1. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Wypalanie DPF'a Passat 2008 r. 2.0

Dyskusja w 'Układ wydechowy' rozpoczęta przez użytkownika matimus, 28-04 15.

  1. inodiag

    inodiag Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    16-12 12
    Postów:
    2 161
    Docenione treści:
    283
    Miasto:
    Dąbrowa Biskupia
    Zrób screena co masz w regulacjach ...
     
  2. Paawel

    Paawel Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    27-09 13
    Postów:
    91
    Docenione treści:
    27
    Może pożycz od kogoś VCDSa, wedlug instrukcji z Forum Passata temperatura spalin powinna być dużo wyższa ;

    Podczas eksploatacji często zdarza się, że filtr cząstek DPF ulega zanieczyszczeniu, dlatego poniżej zamieszczam procedurę czyszczenia przy pomocy VAG-COM (VCDS), dla osób, który zapaliła się kontrolka filtra, a później zaczęła migać kontrola od świec żarowych, a VAG zwraca następujący błąd:

    008194 - Filtr cząstek stałych; zespół 1: za mała skuteczność18434/P2002/008194 - Particle Filter Bank 1: Malfunction

    Procedura awaryjnego czyszczczenia DPF:

    Wymagania wstępne (ogólne):

    • Włączamy zapłon
    • Włączamy silnik
    • Temperatora płynu chłodzącego
      powyżej 50 ° C (patrz MVB 002,4)
    • Włączyć wszystkie możliwe odbiorniki energii
      (Światła, Ogrzewanie siedzeń, ogrzewanie szyb, klimatyzacja i inne)

    Warunki jakie należy spełnić:

    • Prędkość pojazdu pomiędzy 30-60 kilometrów na godzinę
    • Prędkości obrotowej silnika pomiędzy 1500-2500 RPM
    • Czas trwania ok..15-20 Minut
    • Temperatura spalin przed Turbo ładowarki powyżej 700 ° C

    Koniecznie należy zachować powyższe wymagania podczas procedury regeneracji filtra. Jest to warunek prawidłowego zregenerowania DPFa.
    Teraz czas na interfejs:

    [Wybierz]
    [01 - Engine]
    [Coding-II - 11]


    • Włącz Regeneracja wprowadzając 21295.

    [Do It!]
    [Meas.
    Blocks - 08]
    Wybrać obie grupy, tzn. 070 i 075.

    [Go!]
    MVB 070,1: Regeneracja Status (xxxxxxx1 = Normalna Regeneracja , xxxxxx1x = Przymusowa Regeneracja)
    MVB 070.3: Regeneration Counter/Timer
    MVB 075.1: Temperatura spalin przed turbosprężarką
    MVB 075.2: Temperatura spalin przed filtrem cząstek stałych (DPF)
    MVB 075.3: Poziom zapełnienia filtra cząstek stałych...
    MVB 075.4: Temperatura spalin za filtrem cząstek stałych (DPF)
    Mając ustawione powyższe parametry rozpoczynamy jazdę obserwując na bieżąco bloki pomiarowe, robimy do koniecznie w towarzystwie drugiej osoby.

    [Done, Go Back]
    [Close Controller, Go Back - 06]



    Wszelkie uwagi i sugestie na temat powyższego mile widziane.
     
  3. niuniek123

    niuniek123 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    20-03 15
    Postów:
    119
    Docenione treści:
    10
    Miasto:
    szczecin
    jak dpf zmoczyłeś to masz pozamiatane.powymyślali jakieś durnowate płyny i zamieniły sadze w papke której niczym już nie wyczyścisz .dpf czyści sie tylko na sucho.a wiem co muwie bo to muj chleb powszedni

    a jeszcze jak masz więcej jak 45 g sadzy to kompem nie wypalisz filtra.to jest gurna granica wymuszanej regeneracji dpf a
     
  4. bombel1985

    bombel1985 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    6-06 11
    Postów:
    448
    Docenione treści:
    16
    Miasto:
    Jugosławia :)
    dokładnie tak jak kolega pisze teraz to tylko wycinka i dalej bedzie passat latał :D:D
     
  5. arni_poznań

    arni_poznań Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    29-11 10
    Postów:
    9 122
    Docenione treści:
    1 430
    Miasto:
    PZ
    to jak to sie robi na sucho?
     
  6. niuniek123

    niuniek123 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    20-03 15
    Postów:
    119
    Docenione treści:
    10
    Miasto:
    szczecin
    a zdradze wam tą tajemnice ,demontujemy obcinamy na spawach tak aby był bezpośredni dostęp dodo wlotu i wylotu dpfa,następnie podgrzewamy go aby pozbyć sie wilgoci ,następnie spręrzarką z OSUSZACZEM powietrza pod ciśnieniem 8-10 atm od tyłu dpfa dmuchamy tak długo aż będzie leciało powietrze bez śladuw sadzy .potem dmuchamy od strony wlotu spalin i tak raz zjednej raz z drugiej strony WAŻNE aby nie pomylić stron dpfa.koniecznie zaczynamy dmuchać od strony tłumika a nie silnika,dmuchamy na zmiane tył przod tag długo tzn do ca lkowitej czystości wylotu powietrza potem spawanie i zerowanie czujnika różnicy ciśnienia i adaptacja nowego filtra cz st

    zapomniałem dodać.koniecznie sprawdzić drożność przewodów dpf czujnik różnicy ciśnienia no i sam czujnik pod kątem zgodności ciśnień
     
    Ostatnio edytowano: 10-05 15
    arni_poznań lubi to.
  7. arni_poznań

    arni_poznań Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    29-11 10
    Postów:
    9 122
    Docenione treści:
    1 430
    Miasto:
    PZ
    to dmucha się na zmianę z obu stron czy tylko z jednej???
     
  8. niuniek123

    niuniek123 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    20-03 15
    Postów:
    119
    Docenione treści:
    10
    Miasto:
    szczecin
    dmucha się z obu stron ale najpierw od strony tłumika tak długo aż będzie leciało czyste powietrze a potem na zmiane do uzyskania pełnej czystości wylotu powietrza.sprężarka musi być min 150l tzn o durzej wydajności nie takie po500 zł
     
    arni_poznań lubi to.
  9. matimus

    matimus Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    8-07 14
    Postów:
    132
    Docenione treści:
    0
    Panowie.... wężyki do dpf trzeba też sprężarką przelecieć :D :D :D jeszcze był możliwy czujnik zły :p ale jest git :D !