1. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Zasada działania koła dwumasowego

Dyskusja w 'Układ napędowy' rozpoczęta przez użytkownika Misiek, 6-12 16.

  1. Misiek

    Misiek Administrator

    Online
    Dołączył:
    6-10 10
    Postów:
    4 327
    Docenione treści:
    1 124
    Miasto:
    Szczecin
    Adres strony:
    Drodzy koledzy i koleżanki, większość z Was zapewne wie i słyszała o dwumasowych kołach zamachowych (DKZ), podejrzewam również, że większość z Was również miała takie koło w rękach, co więcej - większość również zapewne wymieniała takie koło w aucie klienta raz lub kilkukrotnie ale czy postępowaliście zgodnie z procedurami i zaleceniami producenta?
    Na wstępie załączam film o tym czym dokładnie jest DKZ, jaka jest jego zasada działania, oraz po co właściwie on jest montowany w dzisiejszych samochodach.



    Mając tę wiedzę zapraszam do dyskusji na temat DKZ oraz na zadawanie pytań szczegółowych i technicznych np. o zasadach jakie należy zachować podczas montażu oraz w jaki sposób odróżnić sprawne koło dwumasowe od uszkodzonego - na zadane pytania postaram się uzyskać odpowiedź u specjalistów w zakresie DKZ zadane pytania postaram się zebrać i przedstawić specjalistom w zakresie DKZ, a następie opublikuję odpowiedzi w tym wątku.
     
  2. Misiek

    Misiek Administrator

    Online
    Dołączył:
    6-10 10
    Postów:
    4 327
    Docenione treści:
    1 124
    Miasto:
    Szczecin
    Adres strony:
    Odświeżając temat poniżej dodaję film o budowie i działaniu koła dwumasowego.

    Po obejrzeniu tego filmu zadajcie sobie pytanie - czy osoby, które na allegro sprzedają regenerowane koła dwumasowe są w stanie poprawnie je zregenerować i udzielić na ten zabieg gwarancji?
     
  3. MTM

    MTM Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    11-08 14
    Postów:
    2 753
    Docenione treści:
    406
    Miasto:
    Gdzieś niedaleko
    Poprawnie zregenerować? Przecież to bzdura totalna...
    Kiedyś miałem "regenerowane" w rękach - pospawane na sztywno :D
     
  4. Szumek72

    Szumek72 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    17-01 16
    Postów:
    2 762
    Docenione treści:
    407
    Miasto:
    Pajac Kultury
    Misiek żartujesz czy pytasz ironicznie czy na poważnie?
    O jakiej regeneracji mowa?!!
    Jeżeli nie chcę kłopotów i ponownego zdejmowania klamotów, odrazu klienta sprowadzam do parteru...oryginał albo spadaj...ja swoją robotę i czas szanuję, nie wiem jak inni. Wolę stracić takiego klienta niż potem mam robić za free, tyle w tym temacie.:D:p

    aaa LUK podobno robi zamienniki z dwumas na zwykłe, ale ja nie testowałem i nie miałem okazji sprawdzić jak auto reaguje na pracę przeniesienia napędu...więc jeżeli ktoś ma taką wiedzę może się podzieli?
    Osobiście chyba bym wolał zamiennik na zwykłe niż regenerowany dwumas...:D
     
    ObamaWasMySlave, adam89 oraz darcuss lubią to.
  5. david2291

    david2291 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    1-07 11
    Postów:
    658
    Docenione treści:
    46
    Ciekaw jestem jak według procedur przewidzianych przez specjalistów wygląda diagnoza takiego dkz
     
  6. selim

    selim Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    1-01 14
    Postów:
    469
    Docenione treści:
    19
    Miasto:
    Sląsk
    Nie LUK tylko Valeo ..ale,to lipa jest
     
  7. Tom_

    Tom_ Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    1-10 14
    Postów:
    566
    Docenione treści:
    41
    Miasto:
    Szczytno
    Zamienniki luka na sztywne koło też są. Różnica jest delikatna, mało zauważalna tak naprawdę - pomijalna wręcz. Tańsze w późniejszej eksploatacji

    "Licznych uszkodzeń skrzyni biegów" - ile aut z lat gdzie nie było dwu-masowego koła zamachowego zajeździło skrzynie?
     
  8. david2291

    david2291 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    1-07 11
    Postów:
    658
    Docenione treści:
    46
    Luk,valeo i kilka innych firm krzak robi zamienniki. Montowalem nie raz na życzenie klienta z pozytywnym skutkiem.Co do różnicy to jest faktycznie nie wielka i cześć kierowców nawet ninieodczuła żadnych zmian.W samochodach w których były takie zestawy zamontowane skrzynie mają się ciągle dobrze. Faktem jednak jest ze po coś dkz zostało wymyślone i zawsze lepiej jak jest w aucie to co ma być
     
  9. AutoKlinika.Wasiewicz

    AutoKlinika.Wasiewicz Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    21-02 16
    Postów:
    1 275
    Docenione treści:
    222
    Miasto:
    Zielona Góra
    Montowane wielokrotnie sztywne zamiast dwumasy w francuzach, nigdy nie było reklamacji. Sporo km zrobili (pierwszy raz jakieś 5 lat temu) nadal jeżdżą zarówno skrzynie jak koła :-P
     
  10. arni_poznań

    arni_poznań Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    29-11 10
    Postów:
    9 414
    Docenione treści:
    1 503
    Miasto:
    PZ
    Ja pracowałem z typem który pospawał dwumas w Iveco :D mój szwagier obcinał spawy po tygodniu jak skrzynia zaczęła rupotać
     
  11. mechanik.k

    mechanik.k Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    3-02 15
    Postów:
    2 965
    Docenione treści:
    774
    Miasto:
    London Tottenham
    Adres strony:
    Na szkoleniu snapona gość opowiadał o zaletach koła dwumasowego,spalanie ,kultura pracy i takie tam.
    Oczywiście Polacy udowodnili ,że w sumie to nie ma znaczenia czy dwumasa czy solidne koło.To gość na koniec powiedział,że dwumasa jest po to,żeby mechanik miał więcej roboty a producent produkcji.
    I to tak się kręci.
     
