1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

1.6 tdi długo odpala na chłodnym silniku-dymi na szaro

Dyskusja w 'Silniki diesel' rozpoczęta przez użytkownika bystry_b, 26-03 20.

  1. bystry_b

    bystry_b Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    18-01 15
    Postów:
    12
    Docenione treści:
    1
    Witam wszystkich.
    Pacjent to auto żony- Seat Leon 2010r 1.6 tdi CAYC 105KM, przebieg 225000km. Auto w rodzinie rok czasu. Od zakupu zrobione 15tyś. kilometrów i ciągle ten sam problem. Auto jak po rozgrzaniu postoi około 3 godzin to odpala po 6-8 sekundach kręcenia. Rano po nocy - zima/lato lub jak jest rozgrzany zawsze ładnie odpala. Moc jest, nic nie szarpie, nie ma błędów w sterowniku.
    Żona jeździ na krótkich odcinkach i raz kiedyś dłuższe trasy po 100- 400km. Niestety auto bardzo często nie miało jak wejść w tryb wypalania lub było przerywane więc raz wypalałem na postoju przez VCDSa i kilka razy brałem go w drogę by się wypalił. Niestety szybko narastała wartość sadzy wiec postanowiłem mieć ekologie w nosie i usunąłem fizycznie DPF, usunięty programowo, EGR zaślepiony, usunięty programowo, plus parę koni więcej teraz ma 134KM.
    Po tym zabiegu zauważyłem, że auto po nocy puszcza małą chmurę szarego dymu i śmierdzi dieslem lub taką ropą przepaloną. Kolejne odpalania są czyste, nie ma tych bączków. Jedyne kiedy rzuci i to sporą chmurę to w tedy kiedy tak długo kręci, czyli na wystygniętym ale nie zimnym silniku.

    Co zrobiłem:
    - Brak błędów
    - korekty wtrysków:
    1cyl +0,07,
    2cyl +0,09,
    3cyl +0,6
    4cyl -0.8
    - próba przelewowa 4 minuty jałowy + 1 minuta pod obciążeniem do 2,5tyś
    1cyl - 50ml
    2cyl - 45ml
    3cyl - 45ml
    4cyl - 45ml
    - ciśnienie paliwa przy rozruchu 25Mpa a podczas pracy około 29-32MPa
    - czujnik obrotów wału wskazuje prawidłowo przy rozruchu
    - czujniki temperatur paliwa, powietrza i cieczy wskazują prawidłowe wartości
    - filtr paliwa wymieniony, na dnie starego widziałem małe drobinki opiłków
    - olej motul 5w30
    - paliwo lane na BP - do ostatniego tankowania dolałem dodatek 2T i zamierzam kontynuować taki zabieg by zobaczyć czy coś się zmieni
    - wyczyszczony czujnik wałka rozrządu
    - wymienione podkładki pod wtryskami choć nie były wypalone
    - końcówki wtrysków miały nagar
    - wymienione świece choć stare nie były spalone

    1) Co jeszcze można zrobić?
    2) Czy sprawdzenie kompresji jest konieczne?
    3) Czy mogą być winne uszczelniacze zaworowe? Jeśli tak to czy jest konieczne ściągnięcie głowicy ?

    Pozdrawiam i proszę fachowców o pomoc.
     
  2. Stanisław 1946

    Stanisław 1946 Weteran Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    23-08 13
    Postów:
    5 155
    Docenione treści:
    819
    Miasto:
    Szczecin
    Nie dbasz o ekologię takim nie pomagamy.:D.
     
  3. bystry_b

    bystry_b Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    18-01 15
    Postów:
    12
    Docenione treści:
    1
    hehe. Może jeszcze moderator wyśle informacje do Angeli Merkel.
    Jak obserwowałem co wydobywa się z wydechu podczas procedury wypalania filtra DPF to myślę że stare Ikarusy czy Stary 266 takiego zanieczyszczenia nie wydobywają ze swojego układu wydechowego. Obawiałem się, że sąsiedzi zadzwonią na straż miejską bo na osiedlu był jeden wielki dym. A ekologia niestety nie idzie w parze z portfelem właścicieli aut. Dawka paliwa jaka musi być przepalona by osiągnąć 800st C w wydechu nie wpływa zdrowo na silnik. A poza tym zdrowy diesel i bez filtra nie będzie smrodził. Moje 20 letnie audi a4 b5 1.9tdi z przebiegiem sporo powyżej 300 tysięcy wzorowo przechodzi badanie diagnostyczne pod obciążeniem na zadymienie więc DA SIĘ.

