1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Łożysko piasty koła przód Renault Trafic 1,9

Dyskusja w 'Zawieszenie i układ kierowniczy' rozpoczęta przez użytkownika Korneliusz, 27-09 20.

  1. Korneliusz

    Korneliusz Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    7-07 14
    Postów:
    333
    Docenione treści:
    29
    Miasto:
    Szczecin
    Adres strony:
    Witam kolegów
    bardzo już głośne były oba łożyska więc postanowiłem się za to wziąć.
    Kupiłem dwa w Intercarsie , wyprasowałem stare i .... nie za bardzo wiadomo którą stroną wprasować do uchwytu czujnika ABS.
    Obie wyglądają niemal tak samo. Więc z której strony jest enkoder ABS ?
    Zadzwoniłem do kolegi warsztatowca z wieeeloletnim stażem . I on mi mówi że nie potrafi tak nie widząc łożyska tego powiedzieć.
    Ale - w opakowaniu jedna strona była osłonięta takim plastikowym wieczkiem :)
    Producent zapewne zabezpiecza tak tą wrażliwą stronę.
    Więc doszliśmy do wniosku że to będzie ta właściwa strona. Na 90 % :)
    Późno już było , samochód przed garażem więc wprasowałem w ten sposób. Na drugi dzień drugą stronę. No i mam świecącą się kontrolkę ABS :mad:
    Oczywiście powodów może być kilka. Auto już niemłode , nastoletnie :phantom: więc wiele mogło się zdarzyć.

    Ale zanim jutro podepnę pod kompa proszę kolegów o wypowiedź - czy na pewno dobrze myślałem wprasowując łożysko w piastę własnie tą stroną co była przykryta tą plastikową pokrywką. Łożysko firmy BTA H1R022BTA
    pasuje do Renault .
    Takiego testera magnetycznego jak pokazane w filmach instruktażowych akurat nie miałem przy sobie :playful:.
    Jestem jednak dobrej myśli ze nie popłynę na kolejne 270 zł i powtórną robotę.

     
  2. toomii76

    toomii76 toomi

    Offline
    Dołączył:
    2-11 14
    Postów:
    11 845
    Docenione treści:
    6 205
    Miasto:
    turek
    jaja sobie chyba robisz.
     
  3. Korneliusz

    Korneliusz Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    7-07 14
    Postów:
    333
    Docenione treści:
    29
    Miasto:
    Szczecin
    Adres strony:
    Jak najzupełniej poważnie pytam.

    Proszę bez takich "skrótów myślowych "
    Mile widziane konkrety.
     
  4. WOODOO

    WOODOO SuperMechanior

    Offline
    Dołączył:
    25-08 14
    Postów:
    4 461
    Docenione treści:
    2 250
  5. Korneliusz

    Korneliusz Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    7-07 14
    Postów:
    333
    Docenione treści:
    29
    Miasto:
    Szczecin
    Adres strony:
    No tak , nie wiem co cię tak śmieszy kolego VOODOO
    ten jeden ząb który codziennie rano widzisz w lustrze ?
    Pociesz się ze wielu taki widok codziennie musi znosić :(
     
    Ostatnio edytowano: 27-09 20
  6. mazi0000

    mazi0000 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    24-04 11
    Postów:
    545
    Docenione treści:
    85
    Miasto:
    Katowice
    Idę po popcorn :)
     
  7. Korneliusz

    Korneliusz Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    7-07 14
    Postów:
    333
    Docenione treści:
    29
    Miasto:
    Szczecin
    Adres strony:
    I po co w ogóle takie coś ?
    Bo przecież nie jest to odpowiedź
    czyżby szyderstwo ?
    Odpuść kolego , idź sobie i spokojnie wracaj.
     
  8. Jarzi

    Jarzi Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    21-04 17
    Postów:
    5 147
    Docenione treści:
    1 395
    Miasto:
    Kaczory
    Pomijam fakt kupowania lozyska bta. Ja tego nie biore.

    Pierścień magnetyczny łatwo sprawdzić gdzie jest przykładając chociażby stalowy wiór np. po wierceniu.
    Oczywiście najbardziej fachowo jest decoderem np. ATE.
    Dodatkowo widzialem juz uszkodzone pierścienie magnetyczne (zlane 3 punkty w jeden).

    Ten abs swieci po odpaleniu czy dopiero jak zaczniesz jechac?
     
  9. XMARIO

    XMARIO SuperMechanior

    Offline
    Dołączył:
    25-10 18
    Postów:
    4 968
    Docenione treści:
    6 529
    Miasto:
    Mazowieckie
    weź dla mnie piwo i orzeszki
     
  10. Korneliusz

    Korneliusz Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    7-07 14
    Postów:
    333
    Docenione treści:
    29
    Miasto:
    Szczecin
    Adres strony:
    ABS świeci gdy odpalę silnik. Gdy ruszę wszystko gaśnie ale po przejechaniu ok 500 metrach znów choinka czyli dwie zółte lampki pośrodku i u dołu po lewej kontrolka ABS.
    Piszę z pamięci więc nie pamiętam co opisują te dwie pośrodku.
    Nie pracuję w samochodziarce już 18 lat ,ale jestm po technikum i 9 lat pracy w warsztacie, mam prawo nie wiedzieć tego i owego.
    BTA mieli tylko to w intercarsie w Szczecinie i nie było czasu czekać na inne.
     
