1. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Zawieszenie hydropneumatyczne

Dyskusja w 'Zawieszenie i układ kierowniczy' rozpoczęta przez użytkownika Mateusz_Forsz, 21-10 16.

  1. Mateusz_Forsz

    Mateusz_Forsz Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    24-10 13
    Postów:
    50
    Docenione treści:
    1
    Witam co myślicie o zawieszeniu hydropnełmatycznym ? ja zauważyłem ze większość ludzi boi się tego typu zawieszenia jest to dla nich czarna magia mówią ze awaryjne i drogie w naprawach ale pewnie nawet nie mieli z nim styczności i tworzą mity . jake jest wasze zdanie ?
     
  2. JerryG1

    JerryG1 Bywalec

    Offline
    Dołączył:
    14-10 13
    Postów:
    1 103
    Docenione treści:
    89
    Miasto:
    Londyn
    A Tobie w zasadzie chodzi o hydropneumatyczne, nie moglem sie powstrzymac :p

    Citroen w tym sie produkowal i dlatego w PL bylo drogo naprawiac bo brak bylo czesci a i wiedzy takze, poza serwisami a tych bylo malo w np. latach 80-tych.
    Rover tez mial modele gdzie przez zaworek jak do kol napelnialo sie uklad hydro, tu tez klopoty bo drogi plyn specjalnie dla tego ukladu ale prostszy do napraw.

    A ogolnie to fajnie wygladalo jak takiego XM kierowca podnosil zeby odjechac z parkingu.
    Rover nie mial podnoszenia jak Citroeny, stal i jedzil na tej samej wysokosci, no chyba ze noca wylecial plyn to osiadalo zawieszenie :D
     
  3. Papandreu

    Papandreu Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    16-09 12
    Postów:
    132
    Docenione treści:
    44
    Miasto:
    Gliwice
    Po pierwsze. Niewiele warsztatów podejmuje się świadomej obsługi tego zawieszenia. Tutaj nie poślesz przysłowiowego pana Kazia z majzlem i młotkiem. Zasadniczo. Nie znasz się na tym, to nie "naprawiaj", lub wcześniej naucz się u kogoś, wtedy będziesz miał jakieś pojęcie.

    Po drugie. Jak ze wszystkim. Cena. Owszem. Naprawy tego zawieszenia zaczynają być "przystępniejsze" cenowo, ale to nie znaczy, że weźmiesz w garść 300 zł i "obskoczysz" wszystko. Ogólnie mając samochód z takim zawieszeniem musisz mieć na oku wyspecjalizowany w tym warsztat i dość sporo luźnej gotówki na każdą ewentualność, która może nagle się zdarzyć.

    Poza tym zawieszenie bajera :).

    P.S. Najważniejsze, to w jakim stanie kupujesz samochód. Jak w miarę "nowy", zadbany to o zawieszeniu prawie "zapomnisz". Jak 25-letnia zajechana XM-a "od wieków" nie naprawiana to "popłyniesz" na maxa (a to nie mit :eek:).
     
  4. Marek_S

    Marek_S Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    10-07 12
    Postów:
    14 654
    Docenione treści:
    1 804
    Miasto:
    Sląsk
    Ale totalna bzdura i mity , znam to zawieszenie Citroena na pamięć a mam z nim kontakt od 1993 roku i nie ma mniej niezawodnych zawieszeń i komfortowych , niedawno to zawiesznie koledze uratowało życie jak mu wystrzelali opona przednia zaraz potem tylnia przy 140 km/h . Pytaj odpowiem .
     