    Proszę o sugestie co można jeszcze zrobić by tego Leona uzdrowić a nie pisać, że mi Pan nie pomoże. Może ktoś inny będzie bardziej wyrozumiały.
    A informacja o wyciętym filtrze i zaślepionym zaworze myślę, że słusznie została powiedziana a nie ukrywana by wykluczyć jakieś podejrzenia.
     
    kubart lubi to.
  4. Bartek4x4

    Bartek4x4 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    21-02 16
    Postów:
    3 661
    Docenione treści:
    863
    Miasto:
    Lubliniec
    Sorki zgubiłem okulary i za bardzo nie mogę odczytać posta
    1 świece żarowe
    2 powietrze w układzie paliwowym
     
  5. rch11

    rch11 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    7-07 13
    Postów:
    2 634
    Docenione treści:
    628
    Miasto:
    NS
    Jakie masz obroty przy rozruchu jak nie może zapalić?
     
  6. bystry_b

    bystry_b Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    18-01 15
    Postów:
    12
    Docenione treści:
    1
    Świece wymienione, powietrze gdyby było to po nocy by miał problem z odpaleniem a tutaj tylko jak ostygnie.
    Na pytanie o obroty odpowiem dokładnie jak zajadę do domu i doprowadzę auto do takiej sytuacji bo na ta chwile nie pamiętam ale wydaje mi się że były dobre.
     
  7. Ondraszek

    Ondraszek Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    24-08 13
    Postów:
    759
    Docenione treści:
    52
    Miasto:
    Nowy Sącz
    Może być problem z rozrusznikiem,komp ,,liczy,,obroty wieńca,lub akumulator juz niedomaga.
     
  8. bystry_b

    bystry_b Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    18-01 15
    Postów:
    12
    Docenione treści:
    1
    Niestety dziś auto odpalił po 2 sekundach i w tym czasie pojawiły się następujące obroty. 140 ->300 -> 400 i auto odpaliło.
    Kolejne odpalenie szybsze i obroty 240 -> 450 i odpalilo.
    Te parametry sprawdzałem poprzez skaner FOXWELL NT650 bo nie chciało mi się włączać laptopa z VCDSem. Kolejne próby będę robił na laptopie. Może będzie lepsze odświeżanie i zapisze to logowanie do pliku.
     
  9. Pawel23

    Pawel23 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    7-03 18
    Postów:
    44
    Docenione treści:
    5
    Miasto:
    Wolomin
    Sprawdź dokładnie czujnik położenia walka rozrządu może przy konkretnej temperaturze nie trzyma swojej rezystancji ewentualnie podmiana na drugi. Chyba że człowiek który wyciął Ci dpf ,niechcący pogrzebal ci w dawce wtrysku
     
  10. bystry_b

    bystry_b Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    18-01 15
    Postów:
    12
    Docenione treści:
    1
    Auta mając filtr już miało problem z odpalaniem na chłodnym silniku.
    Rozrusznik bardzo żwawo kreci więc go nie podejrzewam. Auto ma system start/stop ale to chyba nie ma nic do rzeczy bo jak wygasi silnik na skrzyżowaniu to odpala od strzała.
    Może pokusze się o wymianę czujnika wałka. Kiedyś wymieniłem w 1.9Tdi bo ciężko palił ale tam wyskakiwal błąd czujnika.
     
  11. toomii76

    toomii76 toomi

    Offline
    Dołączył:
    2-11 14
    Postów:
    10 546
    Docenione treści:
    5 718
    Miasto:
    turek
    Skaczą obroty po odpaleniu?
     
  12. bystry_b

    bystry_b Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    18-01 15
    Postów:
    12
    Docenione treści:
    1
    Nie, po odpaleniu są równe - 800 z groszem