  11. WOODOO

    WOODOO SuperMechanior

    Offline
    Dołączył:
    25-08 14
    Postów:
    4 461
    Docenione treści:
    2 250
    Mówisz o sobie ?
    No to współczuję...:)

    Nie przyznawaj się do tego, bo to oznacza, że zmarnowałeś ten czas...:)
    Tak gwoli ścisłości : - ,,pierścień magnetyczny,, - jak sama nazwa wskazuje - jest magnetyczny - nie problem to sprawdzić...ale trza trochę pomyśleć...a z tym ciężko jak widać...:)
    Wiesz w ogóle jak działa układ ABS ???
     
  12. Korneliusz

    Korneliusz Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    7-07 14
    Postów:
    333
    Docenione treści:
    29
    Miasto:
    Szczecin
    Adres strony:
    Może i tak ale przynajmniej mam czyste i nie poobijane dłonie a w warsztacie ..... sam wiesz.
    Wiem jak działa ABS.
     
  13. Jarzi

    Jarzi Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    21-04 17
    Postów:
    5 147
    Docenione treści:
    1 395
    Miasto:
    Kaczory
    Jezeli kontrolka abs gasnie, a po rozpoczeciu jazdy znow sie zapala to:
    1. Nieprawidlowo wlozone czujniki abs
    2. Uszkodzony kabel, wtyczka czujnika
    3. Pierscien magnetyczny nie z tej strony.
     
  14. WOODOO

    WOODOO SuperMechanior

    Offline
    Dołączył:
    25-08 14
    Postów:
    4 461
    Docenione treści:
    2 250
    No to nie mam pojęcia w czym masz problem ?
     
  15. Korneliusz

    Korneliusz Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    7-07 14
    Postów:
    333
    Docenione treści:
    29
    Miasto:
    Szczecin
    Adres strony:
    To ja też wiem.
    prosiłem tylko o wypowiedź czy z tym typowaniem :) - z której strony łożyska jest ten enkoder nie zrobiłem babola.
    Łożysko tego producenta z obu stron ma takie same plastikowe osłonki , no może drobna różnica , z jednej strony wytłoczony rowek a z drugiej całkowicie płasko.
    Ale jak mówię - było już późno a samochód przed garażem , nijak było go zostawić na noc w tym miejscu.
    Widziałem inne łożysko - tylko mniejsze - ale z jednej strony miało metalową osłonkę - no wtedy nie można się pomylić bo przez metal żaden czujnik nie odczyta.
    A tu ? No cóż , czekam jednak na wypowiedź kogoś kto miał w ręku tego producenta łożysko i wie jak jest naprawdę.
     
  16. WOODOO

    WOODOO SuperMechanior

    Offline
    Dołączył:
    25-08 14
    Postów:
    4 461
    Docenione treści:
    2 250
    Pewnie w tym, że dysponujesz jedynie takim przyrządem : 8b98e269-fe1f-4b5e-86a3-124122796000.jpg i trochę ciężko nim coś poczytać...:)

    A stale austenityczne ?:)
     
  17. Korneliusz

    Korneliusz Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    7-07 14
    Postów:
    333
    Docenione treści:
    29
    Miasto:
    Szczecin
    Adres strony:
    Przyznaję że masz duże zdolności w czynnościach typu copy - paste.
     
  18. WOODOO

    WOODOO SuperMechanior

    Offline
    Dołączył:
    25-08 14
    Postów:
    4 461
    Docenione treści:
    2 250
    No mam i co ?:)

    A ty w ogóle to wiesz o co ci chodzi, czy wpadłeś tu aby się wypłakać, że spier...liłeś robotę i teraz nie wiesz co robić ?:)

    Jaki problem było przed montażem łożyska sprawdzić na 100% gdzie jest strona magnetyczna...to nie poleciał po łebkach, wprasował i teraz się martwi i co ci teraz poradzić ?
    Jaki problem podpiąć się testerem i zobaczyć które koło nie czyta prędkości ?
    To nie będzie jęczał i szukał chu...j wie czego ?
     
  19. Jarzi

    Jarzi Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    21-04 17
    Postów:
    5 147
    Docenione treści:
    1 395
    Miasto:
    Kaczory
    Jedyne co moge ci jeszcze napisac to ze pierscien magnetyczny jest gladki i brazowy.

    A oslonke to wystarczy ze ktos wcesniej mial lozysko w rekach i zalozyl na odpier..l i juz jest z innej strony.
     
  20. Korneliusz

    Korneliusz Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    7-07 14
    Postów:
    333
    Docenione treści:
    29
    Miasto:
    Szczecin
    Adres strony:
    Dzięki
    to znaczy że założyłem dobrą stroną. Jest niedziela więc jutro będę prześwietlać dalej.
    Wszystko było zapakowane i zaklejone więc nikt tegoż nie miał w łapkach.
    Ale już nie patrząc na to założyłem gładką stroną w stronę czujnika ABS.
    Myślę że już nie warto dalej kontynuować tematu.
    Dziękuję wszystkim za wypowiedzi i pozdrawiam serdecznie.
     

Użytkownicy odwiedzili tę stronę szukając:

  1. trafic lozysko forum