  5. dejot43

    dejot43 Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    2-10 15
    Postów:
    1 597
    Docenione treści:
    209
    Miasto:
    Olsztyn
    na pewno jest mniej awaryjne niż wielowahacz z VAGiny ;)
     
  6. Marek_S

    Marek_S Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    10-07 12
    Postów:
    14 654
    Docenione treści:
    1 804
    Miasto:
    Sląsk
    moj wieloryb ma 230 i z zawiechem poza mechaniką typu sworznie i łożyska belki nic nie robiłem no sprawdziłem sfery ciśnienie mają i jeszcze zawórb kuli środkowej sie zawieszał . Koszty żadne używek od cholery .
     
  7. dejot43

    dejot43 Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    2-10 15
    Postów:
    1 597
    Docenione treści:
    209
    Miasto:
    Olsztyn
    jak zwykle mity tworzą ludzie którzy z takim zawiasem nigdy nie mieli do czynienia. Teraz zrób kalkulację zwykłego zawiasa na ten przebieg: 2 razy amory na pewno i raz sprężyny. Wystarczy policzyć koszty ;)
     
  8. Bartek4x4

    Bartek4x4 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    21-02 16
    Postów:
    1 369
    Docenione treści:
    151
    Miasto:
    Lubliniec
    Tyz mam hydrowoz, 380tys km i nic
     
  9. Marek_S

    Marek_S Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    10-07 12
    Postów:
    14 654
    Docenione treści:
    1 804
    Miasto:
    Sląsk
    Dokladnie a oprocz kosztów , stały prześwit , zmiana twardości na zakrętach i inne . Nie wiem czy jest drugie takie rozwiązanie , kolego C5 ten co mu wystrzeliły opony ( ciekawe dlaczego ) tez tyle przebiegu ma. i zawieszenie OK
     
  10. AutoKlinika.Wasiewicz

    AutoKlinika.Wasiewicz Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    21-02 16
    Postów:
    1 216
    Docenione treści:
    214
    Miasto:
    Zielona Góra
    O hydraulicznym zawieszeniu zawsze będą krążyły mity, opowiadane przez ludzi co nie mają o tym pojęcia. Jeśli chodzi o komfort jazdy, bezpieczeństwo itp to nie można postawić żadnego samochodu bez tej opcji obok. Wiadomo że z biegiem lat zaczyna się sypać, korodujace przewody metalowe, zacinajace się korektory w starszych modelach ale jak się dba, tak się jeździ :)
     
  11. Papandreu

    Papandreu Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    16-09 12
    Postów:
    132
    Docenione treści:
    44
    Miasto:
    Gliwice
    Tak jak pisałem. Zawieszenie spoko. Ale znając życie po zakupie "fajnego" egzemplarza nie będzie już tak "różowo" z kosztami.

    Marku. To, że Ty znasz to zawieszenie, nie znaczy, że znają je inni. Nie ma co się tak żołądkować. Nie każdy umie wymienić prawidłowo płyn LHM w układzie, odpowietrzyć toto (ja np. nie grzebałem jeszcze w tym zawieszeniu osobiście, co nie znaczy że nie miałem z nim styczności ;)).

    Może po prostu dla przykładu podaj cenę wymiany czegoś tam, co ile wymienia się płyn, ile to kosztuje i da to Mateuszowi jakiś obraz kosztów obsługi tego zawieszenia. Bo przechodząc np. z Golfa IV na Citroena C5 można się jednak lekko "zdziwić" :confused:

    Już przesiadka niektórych ze starego passata B4 na B5 powodowała u niektórych "szok termiczny" w portfelu :eek:, gdy okazywało się, że "przeskok" na zawias "ameliniowy" to taaaaaakie koszta :(.
     
