1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

1.6 TDCi totalny brak mocy

Dyskusja w 'Silniki diesel' rozpoczęta przez użytkownika Serwismiechów, 20-05 20.

  1. Serwismiechów

    Serwismiechów Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    18-11 16
    Postów:
    237
    Docenione treści:
    34
    Miasto:
    miechów
    Silnik 1.6 TDCi 109km w Volvo v50 2010r.
    Fap na miejscu czysty i profilaktycznie wypalony.
    Auto zakupione po wymianie Turbo i najprawdopodobniej łańcuszka w głowicy bo widać że świeży silicon.
    Jechalo dopiero od 2700 obr.
    Wyjąłem Turbo bo na niego padło podejrzenie. Zawiozłem do kolegi rozebrali i widać że Geometria prostowana kombinerkami.zrobili jak trzeba założyłem i było prawie dobrze przez 5 km. Jechał od 2200 obr. Jak mu przyłożyłem mocno to zaczął słabnąć.
    Teraz jedzie od 3000 obr. A czasami wogole nie jedzie. Podstawiona przepływa, zawór Turbo, egr nowy + zaślepienie, filtry oczywiście nowe.
    Podwiozłem wtryski na maszynę i żaden nie przeszedł pełnego testu na EPS ie. Zrobili i dupa. Żadnej poprawy.
    Zawór regulacji na pompie podłożony dobry i dalej nic.
    Auto odpala od strzała. Przed robieniem wtrysków również. Chodzi równo tylko podczas wkręcania na obroty wolno to robi i przy 3200 zaczyna falować przerywać.

    Błędów brak. Turbo nawet na postoju przy wciśniętym gazie pompuje zadane. Podciśnienia szczelne. Rozrząd sprawdzony ok. Temperatury etc na kompie w porządku.

    Nie spotkałem się żeby pompa CR siadała w tych motorach i dawała podobne objawy.

    Dziwny przypadek. Może ktoś coś miał podobnego?
     
  2. Stanisław 1946

    Stanisław 1946 Weteran Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    23-08 13
    Postów:
    5 261
    Docenione treści:
    849
    Miasto:
    Szczecin
    Może turbo za dużo pompuje na powietrzu nie pojedzie.
     
  3. Serwismiechów

    Serwismiechów Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    18-11 16
    Postów:
    237
    Docenione treści:
    34
    Miasto:
    miechów
    Turbo pompuje dobrze. Na postoju. W czasie jazdy za małe doładowanie ale to wynika raczej z małej ilości paliwa.
     
  4. Jarzi

    Jarzi Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    21-04 17
    Postów:
    4 429
    Docenione treści:
    1 206
    Miasto:
    Kaczory
    Sprawdź czy kanały dolotowe nie są zabite gimelą.
     
  5. Serwismiechów

    Serwismiechów Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    18-11 16
    Postów:
    237
    Docenione treści:
    34
    Miasto:
    miechów
    Rozkręcane było to myślę że nie złożyli z całym tym sefem ale sugestia dobra
     
  6. Stanisław 1946

    Stanisław 1946 Weteran Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    23-08 13
    Postów:
    5 261
    Docenione treści:
    849
    Miasto:
    Szczecin
    Jakiego sprzętu używasz żeby to stwierdzić ?
     
  7. Radmor

    Radmor Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    21-03 19
    Postów:
    1 001
    Docenione treści:
    296
    ...to nie znaczy że tak być nie może.Pompa CR też może się popsuć .
     
  8. Jarzi

    Jarzi Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    21-04 17
    Postów:
    4 429
    Docenione treści:
    1 206
    Miasto:
    Kaczory
    Pompa wyszła by w parametrach.
     
  9. Serwismiechów

    Serwismiechów Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    18-11 16
    Postów:
    237
    Docenione treści:
    34
    Miasto:
    miechów
    Nowy Laczek, cdif 3, Delphi.
    Dzisiaj nie mam czasu ale jutro siadam do niego konkretnie.
     
  10. Jarzi

    Jarzi Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    21-04 17
    Postów:
    4 429
    Docenione treści:
    1 206
    Miasto:
    Kaczory
    Jeżeli sam nie robiłeś to niczego nie możesz być pewny :)
     
  11. toomii76

    toomii76 toomi

    Offline
    Dołączył:
    2-11 14
    Postów:
    10 909
    Docenione treści:
    5 861
    Miasto:
    turek
    a egr?

    sorry, nie doczytałem..

    to jest dziwne. trzeba wyłapać czego wtedy brakuje albo co się pojawia.
    a zawór na listwie podmieniałeś?
     
  12. Szumek72

    Szumek72 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    17-01 16
    Postów:
    3 517
    Docenione treści:
    663
    Miasto:
    Poland Warsaw
    Turbo było robione, to ile połknął oleju....sprawdź kanały dolotowe bo stawiam na zbyt mało powietrza...kopci na czarno? Tam może połowa przelotu, co widzi w kolektorze, jakie ciśnienie.
     
  13. Stanisław 1946

    Stanisław 1946 Weteran Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    23-08 13
    Postów:
    5 261
    Docenione treści:
    849
    Miasto:
    Szczecin
    Jeżeli ten CDIF coś pokazuje , to pokaż nam te wartości , bo tak to chodzimy we mgle.
     
  14. Serwismiechów

    Serwismiechów Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    18-11 16
    Postów:
    237
    Docenione treści:
    34
    Miasto:
    miechów
    Ile połknął to nie mam pojęcia bo ja już tak dostałem wóz. Kamerą sprawdziłem filtr to czyściutki. Różnicowe bardzo małe. Spaliny bez koloru. Gdyby brak powietrza to by oodkopcil a tu jest czyściutko za autem. Pewnie postoi do poniedziałku bo mi pilna sprawa wyjechała i firma zamknięta. Wtedy będę diagnozował i szukał przyczyny.
    Dzieki za oddzew