1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

1.6 HDI Szarpie , skacze na zimnym.

Dyskusja w 'Silniki diesel' rozpoczęta przez użytkownika ministerpl, 15-01 19.

  1. ministerpl

    ministerpl Nowy

    Offline
    Dołączył:
    28-11 18
    Postów:
    3
    Docenione treści:
    0
    Pacjent c4 1.6 hdi 90km bez dwumasy, turbina bez zmiennej geometrii. Silnik po odpaleniu (odpala od strzała) na jałowym biegu szarpie i podskakuje aż jest to odczuwalne za kierownicą po dodaniu gazu lub przejechaniu ~1km problem ustaje. Zmierzona korekta wtrysków
    rano po odpaleniu: Po rozgrzaniu i przejechaniu 12km:
    C1: 1.64 ..................................0.29
    C2: 0.37 ..................................0.02
    C3: -0.32 ..................................-0.03
    C4: -1.72 ..................................-0.21
    wieczorem po odpaleniu: po przejechaniu 12km
    C1: 0.23 .................................. 0.13
    C2: 1.35 .................................. 0.03
    C3: -1.41 .................................. -0.02
    C4: -0.28 ..................................-0.14

    Jak widać losowo jest problem z korektą raz na jednej parze raz na drugiej po rozgrzaniu silnik normalnie się zachowuje. Podejrzewam, że jest to problem wynikający z czegoś innego co podaje złe parametry a komputer próbuje to korygować za pomocą wtryskiwaczy - co powinienem sprawdzić jeszcze ? Lexia nie wyświetla żadnych błędów.
     
  2. rostex

    rostex Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    30-11 15
    Postów:
    50
    Docenione treści:
    7
    Miasto:
    Płońsk
    Do sprawdzenia świece, kompresja, wtryskiwacze.
     
  3. Kamax

    Kamax Nowy

    Offline
    Dołączył:
    7-01 19
    Postów:
    11
    Docenione treści:
    1
    Może dawka paliwa na biegu jałowym jest źle ustawiona, sprawdź również filtr paliwa :)
     
    ministerpl lubi to.
  4. ministerpl

    ministerpl Nowy

    Offline
    Dołączył:
    28-11 18
    Postów:
    3
    Docenione treści:
    0
    Pownienem dodać: w pazdzierniku auto przeszło duży przglad , wszystkie filtry i płyny zostały wymienione. C4 ma dużo mocy zapala od strzała, przyjmijmy że kompresia jest poprawna, świece wymienione w marcu 2018, Wtryskiwacze masz wyżej parametry.
     
  5. leeroy15

    leeroy15 Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    3-07 17
    Postów:
    989
    Docenione treści:
    368
    Miasto:
    Ostrowiec
    Przyjąłem... Bez odbioru.
     
    dejot43, slawek2007.28 oraz szachu41 lubią to.
  6. Marasam93

    Marasam93 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    4-10 16
    Postów:
    34
    Docenione treści:
    1
    Miasto:
    Włocławek
    Sprawdz czuknik cisnienia paliwa.
    Jest w nim tloczek ktory sie zaciera. Mialem kiedys podobny przypadek. Czujnik rozebralem, papierkiem na mokro przejechalem i bylo dobrze
     
  7. slawek2007.28

    slawek2007.28 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    28-02 18
    Postów:
    972
    Docenione treści:
    357
    Miasto:
    Ostrołęka
    Komp i do sprawdzenia cykl pracy EGR. A jak nie to po druciarsku wypnij kość z EGR i odpal zimnego. Częsty przypadek w tych jednostkach 1.4 i 1.6 HDI.
     
  8. TOMANOPL

    TOMANOPL Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    27-02 18
    Postów:
    50
    Docenione treści:
    4
    Miasto:
    LUBLIN
    potwierdzam egr w tym silniku to częsty przypadek
     
  9. ministerpl

    ministerpl Nowy

    Offline
    Dołączył:
    28-11 18
    Postów:
    3
    Docenione treści:
    0
    Naprawiono. Po 2 miesiącach jazdy nagle coś stukało w dole silnika przy rozrządzie. Samochód trafił do mechanika, po wymianie KOŁA PASOWEGO , silnik pracuje równiutko i cichutko.
     
  10. Vicia

    Vicia Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    26-12 18
    Postów:
    366
    Docenione treści:
    85
    Miasto:
    Centrum Kraju
    Brawo Mechanik
     
  11. dejot43

    dejot43 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    2-10 15
    Postów:
    3 716
    Docenione treści:
    1 353
    Miasto:
    Olsztyn
    Masz jakiegoś manualna do ustawiania dawki?
     
    slawek2007.28 i toomii76 lubią to.
  12. melas

    melas Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    27-04 18
    Postów:
    116
    Docenione treści:
    16
    Miasto:
    WRZEŚNIA
    ChipTunery tylko
     
  13. toomii76

    toomii76 toomi

    Offline
    Dołączył:
    2-11 14
    Postów:
    6 096
    Docenione treści:
    3 656
    Miasto:
    turek
    Wiertarka i wiertło.
     
    Ostatnio edytowano: 22-03 19
    slawek2007.28 lubi to.