1. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Wypalanie DPF'a Passat 2008 r. 2.0

Dyskusja w 'Układ wydechowy' rozpoczęta przez użytkownika matimus, 28-04 15.

  1. matimus

    matimus Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    8-07 14
    Postów:
    125
    Docenione treści:
    0
    Witam.
    Wypalałem DPF'a przez procedurę w Texie.

    Temperatura silnika 90 stopni, prędkość minimum 20 km/h, minimum 2000 obrotów, tak pisało.
    Po przejechaniu 60 km nic, kontrolka nie zgasła.Kupiłem jakiś syf z K2 i też nie pomogło.
    Czy można jakąś chemią go wymyć po wymontowaniu ? Jakieś pomysły ? :)
     
  2. ludo44

    ludo44 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    28-11 11
    Postów:
    2 372
    Docenione treści:
    305
    Być może już się stopił i nie da rady go wypalić, chemia pomaga jak jest zatkany.
     
  3. dartech

    dartech Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    26-04 15
    Postów:
    841
    Docenione treści:
    155
    Miasto:
    Årdalstangen
    Powiedz mi czy ten pasek to jeszcze PD czy juz CR?
    Bo w CR jest opcja statyczna do wypalania.
    Jezeli nie pomaga to wymontowac i potraktowac chemia tylko nie pamietam dokladnie jaki to srodek ;(
     
  4. Dalkowiac

    Dalkowiac Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    15-01 14
    Postów:
    224
    Docenione treści:
    33
    Miasto:
    Bydgoszcz
    Używam środka do mycia silników rozcieńczonego wodą, czasami zostawiam DPFa zalanego taką miksturą na kilka dni, a po wszystkim płukanie wodą ale nie pod ciśnieniem, bo rozwala strukturę.Próbowałem już wielu sposobów/środków ale najlepiej wychodzi jak opisałem... Przed płukaniem sprawdzić czy warto to robić, bo czasem monolit jest nadtopiony, pokruszony itd...
     
  5. matimus

    matimus Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    8-07 14
    Postów:
    125
    Docenione treści:
    0
    Jaką miksturę polecasz do tego ? :)
     
  6. Polders

    Polders Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    2-07 12
    Postów:
    1 224
    Docenione treści:
    170
    Jeżeli masz więcej jak 75% zapełnienia DPF`a to jazdą go nie wypalisz, tylko testerem możesz włączyć mu taką procedurę.
     
  7. dartech

    dartech Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    26-04 15
    Postów:
    841
    Docenione treści:
    155
    Miasto:
    Årdalstangen
    wydaje mi sie Polders ze kolega matimus wlaczyl opcje wypalania dpf ale PD o ile pamietam i tak po wlaczeniu wymaga posmigania na 4 czy 5 biegu przy ok 2000obr. mam teraz takie same cudo 2006r i to samo. trza wyjac i ogarnac ;)
     
  8. matimus

    matimus Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    8-07 14
    Postów:
    125
    Docenione treści:
    0
    Tak przez texe uruchomiłem procedurę. Jak na 3 jechalismy to źle ? I jak sprawdzić % zapełnienia ?
     
  9. david2291

    david2291 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    1-07 11
    Postów:
    497
    Docenione treści:
    29
    Procent zapełnienia masz w parametrach live data.Jeżeli jest więcej niż 60% procedura wypalania nie powinna być uruchamiana.Ją zawsze jadę wieczorem w krutka trasę.Czekam aż silnik się zagrzeb,odpadami procedurę i staram się trzymać między 2000 - 2500 na czwartym biegu i czekam aż wypalania się zakończy.Niestety czasami się okazuje że dpa uszkodzony i trzeba go z wozu
     
  10. dartech

    dartech Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    26-04 15
    Postów:
    841
    Docenione treści:
    155
    Miasto:
    Årdalstangen
    Poziom zapelnienia silnik-kanal 75 grupa 3 ;)
     
  11. inodiag

    inodiag Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    16-12 12
    Postów:
    2 098
    Docenione treści:
    282
    Miasto:
    Dąbrowa Biskupia
    Tez waliczyłem kiedyś jak czujnik poszedł i pokazywał zapchany... są tam opcje wymiany i coś takiego jak wymiana sterownika ... tak trochę dziwnie to jest w texie i trzeba kombinować ... inne testery nic nie robiły poza wypalanie . Tu trzeba wklepać wymianę.
     
  12. matimus

    matimus Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    8-07 14
    Postów:
    125
    Docenione treści:
    0
    Panowie wchodze w wtrysk w texie parametry i nie mam czegoś takiego jak zapełnienie .To jest FAP :) wprowadzilem was w błąd :/
    Błąd P2463
    ----

    Dobra mam opcje ale parametr niedostępny - trzeba zainwestować w jakieś Delphi za 3 stówki :p Bo u kolegi na takim sprzęcie pokazuje ( jakoś można zawsze się poratać )
     
    Ostatnio edytowano: 2-05 15
  13. dartech

    dartech Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    26-04 15
    Postów:
    841
    Docenione treści:
    155
    Miasto:
    Årdalstangen
    FAP w VW?
     
  14. matimus

    matimus Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    8-07 14
    Postów:
    125
    Docenione treści:
    0
    :
     

    Załączone pliki:

  15. dartech

    dartech Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    26-04 15
    Postów:
    841
    Docenione treści:
    155
    Miasto:
    Årdalstangen
    Hehe Texa Thinking ;)
     
  16. david2291

    david2291 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    1-07 11
    Postów:
    497
    Docenione treści:
    29
    Delphi bez problemu ogarnia te dpf .Podglądać parametrów bieżących,wypalania i adaptacja nowego filtra.Taki tani wynalazek ale potrafi miło zaskoczyć
     
  17. inodiag

    inodiag Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    16-12 12
    Postów:
    2 098
    Docenione treści:
    282
    Miasto:
    Dąbrowa Biskupia
    W regulacjach masz wymianę ...
     
  18. matimus

    matimus Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    8-07 14
    Postów:
    125
    Docenione treści:
    0
    Wyczyścilismy ręcznie.Gazem wodą i czyste w 100% biała woda az leciała.Odpalamy procedurę 40 km i nic . Więcej ? Ten głupi check. Temperatura powyżej 90° C obroty 2000-3000
    4 bieg​
     
    Ostatnio edytowano: 6-05 15
  19. dartech

    dartech Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    26-04 15
    Postów:
    841
    Docenione treści:
    155
    Miasto:
    Årdalstangen
    a temperatury spalin mozesz podejrzec? i jaka jest roznica cisnien na dpf'ie?
     
  20. matimus

    matimus Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    8-07 14
    Postów:
    125
    Docenione treści:
    0
    Przed turbosprężarka 330°C około. Mam teraz uruchomioną procedure więc potem dopisze.Ale sprawdzałem i był

    Spaliny przed turbo 330°C-400°C
    Przed filtrem cząsteczek 250°C-270°C

    Wyrównanie ciśnienia różnicowego filtra cząstek DPF minus 3 mbar
    Różnica ciśnień w filtrze cząstek FAP około 90 mbar

    Ilość zapełnienia nie pokazuje mi żadne urządzenie :/ Delphi pirackie ani Texa bo mam wersje light :/ masę sadzy itp.
     
    Ostatnio edytowano: 6-05 15

Użytkownicy odwiedzili tę stronę szukając:

  1. texa wypalanie dpf