strzały - nie wiedziałem co to mogło byc, a ze był wyciek z pod uszczelki głowicy to ją i tak sciagałem, a przy rozbieraniu pojawiały sie skutki tych strzałów...

    Właśnie sam sie zastanawiam nad przyczynami tego co sie stało, od czego to sie wgl stało - od tego ze nie było smarowania na popychacz i sie zatarł i stanął w głowicy, a potem sie ułamał zawór ?
     
  18. AutoKlinika.Wasiewicz

    AutoKlinika.Wasiewicz Grupa Wsparcia Technicznego

    Online
    Dołączył:
    21-02 16
    Postów:
    1 207
    Docenione treści:
    214
    Miasto:
    Zielona Góra
    Coś w ten deseń. Kiedyś jak miałem takie przypadki, to coś czytałem o jakiś wadach fabrycznych zaworów z tamtych lat, ale nie wiem teraz. Wiadomo, że musiał zatrzymać się popychacz skoro go tak wytarlo, być może zawór był otwarty i wklepalo go w tłok, może się wypial. Ciężko teraz jednoznacznie stwierdzić
     
    Ostatnio edytowano: 27-12 16
  19. scyzoryk

    scyzoryk Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    26-10 14
    Postów:
    278
    Docenione treści:
    40
    Miasto:
    Grajewo
    k
    Mógł się urwać zawor, lub kółko na wale luźne powodów się znajdzie.
    Miałem podobnie, chodziło dalej bez problemu po zlozeniu wszystkiego do kupy. Jedynie na zimnym cykal zanim napompowalo olej do tego luznego samoregulatora. Fakt, ze nie wyklepalo mi tak mocno tłoka.
     
  20. skyline84

    skyline84 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    28-04 13
    Postów:
    105
    Docenione treści:
    6
    miałem również przypadek z Passatem 1.9TDI urwany zawór wbił sie w tłok skrzywił korbę głowica była do wymiany tłok z korbą używka poskładane i passek lata to dziś