1. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Wykonanie pompki do odpowietrzenia diesla po wymiane filtra

Dyskusja w 'Układ paliwowy' rozpoczęta przez użytkownika Oscar_Volf, 7-01 17.

  1. Oscar_Volf

    Oscar_Volf Nowy

    Offline
    Dołączył:
    21-11 16
    Postów:
    4
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Nuneaton
    Czy da sięodpowietrzyć diesla po wymianie filtra bez posiadania profesjonalnej pompki do tej czynności tzn wykonać ją samemu? Jeśli tak czy ktoś mógłby mnie poinstruować jak tego dokonać.
    Może pytanie głupie lub ktoś zapyta czemu sobie nie kupie pompki za 50 zeta. Niestety nie mam dostępu do tych rzeczy gdyż nie mieszkam w PL natomiast tu gdzie mieszkam jest to zapewne uznawane za sprzęt wysoce profesjonalny tak więc jest też dość trudno dostępny.
     
  2. WOODOO

    WOODOO Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    25-08 14
    Postów:
    149
    Docenione treści:
    24
    Miasto:
    WWA
    Możesz rozwinąć o co chodzi:wideyed:? A nie możesz po prostu przynieść sobie ,,ropki,, w zbiorniku i zalać nowy filtr?
     
  3. Oscar_Volf

    Oscar_Volf Nowy

    Offline
    Dołączył:
    21-11 16
    Postów:
    4
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Nuneaton
    Teraz ja nie rozumiem. Chcę odpowietrzyc układ po wymianie filtra. Czy zalewanie filtra załatwi sprawe?
     
  4. samspec13

    samspec13 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    3-01 14
    Postów:
    3 360
    Docenione treści:
    225
    Miasto:
    Grabów
    Prosta sprawa- zdejmiesz - odłączyć powrót do zbiornika . Pistolet z powietrzem i szmata którą uszczelnisz włożoną tam końcówkę do dmuchania. Jak poleci ropa z powrotu to odpowietrzone. Nadmiar ciśnienia powietrza ucieknie przez szmatę.
     
  5. ostryt4

    ostryt4 Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    24-01 14
    Postów:
    1 754
    Docenione treści:
    163
    Miasto:
    Grimsby, czasem Białystok
    Tak się składa że nawet dzisiaj zmieniałem se filtr paliwa w swoim TDiku. (pompa ve) Filtr musi być zalany bo po co później dodawać se roboty poprzez luzowanie przewodów od wtrysków w celu odpowietrzenia jak wystarczy przytrzymać przez chwilę po odpaleniu na 2 tys rpm co by w razie lewizny zdążyło przegonić.
    Pomijam fakt że na stacji kutafony nie dali mi zalać do bańki 5 litrów ropy (bo to kur..... szalenie niebezpiczne) a że na takie okazje posiadam dodatkową pompkę elektryczną w układzie paliwowym to se spuściłem i zalałem ile trzeba było i gra i trąbi zespół Kombi....
    Jak masz CR lub PD to inna sprawa, wystarczy nabić ciśnienie w układ i heja, choć jak jest podejście to i tak filtr zalewam.
     
  6. samspec13

    samspec13 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    3-01 14
    Postów:
    3 360
    Docenione treści:
    225
    Miasto:
    Grabów
    Możesz mu też ropki zwykłym spryskiwaczem od płynów, lub plaka czy zmywacza do tarcz w ssący podać.
     
  7. mechanik.k

    mechanik.k Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    3-02 15
    Postów:
    2 336
    Docenione treści:
    537
    Miasto:
    London Tottenham
    Adres strony:
    [​IMG]
    Łatwe w użyciu i nie jest drogie
     
  8. Ondraszek

    Ondraszek Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    24-08 13
    Postów:
    480
    Docenione treści:
    24
    Miasto:
    Nowy Sącz
    Jak dotad kazdy moj diesel odpail bez problemow po zalaniu wymienionego filtra,nawet T4,ktory mial filtr w nadkolu a przewody paliwowe od filtra do pompy byly puste.
     
  9. Szumek72

    Szumek72 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    17-01 16
    Postów:
    2 486
    Docenione treści:
    340
    Miasto:
    Pałac Kultury
    zobaczymy jak trafi się Ford TDCI, nie zawsze takie proste...filtr zalewałem i paliłem ze zmywacza i to potrafił przestać pracować...
     
  10. Ondraszek

    Ondraszek Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    24-08 13
    Postów:
    480
    Docenione treści:
    24
    Miasto:
    Nowy Sącz
    No tak,bo sa samochody i wynalazki,dlatego nie przecze,ze nie kazde auto odpali po takim zabiegu,z wynalazkiem moze byc problem.
     
  11. old1977

    old1977 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    20-01 13
    Postów:
    2 325
    Docenione treści:
    477
    Szumek wie o czym pisze trafi ci się TDCI i mordęga czasami z odpowietrzeniem,jeszcze czasami trafiał mi się jakiś vw na PD bywało że trzeba było się naskakać koło parcha aby dygnał.

    ja mam od lat pompę ręczną vacu do sprawdzania zaworów itp [​IMG]i tym ustrojstwem przeciągam paliwo aż do pompy
     
    Ostatnio edytowano: 8-01 17
  12. dejot43

    dejot43 Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    2-10 15
    Postów:
    1 381
    Docenione treści:
    182
    Miasto:
    Olsztyn
    Ja przeciągam odsysarką do oleju i pali od strzała ;)
     
  13. brzozaayz

    brzozaayz Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    29-08 13
    Postów:
    683
    Docenione treści:
    37
    Wysysarka to najlepsza sprawa nawet Tdci pali na kopa.
     
  14. dejot43

    dejot43 Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    2-10 15
    Postów:
    1 381
    Docenione treści:
    182
    Miasto:
    Olsztyn
    VP44 też ;)
     
  15. arni_poznań

    arni_poznań Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    29-11 10
    Postów:
    9 121
    Docenione treści:
    1 429
    Miasto:
    PZ
    Też mi kiedyś nie pozwolili w UK to pojechałem gdzie indziej i schowałem bańkę do bagażnika :D