• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

1.6tdi nie odpala brak błędów

sulej013

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
29.01.2014
Postów
1199
Porady
1
Punktów
192
Wiek
29
Miasto
Xxx
Witam

Pacjent to golf 1.6tdi cayb po wymianie uszczelki pod deklem zaworow, miedzi pod wtryskami i uszczelniaczy wtryskow w deklu, przestał odpalać długo kręci i po pewnym czasie zaczyna mocno szarpać silnikiem. Po podlaczeniu do komputera zero błędów, wtryski na swoich miejscach, na plaku pracuje i za chwile gaśnie ciśnienie na listwie 250, podczas kręcenia komputer widzi obroty walu i walka (ponad 200), paliwo z pompy do listwy dochodzi, za listwa też się pokazuje.
I tu pytanie cóż to może być? przed tym wszystkim silnik pracował ok, palił od strzała, miał moc, wkręcał się w obroty.

Zapomniałem dodać po złożeniu i odpaleniu (odpalił ale pracował jak rozrzutnik) zauważyłem że pomyliłem 1 z 2 wtryskiem, zamieniłem miejscami dałem nowe podkladki i od tamtej pory ten problem.
 
Ostatnia edycja:

maciek.k-k

SuperMechanior
Dołączył
29.12.2013
Postów
1040
Punktów
619
Miasto
OPOLSKIE
Proponuję ponownie zajrzeć do wtryskiwaczy - wyjać posprawdzać uszczelniacze i ponownie ustawić
 

sulej013

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
29.01.2014
Postów
1199
Porady
1
Punktów
192
Wiek
29
Miasto
Xxx
Podkladki nowe przepalone, kodowanie przeprowadzone. Dalej to samo. Może być aż tak zapowietrzony układ żeby tak się działo?
 

elektryk1234

SuperMechanior
Dołączył
4.11.2019
Postów
550
Punktów
54
Popuść rurkę na wtrysku i zemuluj cisnienie na listwie żeby poszło paliwo choć na jednym wtrysku
 

winetoo

SuperMechanior
Dołączył
18.03.2014
Postów
2871
Punktów
969
Miasto
Radom
250 bar na listwie więc o jakim zapowietrzeniu mowa. Czym to badasz?

Podkladki nowe przepalone,
Założyłeś nowe i już się przepaliły czy przepalone założyłeś?

Skoro ciśnienie buduje wzorowe a nadal nie odpala to nie problem wtryskiwaczy tylko coś z elektryką. Obroty wałka, synchronizacja,wtyczki wtryskiwaczy. A może podwójne podkładki pod wtryskami. Wiem, wiem, powiesz że na pewno nie ale niedawno był tu taki delikwent co w toyocie nie zauważył że jedne siedzą w gniazdach a drugie dał na wtryski i pozamiatane.
 
Ostatnia edycja:

kubart

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
8.02.2019
Postów
635
Punktów
107
WWW
www.ecudiagnostyka.pl
Jakby to wszystko nie pomogło , bo zrobione ze sztuka to downgreade softu do wersji ponizej 8xxx , jak nie wstanie to wtryski powiedziały pa pa. Odpalanie tego scierwa delphi PCR 2.1 po zapowietrzeniu wtrysków i na sofcie powyżej 8xxx uśmierca je. To nie tylko moje zdanie z mojej obserwacji.
 

sulej013

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
29.01.2014
Postów
1199
Porady
1
Punktów
192
Wiek
29
Miasto
Xxx
Podkladki grzalem sam tak masz rację na 100 są po jednej bo czyscilem... Wszystko sprawdzone... Jak kubart mówi rwe wtryski... Zobaczymy teraz zobaczyłem że na zapłonie na wtyczkach jest cały czas 2,15v i podczas kręcenia nic się nie zmienia
 
Ostatnia edycja:

sulej013

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
29.01.2014
Postów
1199
Porady
1
Punktów
192
Wiek
29
Miasto
Xxx
Tzw "wyżarzanie" miedziak staje się wtedy bardziej miękki i lepiej uszczelnia. Zawsze tak robię i nigdy nie miałem problemu z ciapiacym wtryskiem bądź cieknacym przewodem.
 

Mikidz

SuperMechanior
Dołączył
13.11.2017
Postów
1054
Punktów
440
Miasto
Pomorskie
Tzw "wyżarzanie" miedziak staje się wtedy bardziej miękki i lepiej uszczelnia. Zawsze tak robię i nigdy nie miałem problemu z ciapiacym wtryskiem bądź cieknacym przewodem.

A ja nigdy tak nie robię i też nie miałem tych problemów. Przypadek?

Wiem o czym mówisz, ale takie rzeczy się robi jak wkładasz używane podkładki z braku dostępności nowych. W dzisiejszych czasach to już raczej odeszło do lamusa i to Twoje wypalanie nowych podkładek poza dodatkową pracą nie wnosi nic :)

Wracając do sedna, mi to wygląda na problem z wtryskami skoro nic innego nie ruszałeś. Widocznie układ źle odpowietrzony i jakieś wtryski się nie otwierają. Miałem tak kiedyś w jakimś francuzie, na jeden nie chodził, ale w końcu odpalił i jak dostał ciśnienie na wysokich obrotach to puścił i było ok.
 

sulej013

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
29.01.2014
Postów
1199
Porady
1
Punktów
192
Wiek
29
Miasto
Xxx
Udało się odpalić ale na jakieś 3 sek po długim odpowietrzaniu. Strasznie telepalo silnikiem wkrecił się do 1100 obr i zgasł. Oczywiście gaz w podłodze. Plak nie pomaga w odpowietrzeniu, luzownie przewodow też nie.
 

zywyservice

Początkujący
Dołączył
12.03.2018
Postów
12
Punktów
0
Wiek
33
Miasto
chojnice
Wtryski delphi po zapowietrzeniu po prostu umierają. Miałem dwa takie przypadki
 

Zimoon

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
28.02.2015
Postów
2714
Punktów
714
Wiek
42
Miasto
Gdańsk
Dlatego odłączamy wtyczki i kręcimy by ciśnienie nabił. Dopiero wtyczki i poszedł...
 

Szumek72

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
17.01.2016
Postów
3657
Punktów
707
Miasto
Poland Warsaw
wtryski wyjmowałeś, a jaka procedura po włożeniu i odpalaniu? Złożyłeś na cacy i za kluczyk? Po wtryskach. Zawsze po wyjęciu wtrysków składam i nie zapinam wtyczek, kręcę rozrusznikiem żeby nałapały paliwa i dopiero wtyczki. Jak pójdą na sucho a szczególnie Delphi to siema Victor, pozamiatane. Gość, widziałem na własne oczy z Boscha przyjechał na miejsce u nas robił wtryski, auto nie chciało odpalić po pierwszej regeneracji wtrysków...całe szczęście, w ramach reklamacji(przyjechał do nas), 3 razy wyciągał i robił bo mu się zacierały. Auto Renault Kangoo, za 3 razem odpalił i chodził już gicio. Wtryski to gówniany temat.
 

ThinkPad

SuperMechanior
Dołączył
19.09.2015
Postów
140
Punktów
17
Miasto
UK
Panowie, a czy nie jest tak, że jeśli sterownik nie widzi prawidłowego ciśnienia na szynie paliwowej to wtryskiwacze nie są uruchamiane ? Czy nie wszyscy producenci stosują tą zasadę ?
 
Do góry Bottom