1. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

zakup samochodu prośba o opinię

Dyskusja w 'Zakup samochodu' rozpoczęta przez użytkownika tytoos, 18-05 17.

  1. tytoos

    tytoos Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    14-05 13
    Postów:
    706
    Docenione treści:
    50
    Miasto:
    Poznań
    Myślę o zakupie auta. pod rozważam przede wszystkim pomiędzy 3 modelami: Audi A6 C6, BMW seria 5 E50 lub BMW seria 7 E38.
    Na pewno benzyna i prawie na pewno gaz. Skrzynia chętnie manual, ale raczej częstsze są automaty, więc tu wybrzydzać nie będę specjalnie.
    Budżet myslałem tak do 30 tys, więc może wielkiego wyboru pomiędzy tymi modelami nie ma, ale powinno być w miarę spokojnie coś do wybrania.
    Co dokładniej biorę pod uwagę. Audi silinki 2.4 lub 3.2 (ew. 2.0), BMW 5 silniki 2.0 lub 2.5 (ew. 3.0), BMW E38 silniki 3.5 lub 4.4 (ale na pewno bez vanosa)
    Pod względem spalania w papierach najlepiej wygląda BMW 5.
    Z całokształtu to pewnie nmajbardizej skłaniałbym się do Audi. Koleżanka miała BMW 5 i byłem mocno rozczarowany jakością wnętrza, np. mocno porysowane od kluczyka - może to kwestia modelu wykończenia, ale jednak pewien niesmak pozostał :) BMW serii 7 to już trochę starsze jednak auto.

    Pod względem awaryjności to chyba są w miarę zbliżone samochody - poprawcie mnie proszę jeżeli się mylę:)

    Najbardziej mnie zastanawia wasza ogólna opinia o tych modelach, który ew. byście mogli polecić, czego się wystrzegać (np. jakiego elementu wyposażenia).
    Czy moglibyście mniej więcej określić koszty serwisu - chodzi o taki pierwszy przegląd po zakupie, czyli wymiana rozrządu, oleju, pasków itp. Same części eksploatacyjne to mogę sobie mniej więcej sprawdzić (typu klocki hamulcowe), ale mniej więcej czy są istotne różnice cenowe dla tych poszczególnych modeli.

    Jak poszczególne silniki sprawdzają się z gazem, może któryś nie nadaje się do zagazowania..

    No i jeszce kwestia bieżącej eksploatacji - jestem "majsterkowiczem" ;) takie rzezcy jak wymiana oleju czy klocków robię sam. czy te modele nadają się do samodzielnej obsługi, czy np. jest konieczność podłączenia komputera do wymiany klocków lub inne rzeczy, które wymagają konieczności wizyty w serwisie przy (teoretycznie) błahych sprawach i raczej samemu nie da się nic zrobić poza dolaniem płynu do spryskiwaczy :)

    będę wdzięczny za wszelkie informacje, które skierują mnie w stronę konkretniejszego modelu lub oddalą od jakiegoś :)
     
