1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

1.8 TSI - Błąd P0016 po wymianie rozrządu.

Dyskusja w 'Pytanie do mechanika' rozpoczęta przez użytkownika volt, 6-06 17.

  1. volt

    volt Nowy

    Offline
    Dołączył:
    5-06 17
    Postów:
    5
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Radom
    Witam serdecznie wszystkim po raz kolejny. Zwracam się do Was z prośbą o pomoc i dalsze wskazówki w następującym temacie, w silniku 1.8 TSI 118kw wymieniany był rozrząd (części zakupione w ASO: ślizg górny, dwie prowadnice, łańcuch i napinacz) Po wymianie i odpaleniu samochodu wyrzuca CHECK ENGINE, po odczytaniu na VCDS ujawnia się jeden błąd:
    000022 - Bank 1: CMP Sensor (g40)/Engine Speed Sensor (G28)
    P0016 - 000 Incorrect Correlation - MIL ON

    Zaznaczam, że przy uruchamianiu samochód ciężej pali. Trzeba go kręcić 5-7 sekund zanim zaskoczy. Po zimnym odpaleniu wydaje się chodzić trochę jak silnik diesla z charakterystycznym klekotem, ale w miarę rozgrzania dźwięk ustaje. W trakcie jazdy wszystko wydaje się być normalnie, nie ma trybu awaryjnego, wchodzi na obroty powyżej 2tys. Długie kręcenie rozrusznikiem jest zawsze, bez względu czy silnik odpalany jest na ciepłym czy zimnym. Po "sztucznym" wykasowaniu błędu z komputera silnik odpala "od strzała", ale zaraz potem znów wywala błąd nawet bez jazdy po samym uruchomieniu, wtedy koło się zamyka i znów długo kręci przed odpaleniem.
    Ja osobiście podejrzewam źle ustawiony rozrząd, może to być niewielkie przestawienie nawet o "pół zęba"? Czy stawiacie na coś innego? Czy silnik z rozrządem przestawionym o ząb uruchomi się i będzie pracował? Mechanik w pierwszej wersji osądził, że do wymiany cały wałek z wariatorem, bo to on jest przyczyną tego błędu. Ale przed wymianą rozrządu wszystko było ok, nie było z nim problemu. Z obserwacji wałka i wariatora nie wynika żeby były na nim jakieś rysy czy był wytarty jak to czasami w tych silnikach się zdarza.
    Proszę o jakieś sugestie jak dalej walczyć z tą sprawą i jak ją rozwiązać?
     
  2. Mengog

    Mengog Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    9-09 15
    Postów:
    225
    Docenione treści:
    9
    Stawiam na źle ustawiony rozrząd , skoro przed było wszystko cacy a po masz problem z odpalaniem - zakładany był na blokadach?
     
  3. volt

    volt Nowy

    Offline
    Dołączył:
    5-06 17
    Postów:
    5
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Radom
    Zapytam mechanika. Prawdopodobnie powie, że tak było, ale jaka była prawda raczej się nie dowiem.
    Może to przez nieodpowiednie ustawienie GMP tłoka? Wiem, że tam wystarczy małe przesunięcie nawet podobno o 0,2 i takie rzeczy mogą się dziać. Słyszałem też, że raczej nie da się dobrze ustawić tego rozrządu bez czujnika zegarowego?
     
  4. Mengog

    Mengog Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    9-09 15
    Postów:
    225
    Docenione treści:
    9
    Ja bym sprawdzał czy na pewno znaki się pokrywaja tj. na zamieszczonym obrazku
     

    Załączone pliki:

    • 1.jpg
      1.jpg
      Rozmiar pliku:
      278,9 KB
      Wyświetleń:
      91
  5. volt

    volt Nowy

    Offline
    Dołączył:
    5-06 17
    Postów:
    5
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Radom
    Znaki znakami, to chyba najmniejszy problem. Znaki mogą się na oko zgadzać a przestawienie być o setkę lub dwie.
    Bardziej interesuje mnie co z odległością mierzoną od zewnętrznej krawędzi nadlewu ślizgu górnego, a znakiem ustawienia na przestawiaczu wałka rozrządu po stronie ssania, oraz odległością między znakiem przestawiacza wałka rozrządu, a znakiem koła wałka wydechu? Może lepiej patrzeć na to?
     
  6. Mengog

    Mengog Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    9-09 15
    Postów:
    225
    Docenione treści:
    9
    Moze lepiej niech sie wypowie osoba która rozwiązała taki problem ;
    osobiście robiłem takie rorząd ale nie było problemów - naturalnie zgodnie z instrukcja w ESI.