  12. david2291

    david2291 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    1-07 11
    Postów:
    658
    Docenione treści:
    46
    Tez trafiłem na spawany dwumas w scenicu.W tym wypadku klient tak zaoszczędzić ze wymienił dwumas na nowy i skrzynie tez przy okazji
     
  13. shrek

    shrek Moderator Car Audio Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    6-11 11
    Postów:
    3 259
    Docenione treści:
    1 229
    Miasto:
    Pyrlandia
    Adres strony:
    Nie będę się wypowiadał bo się nie znam fleja jestem i oszczędny jak przystało na Pyrlandie
    ale...
    Pospawałem koło bo nie było dostępne na naszym rynku pierwszy raz widziałem wtedy dwumas
    pospawałem dobrałem tarcze by miała tłumiki drgań zrobiłem 200 tysi i sprzedałem
    jakoś nie wymieniając skrzyni ;)
    myślę że tu leży problem
    dwumas.jpg tłumik.jpg
     
  14. AutoKlinika.Wasiewicz

    AutoKlinika.Wasiewicz Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    21-02 16
    Postów:
    1 275
    Docenione treści:
    222
    Miasto:
    Zielona Góra
    Najważniejsze to pomyśleć i naprawić. Skoro nie było dostępne ;)
     
  15. darcuss

    darcuss Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    27-05 16
    Postów:
    177
    Docenione treści:
    20
    Miasto:
    Tu i tam
    Czegoś w tym filmie nie kumam !?
    Jak silnik, nowej generacji może mieć tak nierówną pracę ( patrząc na ową czerwoną kropkę, hmm nawet ją polubiłem ) :woot:, gdzie sterowanie mieszanką spełnia elektronika. Mój stary poczciwy POLONEZ pracował lepiej i był na gaźniku, a znak GMP pomalowałem na biało i nie zwalniał między taktami, tak jak na filmie szkoleniowym Hihihi ;)
    LUK i VALEO i inne są do d...., dają ciała za szybko :banghead:. Ciekawe czy w sportowych furach są takie wymysły szatana :doctor:
     
  16. Marek_S

    Marek_S SuperMechanior

    Offline
    Dołączył:
    10-07 12
    Postów:
    15 003
    Docenione treści:
    1 825
    Miasto:
    Sląsk
    Silniki tłokowe zawsze tak pracowały tyle że wysilone silniki diesla mają pulsacje większe jak sadze bo nie dość że mają wyższe sprężanie to są doładowane bardziej niż kiedyś a z drugiej strony konstruktorzy muszą się czymś wykazać . Czy to obciąża skrzynie ? pewnie tak tym bardziej że są coraz bardziej delikatne a że kosztuje to po gwarancji nikogo nie obchodzi. Inaczej się telepie V8 czy V6 albo niewysilony Pb a inaczej 3 cylindrowy 100 konny motorek.
     
  17. adam89

    adam89 Uczestnik

    Online
    Dołączył:
    23-01 12
    Postów:
    211
    Docenione treści:
    16
    Miasto:
    Kraków
    Tylko z kitami np valeo ze sztywnym kołem jest taki problem ze jak się skończy tarcza to później samego sprzęgła nie kupisz. Ostatnio znajomy kupił astre h z 1.7 i po paru miesiącach jazdy żony sprzęgło zaczęło ślizgać.
    Zrzuciłem skrzynie a tam "valneło" dwa dni szukania , dobierania jakiegoś samego sprzęgła i lipa.
    Więc jak dla mnie to żadna oszczędność z zakładaniem tego , jak i tak potem samego sprzęgła nie wrzucimy.
    Poszedł kompletny dwumas , jak dla mnie chyba mniejsze wibracje , a różnica w cenie nie jest jakaś ogromna.
    "co fabryka to fabryka"

    A nie powiem bo wcześniej parę kitów się założyło , ale teraz już bym nie założy.
    Straciło to dla mnie sens jak potem samego sprzęgła nie kupisz.
     
  18. Krzysiek...

    Krzysiek... Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    27-10 16
    Postów:
    82
    Docenione treści:
    4
    Miasto:
    Kielce
    Podstawową zasadą jest że jak się zamienia dwumasę na sztywne koło to zmiana tarczy sprzęgłowej na taką z tłumikami drgań bo jednak warto by było żeby coś tłumiło. Podzielam zdanie przedmówców że wcale skrzynie tak szybko nie padają
     
  19. eltechsam

    eltechsam Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    21-01 15
    Postów:
    5 013
    Docenione treści:
    1 193
    Miasto:
    Wysoka
    To oczywista oczywistość...
     
  20. Krzysiek...

    Krzysiek... Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    27-10 16
    Postów:
    82
    Docenione treści:
    4
    Miasto:
    Kielce
    Okazuje się że nie dla każdego :wideyed: