• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

1.6 HDi dymi po postoju na zimnym.

kiryl87

Początkujący
Dołączył
19.12.2024
Postów
5
Punktów
0
Miasto
Biała Podlaska
Hej, mam problem z Berlingo 2012r 1.6 HDi 92Km. Auto po odpaleniu po dłuższym postoju kopci przez ok 5-10 sek. Dym jest o zapachu nie spalonego paliwa. Z auta zostały wyciągnięte wtryski i sprawdzone na stole w serwisie od wtrysków, okazały się ok. Włożono z powrotem do auta i zaadoptowano. Problem nie ustał. Dodam tylko że auto jak już jest rozgrzane,po ponownym odpaleniu nie dymi.Gdzie mogę szukać przyczyny. W aucie brak błędów. Dodam tylko że auto jak po tych sekundach dymienia chodzi jak należy. Co może podawać jeszcze sygnał, że auto dozuje zwiększoną ilość paliwa.
 

Ursusraketa

SuperMechanior
Dołączył
20.09.2018
Postów
399
Punktów
71
Jak mieli sprawdzić wtryskiwacze jak sam stwierdziłeś że później chodzą ok ,skoro żeby wrzucić na maszynę trzeba je odpowietrzyć itp . Czyli wtryskiwacz może mieć poprawne dawki na maszynie mimo że coś mu bd dolegać , silnik 8 zaworowy ?
Układ Bosch czy Continental ?
Jak wtryskiwacze chodzą na komputerze po odpaleniu ?
Korekty itp?
 

kiryl87

Początkujący
Dołączył
19.12.2024
Postów
5
Punktów
0
Miasto
Biała Podlaska
Witam, dzięki za zainteresowanie wtryski Bosch. Tak wtryski odpowietrzone są w aucie przejechały już 200 km. Silnik 8 zaworowy. Korekty wszystkie zbliżone na jałowym biegu +1,2 mg na każdym cylindrze. Z ciekawości sprawdziłem przy prędkości 100 km/h to spadają +0,8 mg.
 

kiryl87

Początkujący
Dołączył
19.12.2024
Postów
5
Punktów
0
Miasto
Biała Podlaska
Niestety nie badana, auto pali od strzała. Świece sprawdzone przez multimetr na przekaźniku świec. Po tych paru sekundach dymienia, auto ma normalną moc, normalnie przyspiesza.
 

lukkiwlkp

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
19.12.2015
Postów
3693
Porady
2
Punktów
941
Wiek
37
Miasto
PGS
Czyli oddac do mechanika ....
 

kiryl87

Początkujący
Dołączył
19.12.2024
Postów
5
Punktów
0
Miasto
Biała Podlaska
Czyli można wnioskować, że kompresji brak tylko parę sekund, a później wraca do normy. Dziwne że to się dzieje tylko po dłuższym postoju. Jak nie ma kompresji to niema cały czas. Mogę się mylić. Możesz wyjaśnić?
 

Drugi2

SuperMechanior
Dołączył
15.07.2020
Postów
4260
Porady
5
Punktów
1241
Czyli można wnioskować, że kompresji brak tylko parę sekund, a później wraca do normy. Dziwne że to się dzieje tylko po dłuższym postoju. Jak nie ma kompresji to niema cały czas. Mogę się mylić. Możesz wyjaśnić?

a może jest po prostu za niska
 

kiryl87

Początkujący
Dołączył
19.12.2024
Postów
5
Punktów
0
Miasto
Biała Podlaska
Czy istnieje jakiś sposób na sprawdzenie czujnika ciśnienia paliwa? Jakie ciśnienie powinno być podczas rozruchu? Może w tym jest problem?
Automatyczne połączenie postów:

a może jest po prostu za niska
Za niska? A co jest później jak auto pracuje później poprawnie. Przy niskiej kompresji tak mi się zdaje auto nie miałoby pełnej mocy. No nic mogę się mylić.
 

Drugi2

SuperMechanior
Dołączył
15.07.2020
Postów
4260
Porady
5
Punktów
1241
Za niska? A co jest później jak auto pracuje później poprawnie. Przy niskiej kompresji tak mi się zdaje auto nie miałoby pełnej mocy. No nic mogę się mylić.
a skąd wiesz, że ma pełną moc? byłeś na hamowni? :)
sprawdzanie kompresji to jedna z podstawowych i najprostszych czynności diagnostycznych. do tego mówiąca wiele o kondycji silnika.

przyczyn może być wiele: słaba kompresja (zawory, pierścienie), złe dawkowanie paliwa, wtryski, świece żarowe, olej w cylindrach, rozrząd. tyle na początek do sprawdzenia.

Świece sprawdzone przez multimetr na przekaźniku świec.
to akurat nie wyklucza ich nieprawidłowego działania.
sprawdzałeś czy w ogóle się one załączają?
 

Ursusraketa

SuperMechanior
Dołączył
20.09.2018
Postów
399
Punktów
71
Tak wtryski odpowietrzone są w aucie
Chodziło mi o to, że wtryski mocowane są na maszynie podobnie jak w aucie i żeby je przetestować trzeba je odpowietrzyć i po takiej procedurze wtryski mogą działać poprawnie choć w normalnych warunkach czytaj w aucie nie będą ,chce przez to powiedzieć ,że na maszynie mogło pokazać że jest ok ,a w rzeczywistości nie działają poprawnie w momencie po odpaleniu , kiedyś trzymałem wtryski tydzień na maszynie ,nie ściągając ich i sprawdzałem" poranne odpalenia na zimno bez podgrzewania".
 

Karol19761976

Bywalec
Dołączył
1.11.2020
Postów
54
Punktów
8
Wiek
48
Jak czytam takich fachowców to słabo mi się robi !!! Za każdym razem piszą i to każdy aby sprawdzić kompresję / wtryski w HDI !! Jest tutaj takich co mi doradzali co jest nie tak jak silnik remontowałem 1,6 HDI , slaba kompresja itp !!! Prawda okazała się inna i już prawie rok czasu i auto śmiga jak ta lala , pseudo mechanicy za dychę !!! Dobrze piszą że dobrych fachowów to ze świeczką szukac !!!

Co do autora , napisz do mnie na priv , ja ci podpowiem co do sprawdzenia itp .
Bo tutaj jak ci poradzą to większy zamęt będziesz miał w głowie i dojdzie że cały silnik będziesz musiał rozpołowić i usterki nie znajdziesz
 

Ursusraketa

SuperMechanior
Dołączył
20.09.2018
Postów
399
Punktów
71
Jak czytam takich fachowców to słabo mi się robi !!! Za każdym razem piszą i to każdy aby sprawdzić kompresję / wtryski w HDI !! Jest tutaj takich co mi doradzali co jest nie tak jak silnik remontowałem 1,6 HDI , slaba kompresja itp !!! Prawda okazała się inna i już prawie rok czasu i auto śmiga jak ta lala , pseudo mechanicy za dychę !!! Dobrze piszą że dobrych fachowów to ze świeczką szukac !!!

Co do autora , napisz do mnie na priv , ja ci podpowiem co do sprawdzenia itp .
Bo tutaj jak ci poradzą to większy zamęt będziesz miał w głowie i dojdzie że cały silnik będziesz musiał rozpołowić i usterki nie znajdzi


Zamiast napisać coś na forum bo jesteśmy uwaga na forum to on bd doradzał na priv takich fachowców tu potrzeba .
Kto każe wymieniać ?tu piszą żeby sprawdzić ,czy nie widzisz różnicy ?
Ja dodałem że nawet jak sprawdzisz coś to i tak może okazać się że coś nie działa później .
Nawet pomiar kompresji może być nic nie warty .
Uwielbiam takich co zadają pytania na forum a później nie napiszą co było przyczyną , najgorszy chwast w internecie
 

kukukuczek

SuperMechanior
Dołączył
3.05.2013
Postów
176
Punktów
9
Wiek
29
podmień czujnik ciośnienia na listwie pod egr .
 

chevy

Nowy
Dołączył
20.05.2024
Postów
3
Punktów
1
Po jakims tam przebiegu w tym silniku wydech,kat dolot so przejrzenia, czysczenia. U mnei to rozwiazlo wiele problemow, ta cala ekologia robi mnostwo balaganu, a takie rzeczy to warto i tak zrobic po 200 tys przebiegu . A dopiero pozniej bralbym sie za ingerencjie w silnik.A kompesje tez warto sprawdzic.

Tak samo w benzyniakach ludzie szukaja problemow w silniku, a nie zaczna od podstawowych eksplatacji jak np czysczeniu przepustnicy ktora nie byla dotykana od nowosci.
 
Dołączył
30.01.2019
Postów
4
Punktów
0
Miasto
Zabrze
Hej, mam problem z Berlingo 2012r 1.6 HDi 92Km. Auto po odpaleniu po dłuższym postoju kopci przez ok 5-10 sek. Dym jest o zapachu nie spalonego paliwa. Z auta zostały wyciągnięte wtryski i sprawdzone na stole w serwisie od wtrysków, okazały się ok. Włożono z powrotem do auta i zaadoptowano. Problem nie ustał. Dodam tylko że auto jak już jest rozgrzane,po ponownym odpaleniu nie dymi.Gdzie mogę szukać przyczyny. W aucie brak błędów. Dodam tylko że auto jak po tych sekundach dymienia chodzi jak należy. Co może podawać jeszcze sygnał, że auto dozuje zwiększoną ilość paliwa.
Cześć, może się zdarzyć, ze czujniki temperatury paliwa lub przepływomierz mogą wskazywać błędne sygnały poprzez zabrudzenie lub uszkodzenie.
 
Do góry Bottom