    Moje zdanie jest takie że albo źle ustawiony rozrząd np o 1 ząb i dlatego moze wyskoczyć
    P0016 - jak dobrze pamietam bład korelacji wałka z wałem G40 - to symbol czujnika predkości obrotowej silnika.

    chyba ze przy wymianie został on uszkodzony w jakis sposób i źle pokazuje.

    Kiedys chyba była nawet akcja grupy VW na wymiane łańcuchów bo sie rozciągały bodajże w 2010 roku poszła felerna partia i dlatego taki bład sie pojawiał
     
  7. volt

    volt Nowy

    Offline
    Dołączył:
    5-06 17
    Postów:
    5
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Radom
    Łańcuch nowy, kupowany dwa miesiące temu w ASO tuż przed wymianą. ;) Może jeszcze ktoś zajmie stanowisko w sprawie. Ale dzięki za wszelkie sugestie.
     
  8. Misiakowski

    Misiakowski Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    1-06 14
    Postów:
    815
    Docenione treści:
    104
    Miasto:
    Gdansk
    kolego kiedyś mieliśmy problem jak składaliśmy bmw i przez przypadek zostały zamienione przewody od czujnikow walka rozrządu i tez bledami sypalo czujnik walka rozrządu korelacja auto zamulone...
     
  9. mechanik.k

    mechanik.k Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    3-02 15
    Postów:
    4 798
    Docenione treści:
    1 691
    Miasto:
    London
    Adres strony:
    Możliwe objawy:

    Możliwe przyczyny:
    • Okablowanie i / lub połączenia z / do (G40) i / lub (G28) wadliwe
    • Pasek rozrządu mają wielki przesunięcie
    • Czujnik położenia wałka rozrządu (G40) wadliwa
    • Czujnik położenia wału korbowego (G28) wadliwa
    Możliwe rozwiązania:
    • ), G40) i (G28) testem oscyloskopu
    • Sprawdzić okablowanie / naprawa i połączenia
    • Sprawdzić pasek rozrządu
    • Sprawdzić (bloki pomiarowe) / wymienić czujnik położenia wałka rozrządu (G40)
    • Sprawdzić (bloki pomiarowe) / Wymień czujnik położenia wału korbowego (G28)
     
  10. Mengog

    Mengog Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    9-09 15
    Postów:
    225
    Docenione treści:
    9
    No czyli tak jak Ci pisałem mechanik.k tylko potwierdził ;)
     
  11. sawex

    sawex Nowy

    Offline
    Dołączył:
    12-03 19
    Postów:
    2
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    OBERHAUSEN
    WITAM MORZESZ MI POWIEDZIEC COS O TM MIERZENIU TYCH WALKOW
     
  12. s2ławek

    s2ławek Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    19-03 17
    Postów:
    96
    Docenione treści:
    14
    Miasto:
    lublin
    Jeśli rozrząd ok. to sprawdzić CZY zawór sterujący nie wystrzelony a następnie płukanie vanosa VAS-em
     
  13. sawex

    sawex Nowy

    Offline
    Dołączył:
    12-03 19
    Postów:
    2
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    OBERHAUSEN
    WITAM ROZWIAZANIE JEST BARDZO PROSTE NIE WOLNO SIE SUGEROWAC ZNAKAMI NA LANCUCHU NA ORGINALNEJ CZESCI VW SA NIESTETY W ZLYM MIEJSCU JESLI KTOS POTRZEBUJE POMOCY TO CHETNIE PODPOWIEM ROZWIAZANIE ;;;

    NIE SUGERUJ SIE ZNAKAMI
     
  14. s2ławek

    s2ławek Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    19-03 17
    Postów:
    96
    Docenione treści:
    14
    Miasto:
    lublin
    Jakie znaki nie w tym miejscu zrobiłem tego dziesiątki i nigdy problemu rozwiń temat bo może czegoś nie wiem
     

Użytkownicy odwiedzili tę stronę szukając:

  1. p0016 vw

    ,
  2. p0016

    ,
  3. VW P0016

    ,
  4. P0016 - Generic blad woldzwagen touron,
  5. p0016 peugeot 508,
  6. kod p0016 co oznacza,
  7. 1.8 tfsi schemat rozrzadu,
  8. vw tsi powymianie lancucha pokazuje blad synchronizaj,
  9. Audi P0016