• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

1.3 multijet euro 5

scatman

Początkujący
Dołączył
17.01.2017
Postów
7
Punktów
0
Miasto
Pyrzowice
Proszę o rady.
Silnik 263a2000 euro 5 z dpf w Doblo. Wymiana słupka, poszły nowe uszczelnienia, regeneracja turbo, chłodniczka oleju, odma. nowy rozrząd INA i nowa obudowa z pompą oleju GT-Bergmann GT56-010. Stary silnik wywalił korbę i nie chciałem zakładać starego osprzętu bo było dużo opiłków.
Silnik odpalił, kontrolka ciśnienia oleju już zgasła podczas kręcenia rozrusznikiem zanim się odpowietrzył układ paliwowy, silnik pracuje równo wkręca się, jak się zagrzał komunikat słabe ciśnienie oleju, razem z komunikatem pojawił się delikatny hałas w okolicach rozrządu. Zgasiłem silnik, po odpaleniu na wolnych kontrolka oleju gaśnie potem przy ok 2,5 tys powtórka. Na zimnym do momentu zagrzania silnika jest niby ok.
Stawiam na uszkodzoną nowa pompę oleju, jak brakuje ciśnienia to pewnie łańcuch trze o prowadnicę i stąd ten hałas. Smok zamontowałem moim zdaniem prawidłowo, była nowa uszczelka i śruby, filozofii nie ma.

Pytanie do znawców bo nie mam serwisówki, czy do tego silnika były inne pomy oleju. Kupiłem po vin na alledrogo niby pasującą obudowę z pompą ale mam wątpliwości bo osoby które handlują używkami mają w opisie że oryginalna pompa nie pasuje do starszych silników euro 4. Wizualnie obudowy niczym się nie różnią stara od nowej.

Teraz sam już nie wiem, czy miałem pecha i trafiłem na felerną pompę, czy są różnice w tych pompach. Moze przyczyna lezy gdzie indziej, trafiony nowy smok, cholera wie. Nie wiem czy kupować nowa obudowę z pompą i nowy montaż i kupę roboty. Oryginalnie miałem jeszcze tą obudowę bez dodatkowego czujnika oleju, takie występują w euro 6 ale i podobno euro 5 z funkcją start stop.

Nikt nie ma szklanej kuli ale moze przynajmnie naprowadzi mnie na dobry tor tej awarii.
 
Ostatnia edycja:

scatman

Początkujący
Dołączył
17.01.2017
Postów
7
Punktów
0
Miasto
Pyrzowice
No tragedia, na wolnych jak założyłem w miejsce czujnika ledwo się się podniósł do 0,5. Manometr nowy zestaw made in China wiec tez kurde nie mam odniesienia. Nie chcę go kręcić za dużo, hałas przy rozrządzie to chyba luzujący się napinacz jak spada ciśnienie. Nurtuje mnie jeszcze jedna sprawa, może to wina podstawy filtra, nie jest nowa lecz z innego samochodu bo nowej nie umiałem znaleźć a pewnie w ASO trylion złotówek. Szukam coś na podmianę zanim wymienię pompę.
 

scatman

Początkujący
Dołączył
17.01.2017
Postów
7
Punktów
0
Miasto
Pyrzowice
Podstawa wymieniona, zrobiona płukanka silnika. Ciśnienie na wolnych niecały bar powyżej 3 tys. jakieś 3 bary. Jak jest zimny chodzi bez problemów, zagrzeje się na wolnych bez zmian powyżej 3 tys. zaczyna hałasować chyba rozrząd w okolicach napinacza i komunikat o słabym ciśnieniu. Brakło pomysłów.
 

sulej013

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
29.01.2014
Postów
1247
Porady
1
Punktów
213
Wiek
30
Miasto
Xxx
To znaczy chyba już tylko że kupiony zapewne używany słupek nie jest w najlepszej kondycji i coś mu się gdzieś traci te ciśnienie np na górze silnika z czym już się spotkałem
 

scatman

Początkujący
Dołączył
17.01.2017
Postów
7
Punktów
0
Miasto
Pyrzowice
Słupek używany, firma sprzedaje dużo silników, podobno testowany i po inspekcji. Kazali jedynie zmienić rozrząd. Problem ze słupkiem to najgorsza opcja, jestem w czarnej d... Widzę na misce na wysokości korka oleju wgniecenie, ale wątpię by to miało wpływ, raczej od początku byłyby problemy z ciśnieniem przy przytkaniu smoka. Najciekawsze jest to ze silnik chodzi miękko i cicho, panewki raczej by dawały już metaliczne stuki. Czekam na frezy do gniazd wtryskowych bo nie umiem uszczelnić dwóch wtryskiwaczy, liczyłem tylko na ten problem a tu takie gówno., poza tym silnik zero wycieków. Osobiście nie chce mi się wierzyć w awarię pompy oleju, niby masowa produkcja, powtarzalność montażu. No nic pozostało spuścić miskę w dół, podmienić też tą pompę, do panewek chyba trzeba zajrzeć.
 

sulej013

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
29.01.2014
Postów
1247
Porady
1
Punktów
213
Wiek
30
Miasto
Xxx
W dCi miałem że klient uderzył w coś dolem i wgial miskę, smok bardzo mocno zbliżył się do dna właśnie tej michy no praktycznie jej dotykał i z tego tytułu zaczęła się świecić kontrolka ciśnienia oleju i faktycznie nie było go prawie wcale...kilka młotków i wróciła sprawność pompy
 

scatman

Początkujący
Dołączył
17.01.2017
Postów
7
Punktów
0
Miasto
Pyrzowice
Więc w nocy zakończyłem podmianę pompy i miski olejowej, miskę wykluczam bo wgniecenie nie blokowało dostępu do oleju. Więc okazuje się że nowa pompa oleju nie daje rady, podmieniłem na używkę i komunikaty o niskim ciśnieniu się uspokoiły. Jutro jeszcze manometr i miejmy nadzieję ze sukces. Jednak wiara w nowe części mnie zawiodła.
 

selim

SuperMechanior
Dołączył
1.01.2014
Postów
1943
Punktów
290
Miasto
Sląsk
Jaka nalepkę producenta miała ta chińska pompa ?
 

Drugi2

SuperMechanior
Dołączył
15.07.2020
Postów
1299
Porady
1
Punktów
319
Zasilacz, a w zasadzie produkt „zasilaczopodobny” z czarnej listy. Zamykam temat.

sorry, ale zawsze chciałem to napisać :D
 
Do góry Bottom