1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

1.6 Tdi cayc problem z dpf, kopci na siwo, twarda praca

Dyskusja w 'Pytanie do mechanika' rozpoczęta przez użytkownika bystry_b, 15-04 19.

  1. bystry_b

    bystry_b Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    18-01 15
    Postów:
    6
    Docenione treści:
    0
    Witam serdecznie. Szukałem informacji na forum ale konkretnych objawów nie znalazłem. mianowicie auto zakupiłem miesiąc temu. Jest to leon z 2010 z przebiegiem 204 tysięcy i niby udokumentowany. 1.6 Tdi 105km. Żona użytkuje to auto przeważnie po mieście robiąc krótkie odcinki. Zainteresowałem się filtrem dpf po tym jak jadąc nie rozgrzanym autem zaczął dymic na siwo/ bialo i wtryski jakby twardo stukaly. Wiem że silnik był za zimny na to by wszedł w tryb wypalania. Połączyłam komputer i:

    [​IMG]
    Duza ilość popiołu ale sadzy w miarę.
    Jadąc później zapaliła się kontrolka od filtra ze zapchany. Zrobiłem niedluga trasę i kontrolka zgasla. Po kilku dniach żona mówi że znowu auto kopci i dźwięk taki jakby twardy.
    Patrzę w logi i już sadzy jest sporo A auto przejechalo może z 150km.
    [​IMG]

    Postanowiłem wypalić na postoju za pomocą vcdsa i wartości sadzy zmalaly.
    [​IMG]

    Martwię się że znowu po krótkim czasie zapcha się, choć przy takiej eksploatacji pewnie będzie to się powtarzać bo ona delikatnie jeździ wokół komina. To może być najmniejszym problemem. Czasem zdarza się że ciężko ma zapalić. Kręci z 6 sekund.

    Dym podczas wypalania był zracy, ciężki, szary. Ogólnie mówiąc syf. W sumie taki sam jaki pojawił się podczas jazdy.

    Obawiam się ze kondycja silnika może być słaba i dlatego on się tak szybko zapycha. Np wtrysku leją albo egr źle działa choć sztanga rusza się prawidłowo. Błędów nie ma żadnych. Logi wtryskow moim zdaniem są słabe.
    [​IMG]

    Prosze o opinie, jak i co jeszcze sprawdzić.

    Gdyby po prawidłowej diagnostyce wyszło że silnik jest w najgorszym stanie to byłbym skłonny wydać kasę i usunąć filtr by auto było bardziej przyjazne do jazdy po mieście.

    Przepraszam za pisownie jak i jakość zdjec, użytkuje telefon.

    Pozdrawiam
     
  2. Vagers

    Vagers Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    21-01 19
    Postów:
    1 655
    Docenione treści:
    366
    Olej przybywa?
     
    XMARI0 lubi to.
  3. toomii76

    toomii76 toomi

    Offline
    Dołączył:
    2-11 14
    Postów:
    7 256
    Docenione treści:
    4 063
    Miasto:
    turek
    ta twarda praca wskazuje na regulator na listwie, albo coś z powrotem paliwa.
     
    XMARI0 lubi to.
  4. lukkiwlkp

    lukkiwlkp Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    19-12 15
    Postów:
    2 136
    Docenione treści:
    580
    Miasto:
    Pogorzela
    Ulecze go nie usuwając filtra. Jak chcesz to przyprowadź:) i nie będę robił dziury . Komin czarny od sadzy ?
     
    XMARI0 lubi to.
  5. bystry_b

    bystry_b Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    18-01 15
    Postów:
    6
    Docenione treści:
    0
    Auto po wymianie oleju ma 6 tysi. I jest na maksa. Twarda praca nie występuje cały czas, od czasu do czasu. Wydech nie jest czarny choć maluchów głęboko do środka nie wkladalem.
    Lukkiwlkp myślisz że problem tkwi w osprzęcie, A co z filtrem? Jazda z dzieckiem do przedszkola i na zakupy przy dpfie nie wpłynie negatywnie na stan motoru przy częstym wypalaniu? Czytałem wiele ale mam wrażenie że nie każdy wie co pisze.
     
  6. kubart

    kubart Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    8-02 19
    Postów:
    193
    Docenione treści:
    27
    Miasto:
    Wieden/ Hagenbrunn
    Na ten nieszczesny 1.6 jest sposób ale trzeba przeprogramować komputer, i naczej ciagle bedzie problem EGR/DPF.
     