  2. brum brum

    brum brum Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    7-03 16
    Postów:
    555
    Docenione treści:
    81
    Miasto:
    daleko
    To tak, siódemkę bym sobie na Twoim miejscu odpuscił, auto juz swoje lata ma(to moze byc skarbonka bez dna) i zeby kupic fajny egzemplarz to albo poza krajem albo odrestaurowany i zrobiony na tip top w Pl(cena bedzie adekwatna:)). Z pozostałych dwóch zdecydowanie bardziej wolałbym baware(chyba miałes na mysli E60), oczywiscie z motorem benzynowym (najlepiej z N53 ale tam jest bezposredni wtrysk, wiec montaz instalacji gazu jest drozszy i wypadałoby zeby był zrobiony fachowo) ale oczywiscie N52 tez moze byc, rzedowa szósteczka. Tylko chyba wiesz, ze kupujac takie auto musisz byc odpowiednio przygotowany, bo chociaz ten motor raczej do awaryjnych nie nalezy (pytałes o rozrzad, jest na łańcuchu raczej bezobsługowy) to jesli juz jakas awaria sie zdarzy to koszta czesto 4-cyfrowe:) i spalanie tez nie najnizsze, co do reszty jak np. zawieszenie itp. tez mniej wiecej o 50%-100% wiecej niz normalne auto klasy sredniej(za to prowadzi sie bajecznie:)) Skrzynie bym polecał manual, choc automaty tez dadza rade(duzo bardziej sypią sie w dieslach). Wykończenie jest na bardzo wysokim poziomie jak to w bawarach, wszystko spasowane nic nie strzela i materiały wysokiej jakosci, blacha jesli bezwypadkowy tez nie sprawia problemu. Ale musi byc jakies ale i jest, kupujac to auto to musisz szukac ze swieca, bo mnóstwo jest spawanych z dwóch czy trzech do tego zaniedbanych albo robionych na szybko pod wiatą:) i wtedy wydatki beda sie mnozyc bardzo szybko, wiec jesli chcesz takie auto w dobrym stanie to cierpliwie szukaj i przed zakupem sprawdz jak najwiecej mozliwych rzeczy. Audi bym nie chciał z prostej przyczyny czyli silników, w dieslach sypały sie układy rozrzadu i wtryski/pompki, a benzyny tam to FSI/TFSI, które z początkowych modeli miały wadliwe prawie wszystko:), potem z kolejnymi latami stopniowo ulepszane ale mimo wszystko bym sobie odpuscił. Moze bym mógł polecic te z ostatnich lat produkcji ale ceny tez inne:).
     
  3. tytoos

    tytoos Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    14-05 13
    Postów:
    706
    Docenione treści:
    50
    Miasto:
    Poznań
    dzięki za info.
    BMW 5 - oczywiście chodziło o E60 - klawisz przeskoczył :)
    porównanie cen to bardziej chodziło mi o porównanie pomiedzy tymi modelami, bo zdaję sobei sprawę, ze koszty będą wyższe niż w "normalnych autach klasy średniej" :)
    trochę mnie zmartwiłeś tą usterkowością silników Audi, bo szczerze mówiąc to raczej najbardziej mnie przekonywało. One chyab są z aluminium robione, więc wydawałoby się że mniejsze szanse na coś składanego z dwóch :).
    Co do jakosci BMW to własnie miałem styczność z takim i bardzo niemiło mnie zaskoczyło - pełno zadrapań, obtarć itp, świadczących raczej o słabej jakości wykonania, ale może to był jakiś wyjątek.
    Różnicą w wieku serii 7 i pozostałych się tak nie przejmowałem, bo to w sumie kilka lat różnicy (powiedzmy z 5), wieć nie aż tak wiele. Z kolei auto chyba bardziej wpasowujące się w pojęcie "koltowe" :)
    Ciekaw jestem jeszce innych opinii
     
  4. kilex

    kilex Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    12-08 16
    Postów:
    203
    Docenione treści:
    27
    Miasto:
    Lublin - Oslo
    5 lat to niewiele? Samochód 10 letni jest już stary a co dopiero 15?:nailbiting:
     
  5. brum brum

    brum brum Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    7-03 16
    Postów:
    555
    Docenione treści:
    81
    Miasto:
    daleko
    Jesli chodzi o zadrapania, wytarcia itp. w srodku to wiesz.... fotele czy deska nie sa z zelaza i jesli wpuscisz tam(tu juz sobie sam dopowiedz:)) to wszystko mozna rozj..... Widziałem auta 2-wu letnie np. które były uzytkowane przez takich pacjentów, ze wyglądały jak samochody 15-letnie. Co do kultowosci to czy ta siódemka juz na takie miano zasługuje?? Natomiast E60 moze takie byc, bo mimo wieku ciagle prezentuje sie swiezo i w ogóle to auto wygląda tak jak powinien wyglądac samochód(linia nadwozia, proporcje, stylistyka itp ale to juz rzecz gustu:D ).
     
