1. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

VW T4 z silnikiem 2.4D problem z odpalaniem

Dyskusja w 'Silniki diesel' rozpoczęta przez użytkownika mechaniko26, 17-02 17.

  1. mechaniko26

    mechaniko26 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    20-06 16
    Postów:
    62
    Docenione treści:
    1
    Miasto:
    Nowy Sącz
    Witajcie koledzy :)

    Przyjechał do mnie wczoraj ciekawy temat a mianowicie VW T4 z silnikiem 2.4D czyli najzwyklejszy diesel jaki może być ale jest właśnie jedno ale a mianowicie spory problem z odpalaniem tegoż samochodu.

    Wszystko wygląda tak, że jak silnik jest zimny to w ogóle nie odpali a tylko wyłącznie za pomocą PLAKA ale to i też po dłuższym jego dodawaniu. Po czym jak odpali i się trochę zagrzeje to odpali już bez jego pomocy ale tutaj znowu drugie ale przy dodawaniu gazu w ogóle za gazem nie idzie czyli brak reakcji i muli go strasznie, że w ogóle nie chce jechać a dymi na niebiesko tak że hej... Po trzecie klient stwierdził, że auto stało u jednego mechanika prawie 10 dni i po jego diagnozie kazał wymienić pasek rozrządu od strony pompy, że wcześniej prawdopodobnie przeskoczył o 2 zęby jak również była robiona pompa. Z tego co mówił klient mechanik ów wszystko nastawił włącznie z wymianą tego paska ale niestety nie dało to żadnego rezultatu.

    Jakie może być rozwiązanie tego stanu rzeczy? Ponowna regulacja wszystkiego za znakami itd?
    Spotkał się ktoś może z takim przypadkiem?
    I jeśli ma ktoś schemat do tego właśnie silnika to prosił bym o zdjęcia jak również go zablokować domowym sposobem bez specjalnych blokad.

    Pozdrawiam
     
  2. winetoo

    winetoo Bywalec

    Offline
    Dołączył:
    18-03 14
    Postów:
    851
    Docenione treści:
    100
    Miasto:
    Radom
    Podaj rocznik, kod silnika i moc.
     
  3. jurek1313

    jurek1313 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    2-02 17
    Postów:
    245
    Docenione treści:
    9
    Miasto:
    wólka
    prawdopodobnie głowica popękana i a rezultacie brak kompresji bardzo trudno o sprawną - nowa nie jest droga , podstawa to sprawdzenie rozrządu i następnie pomiar ciśnienia , jako ciekawoske moge dodać że pali nawet jak się zamieni przewody wtryskowe , też należy to brać pod uwage - bo mogą być tak zmęczone , że pasują.....
     
  4. mechaniko26

    mechaniko26 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    20-06 16
    Postów:
    62
    Docenione treści:
    1
    Miasto:
    Nowy Sącz
    No to jutro będę musiał sprawdzić kompresje na pierwszy strzał.

    A jest to rok 96 i 78 KM typ silnika AAB

    A jak nastawić prawidłowo rozrząd bo niestety znaki są zatarte z tego co na szybko widziałem.
     
    Ostatnio edytowano: 17-02 17
  5. winetoo

    winetoo Bywalec

    Offline
    Dołączył:
    18-03 14
    Postów:
    851
    Docenione treści:
    100
    Miasto:
    Radom
    Wałek blokujesz na płetwę od strony pompy, trza zdjąć koło pąsowe napędzające ową, a wał to nie jestem pewien, albo z przodu są znaki na blaszanej osłonie paska( takie wytłoczenie na dole) i kole pasowym bądź jak w lt-ku w skrzyni jest otwór i tam szukasz OT, jeśli się mylę to pewnie ktoś z większą wiedzą na ten temat mnie poprawi.
     
  6. samspec13

    samspec13 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    3-01 14
    Postów:
    4 683
    Docenione treści:
    338
    Miasto:
    europolonia
    Masz rację OT znajdzie w okienku skrzyni. Potrzebny zegar do pompy, albo du..na praktyka na czuja. Po opisie wygląda na zapłon. Uwaga pęka koło zębate na wale, śruby na wał i wałki nowe. Temat był wałkowany na forum, wystarczy poszukać.
     
  7. winetoo

    winetoo Bywalec

    Offline
    Dołączył:
    18-03 14
    Postów:
    851
    Docenione treści:
    100
    Miasto:
    Radom
    C__Data_Users_DefApps_AppData_INTERNETEXPLORER_Temp_Saved Images_t4-2_1646(1).jpg Na szybkiego tylko takie coś znalazłem.

    Sugeruje sprawdzić rozrząd, niektórzy fachowcy wymieniają na flamaster bo jest szybciej i im się nie chce rozgrzebywać wszystkiego a po takim zabiegu różnie to bywa. Aha koło wałka z przodu jest na stożku i nie ma tam klina, trzeba je poluzować żeby dobrze zsynchronizować.
     
    Ostatnio edytowano: 18-02 17
  8. mechaniko26

    mechaniko26 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    20-06 16
    Postów:
    62
    Docenione treści:
    1
    Miasto:
    Nowy Sącz
    Mam znak na pompie i jak go ustawić względem obudowy?? Załączam zdjęcie. IMG-20170218-WA0000.jpg
     
  9. winetoo

    winetoo Bywalec

    Offline
    Dołączył:
    18-03 14
    Postów:
    851
    Docenione treści:
    100
    Miasto:
    Radom
    Tam się chyba blokuje pompę kołkiem, oczywiście nie osikowym tylko stalowym. Czy może się mylę?

    Jest jeden mniejszy otwór na kole pompy, drugi jest w podstawie owej.
     
  10. jurek1313

    jurek1313 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    2-02 17
    Postów:
    245
    Docenione treści:
    9
    Miasto:
    wólka
    moze nie być otworu na blokade wcięcie na kole - co widać - wcięcie na kołnierz - generalnie na wyjście 1 cyl. oczywiście z tendencją wyprzedzającą -lekkie napięcie .
     
    winetoo lubi to.
  11. samspec13

    samspec13 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    3-01 14
    Postów:
    4 683
    Docenione treści:
    338
    Miasto:
    europolonia
    Jeśli nie kółek, to jest znak na pierwszym cylindrze na kole zębatym pompy. Z tyłu wałka jest ten stożek, za to na wale przy starej śrubie jedzie wkoło.