• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

1.6 VTi - wysokie ciśnienie oleju

wojtekkkk

Gaduła
Dołączył
3.01.2017
Postów
83
Punktów
6
Wiek
57
Miasto
Wrocław
Witam pasjonatów motoryzacji. Badam aktualnie Króla Lwa 1.6 VTi EP6C 120PS o kodzie 5FS (Czyli ten po 2011roku, niby poprawiony) i zabawę zacząłem od pomiaru ciśnienia oleju. Podłączam manometr, a tu na zegarze 5-5,5 Bar na wolnych obrotach. Serwisówka i Haynes podają 1,7-2 Bar. Pytanie czy to jest problem? Czy dobrze, że takie jest?

P.S Znalazłem tylko podobny temat w 1.6 THP, ale tam podobno wina była oprogramowania. Czy tutaj ciśnieniem steruje ECU?
 

wojtekkkk

Gaduła
Dołączył
3.01.2017
Postów
83
Punktów
6
Wiek
57
Miasto
Wrocław
Według VIN w katalogu wychodzi mi, że jest z zaworem regulacyjnym. Czyli to by się potwierdzało z tym, że w silnikach po modernizacji 2011 roku (EP6C) występowała już taka właśnie pompa. Fizycznie sprawdzę to jak będę wymieniał olej, odkręcę i zobaczę.

Reasumując ciśnienie jest wysokie i pytanie brzmi czy może to doprowadzić paradoksalnie do uszkodzenia silnika?
Czy w tym momencie może już uruchamiać się zawór bezpieczeństwa, co w konsekwencji prowadzi do słabszego smarowania "góry" silnika?
 
Do góry Bottom