    XMARI0 lubi to.
  7. bystry_b

    bystry_b Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    18-01 15
    Postów:
    6
    Docenione treści:
    0
    Nieszczęsny 1.6 - możesz rozwinąć swoją myśl, co w nim sie dzieje że trzeba sterownik programować ( zmiana wartości vcdsem czy to już magia dla tunerów) ??
    A może przeprowadzić autoregulacje wtryskow, czy jakoś tak na to mówią?

    Tak jak pisałem, gdyby okazało się w prawidłowej diagnostyce ze silnik nie jest w najgorszym stanie to usunął bym filtr, egr i prZy okazji zrobił program.
    Proszę o podpowiedź co jeszcze sprawdzić vcdsem, jakie wartości sa w normie. Czy w tych sterownikach wykonuje się logi statyczne, jak tak to w jaki sposób. W starszych modelach robiłem więc jakiś zarys wiedzy mam. Dynamiczne jestem w stanie w blokach zaawansowanych odczytać.
     
  8. kubart

    kubart Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    8-02 19
    Postów:
    193
    Docenione treści:
    27
    Miasto:
    Wieden/ Hagenbrunn
    Simos PCR 2.1 - wnim siedzi, wystarczy?
    VCDS możesz czytać w nieskończoność a wypalać to tak nie radze bo może być "ku ku".
    Jedz do lukkiwklp , skoro masz gdzies po drodze to pewnie poradzi.
     
  9. dejot43

    dejot43 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    2-10 15
    Postów:
    3 855
    Docenione treści:
    1 480
    Miasto:
    Olsztyn
    Stary diesel z DPF na miasto to nie jest dobry pomysł.
     
    lukkiwlkp i XMARI0 lubią to.
  10. kubart

    kubart Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    8-02 19
    Postów:
    193
    Docenione treści:
    27
    Miasto:
    Wieden/ Hagenbrunn
    A jest jakis dobry z DPF? No chyba ze nowy i masz czas latac z reklamacjami na egr itp,,
     
  11. dejot43

    dejot43 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    2-10 15
    Postów:
    3 855
    Docenione treści:
    1 480
    Miasto:
    Olsztyn
    2.0 HDI 2.0 DCI moim zdaniem dobre motory, ale nie na miasto. Kolega w 2.0DCI ma już ponad 900tysi, użytkuje od nowości.
     
    XMARI0 lubi to.
  12. kubart

    kubart Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    8-02 19
    Postów:
    193
    Docenione treści:
    27
    Miasto:
    Wieden/ Hagenbrunn
    Mówimy o mieście,,, właśnie.
    Na trasy by się znalazło jeszcze kilka innych co dają rade.
     
  13. bystry_b

    bystry_b Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    18-01 15
    Postów:
    6
    Docenione treści:
    0
    Byłem świadom tego że diesel z takimi wynalazkami nie będzie dobry do jazdy po mieście ale auto podoba się żonie A benzynowe z grupy vw to też nie wypal.

    Myślę że nie ma co ciągnąć tematu, bo i tak piszecie pobierznie nie ujawniając szczegółów. Nie jestem jakimś laikiem, ale za super fachowca się nie uważam. Jak mam czas to robię elektryke przy autach ale za sterowniki się nie biorę. Chciałbym dowiedzieć się plus minus co należałoby by zmienić w steru- i tak sam tego nie wykonam ale lubię być świadom jadąc 150km do warsztaty bo kurat tyle mam do lukkiwlk.
     
  14. kubart

    kubart Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    8-02 19
    Postów:
    193
    Docenione treści:
    27
    Miasto:
    Wieden/ Hagenbrunn
    A jakie okolice ?
    Co Ci po szczegółach jak to trza naprawić co fabryka zj,,,la -bo musiała , jedyny plus ze ten ECU jest słabo zabezpieczony i można go poczytać byle sprzętem.
    jak masz zacięcie i VCDS to sobie zanotuj temp. gazów wydechowych , przed modyfikacja i po, przeanalizuj i wpadniesz sam jak to producenci obniżają cudnie tlenki azotu kosztem twoich późniejszych awarii EGR FAP i na końcu silnika. To taki najgorszy i najczulszy obszar moim zdaniem.
    Temat rzeka , , , ,
     
  15. Vagers

    Vagers Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    21-01 19
    Postów:
    1 655
    Docenione treści:
    366
    Wywal egr i dpf
     
    XMARI0 lubi to.
  16. bystry_b

    bystry_b Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    18-01 15
    Postów:
    6
    Docenione treści:
    0
    Woj łódzkie, okolice Sieradza. Sa warsztaty gdzie ogarniaja sterowniki, mają hamownie i robią nie tylko programy ale również i wyższe stage. Chciałem znać wasze zdanie, bo pracujecie przy tych autach, macie je ogarniete.

    Pozdrawiam