  6. adam89

    adam89 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    23-01 12
    Postów:
    216
    Docenione treści:
    16
    Miasto:
    Kraków
    No na pewno e38 jest bardziej kultowe niz e60. A wykonczenie w e60 np boczki zwlaszcza uchwyt dzwi bardzie pasuja do kakiegos hyundaja niz do bmw . sa jak dla mnie okropnej jakosci ......
     
  7. brum brum

    brum brum Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    7-03 16
    Postów:
    555
    Docenione treści:
    81
    Miasto:
    daleko
    No e38 jest bardziej kultowe od e60 ale ogólnie porównując do np e30 lub e34 to juz mniej (takie jest moje zdanie) Co do wykończenia, plastiki nie strzelają nie odrywają sie itp. w srodku jest prosto i porzadnie ale to tez tylko moja opinia.
     
  8. adam89

    adam89 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    23-01 12
    Postów:
    216
    Docenione treści:
    16
    Miasto:
    Kraków
    No tylko ze ten plastki na klamkach jest w dotyku jak tania chinska zabawka. To ogolnie takiej marce nieprzystoji. E60 wedlug mnie jest strasznie niedopracowanie. juz wolalbym e91. Tylko ze mniejsze i kombi.
     
  9. Mattii

    Mattii Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    16-02 14
    Postów:
    701
    Docenione treści:
    71
    Miasto:
    Maszewo
    Do tego 335d:rolleyes:
     
  10. adam89

    adam89 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    23-01 12
    Postów:
    216
    Docenione treści:
    16
    Miasto:
    Kraków
    No moze byc . chociarz mocna benzyna....
     
  11. brum brum

    brum brum Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    7-03 16
    Postów:
    555
    Docenione treści:
    81
    Miasto:
    daleko
    No jak to panowie?? TYLKO benzyna:), w bawarce rzedowa szóstka szczególnie pięknie pracuje.
     
  12. tytoos

    tytoos Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    14-05 13
    Postów:
    706
    Docenione treści:
    50
    Miasto:
    Poznań
    Jak widać zdania są podzielone, i o Audi już nikt nic nie mówi ;)
    wg mnie e38 jest już kultowe - ostatnia prawdziwa limuzyna (oczywiście to moja opinia) e60 również mi się podoba, dlatego jest wśród moich typów.
    temat ciężki niestety :( mętlik w głowie, człowiek chce wybrać dobrze....
     
  13. kilex

    kilex Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    12-08 16
    Postów:
    203
    Docenione treści:
    27
    Miasto:
    Lublin - Oslo
    bierz e60. e38 może i będzie kultowe ale do czego ci to? codziennej eksploatacji?
     
  14. tytoos

    tytoos Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    14-05 13
    Postów:
    706
    Docenione treści:
    50
    Miasto:
    Poznań
    to fakt, w codziennej eksploatacji bedzie najdrozsze, chociazby ze wzgledu na spalanie. A niestety mam codziennie ok 25km w jedna strone do roboty - przez miasto.
     
  15. Marek_S

    Marek_S SuperMechanior

    Offline
    Dołączył:
    10-07 12
    Postów:
    15 013
    Docenione treści:
    1 826
    Miasto:
    Sląsk
    kup elektryczny za darmo jeździsz.
     
  16. SfinxTurbo_pl

    SfinxTurbo_pl Nowy

    Offline
    Dołączył:
    22-05 17
    Postów:
    12
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Iława
    Też bez przesady w drugą stronę, zawsze pozostaje opcja lpg jeżeli faktycznie instalacja Ci się zwróci. Z wyżej wymienionych zwróciłby uwagę na e60, ale to też kwestia gustu.