    Ostatnio edytowano: 2-01 17
  12. mar.wo

    mar.wo Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    13-05 13
    Postów:
    914
    Docenione treści:
    172
    Miasto:
    Racibórz
    Adres strony:
    Zawias w cytrynach jest spoko, bywają sytuacje trudne do zweryfikowania ale rzadko. Niektóre elementy do kupienia w aso ale ceny też do przejścia a poza tym mnóstwo używek. Nie bać się. Strach to był dawno dawno temu jak nie było części, wiedzy - choćby dr.Google- a trzeba było naprawić.
    Kupować bo takiego komfortu to i s-class nie ma:)
     
  13. Adam_ntp

    Adam_ntp Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    26-09 16
    Postów:
    269
    Docenione treści:
    17
    Miasto:
    Pruszków
    a no Esss wysiada przy C5 moim zdaniem. Pamiętam jak pierwszy raz przejechałem się pierwszą C5... Bajka to mało powiedziane, a co najlepsze, właścicielką była koleżanka która pracowała gdzieś na kuchni, więc kokosów nie zarabiała, a jednak auto jeździło i było serwisowane. Mity i nieświadomość ludzi zbeształy opinię cytrynek.
     
  14. mar.wo

    mar.wo Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    13-05 13
    Postów:
    914
    Docenione treści:
    172
    Miasto:
    Racibórz
    Adres strony:
    Dla wszystkich, którym udało się dzisiaj wstać a chcieliby coś o tym zawieszeniu wiedzieć polecam "Hydraulika bez tajemnic"
    egzemplarz po przejściach ale wiedza wciąż aktualna( nie żebym chciał sprzedać).
     

    Załączone pliki:

    Ostatnio edytowano: 2-01 17
  15. AutoKlinika.Wasiewicz

    AutoKlinika.Wasiewicz Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    21-02 16
    Postów:
    1 216
    Docenione treści:
    214
    Miasto:
    Zielona Góra
    To teraz się zacznie:D
     
  16. Marek_S

    Marek_S Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    10-07 12
    Postów:
    14 654
    Docenione treści:
    1 804
    Miasto:
    Sląsk
    W C5 jest LDS a nie LHM jak pamiętam 5 l chyba po 50 zł/l ale nie jestem pewny bo ja mam upust ma 1l w zapasie nie wiem po co :D , jeszcze nie wymieniałem może powinienem , sfery nowe ok 250 zł - jeszcze nie wymieniałem tylko ze 3 lata temu sprawdzałem ciśnienie , czyściłem zawór środkowej sfery używka ok 100 . potencjometr wysokości uzywka jakieś 50-100 zł u mnie działa czasem się zapiekają dźwigienki - oczyścić nasmarować zabezpieczyć , moze paść elektryczna pompa nie lubi pracować na sucho używką chyba ze 200 ale nie jestem pewny. Odpowietrza się lexia ale tez niekoniecznie sam jak się podniesie się odpowietrzy . Ja się nie gorączkuje a powiem tak mam masę znajomych z C5 i jakąś ich nie sprzedają bo co na to miejsce kupić ? Jak bym zamieniał co na C6 ale żona mi nie pozwala ....:D powiedziała że nie będzie jeździć jeszcze większa krową
     
  17. Adam_ntp

    Adam_ntp Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    26-09 16
    Postów:
    269
    Docenione treści:
    17
    Miasto:
    Pruszków
    Ba, C6 to już w ogóle awangarde :)
     
  18. Marek_S

    Marek_S Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    10-07 12
    Postów:
    14 654
    Docenione treści:
    1 804
    Miasto:
    Sląsk
    Owszem ale nie ma w PB sa te durne diesle 2,7 a 3.0 tez trudne do upolowania pomijając że zona od razu zaczyna jak wspomnę o C6 ... no albo o V8 trans am czy innym ...
     
  19. Adam_ntp

    Adam_ntp Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    26-09 16
    Postów:
    269
    Docenione treści:
    17
    Miasto:
    Pruszków
    trans amik też fajny, jak sie nie ma rodziny.... heh. Ostatnio powiedziałem że kupuję łade nive... i tylko tyle ze powiedzialem :D
     
  20. Marek_S

    Marek_S Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    10-07 12
    Postów:
    14 654
    Docenione treści:
    1 804
    Miasto:
    Sląsk
    Nive miał kolega proste niezawodne auto