1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

1.8 turbo AWT ocena panewek korbowodowych?!

Dyskusja w 'Silniki benzynowe' rozpoczęta przez użytkownika music175, 30-11 18.

  1. music175

    music175 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    3-09 14
    Postów:
    7
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Lublin
    Witam wszystkich.
    Pytanie kieruję do bardziej doświadczonych majstrow
    A więc tak jak w temacie co sasądzic o tych panewkach?? Górna wygląda całkiem nieźle dolna troszkę gorzej z tego co wiem górne są z twardszego materiału wykonane.
    A ogólnie opis sytuacji taki... Na rozgrzanym silniku słabe ciśnienie oliwy... od razu miska w dół smok przytkany smok wyczyszczony próba ciśnienie w normie silnik chodzi cichutko bez niepokojących dźwięków.
    Dla pewności postanowiłem zajrzeć do panewek korb i wałków rozrządu.
    Wnioski w silniku oil sludge będzie co czyścić
    Na wale i walkach brak sladow przytarcia.
    Mam zamiar wymienić panewki wymyć wszystko w miarę możliwość i wymienić pompę oleju.
    Może ktoś z was ma większe doświadczenie z tymi silnikami i powie mi że to normalne zużycie
     

    Załączone pliki:

  2. ostryt4

    ostryt4 Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    24-01 14
    Postów:
    2 093
    Docenione treści:
    216
    Miasto:
    Grimsby, czasem Białystok
    Wymień
    Skoro pompa niedomagała to i się im dostało, jakiś fart że wał nie.
     
  3. motorynka

    motorynka Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    22-05 16
    Postów:
    69
    Docenione treści:
    14
    Miasto:
    Mława
    wymieniaj jak wał nie ma rys
     
  4. pawel2406

    pawel2406 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    9-08 18
    Postów:
    1 364
    Docenione treści:
    638
    Miasto:
    łódź
    masz rozebrane to juz koszt niewielki -wymieniaj !!
     
  5. music175

    music175 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    3-09 14
    Postów:
    7
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Lublin
    Tak zrobię Panowie przymierzam się do panewek KS (chyba dobry wybór) jak będę miał auto na garażu to cykne jeszcze fotkę wału.
     
  6. Piotr_skc

    Piotr_skc Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    9-06 17
    Postów:
    193
    Docenione treści:
    17
    Miasto:
    Skierniewice
    Ze zdjęcia nikt nie zwymiaruje walu i nie sprawdzi czy nie ma za dużej odchylki. Lepiej dobrze zmierzyć.
     
  7. s2ławek

    s2ławek Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    19-03 17
    Postów:
    57
    Docenione treści:
    3
    Miasto:
    lublin
    No to nie jest naturalne zużycie a na różne twardości to chyba za stary silnik
     
  8. toomii76

    toomii76 toomi

    Offline
    Dołączył:
    2-11 14
    Postów:
    3 973
    Docenione treści:
    1 999
    Miasto:
    turek
    zmień te panewki i pompę oleju i będzie latał.
     
    komar200 lubi to.
  9. music175

    music175 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    3-09 14
    Postów:
    7
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Lublin
    Narzędzi pomiarowych niestety nie posiadam... Składam i ma chodzić Panewki już na miejscu... Wal wygląda tak... wiem wiem to tylko zdjęcie, ogólnie to kolor mnie trochę zastanawiał?! Pod pazurem nic nie wyczulem. Także składam do kupy i dam znać o efektach
     

    Załączone pliki:

  10. s2ławek

    s2ławek Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    19-03 17
    Postów:
    57
    Docenione treści:
    3
    Miasto:
    lublin
    Moim zdaniem trzeba to spolerować , drobny papier albo szmata i jedziesz
     
  11. toomii76

    toomii76 toomi

    Offline
    Dołączył:
    2-11 14
    Postów:
    3 973
    Docenione treści:
    1 999
    Miasto:
    turek
    A nie dostało koloru od ujowego oleju? Przegrzane to raczej nie jest.
     
  12. music175

    music175 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    3-09 14
    Postów:
    7
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Lublin
    Zrobiłem delikatną polerkę szmatką ale niewiele to dalo... Papierem trochę się bałem toomii76 też myślę że to raczej od oleju zmienił się kolor. Nie wszyscy kierowcy wiedzą że olej w silniku się wymienia

    Z ciekawostek dzisiaj zmienialem oliwę w golfiku po 43tys km
     
  13. motorynka

    motorynka Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    22-05 16
    Postów:
    69
    Docenione treści:
    14
    Miasto:
    Mława
    zrób polerowanie papierkiem 400 wodnym na sucho tylko zatkaj kanały olejowe aby drobiny z papieru nie zostały ,ten papier zbierze Ci drobne ryski i oczyści a nie zmieni średnicy wału,do głównych nie dojdziesz ale korby tak
     
  14. Piotr_skc

    Piotr_skc Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    9-06 17
    Postów:
    193
    Docenione treści:
    17
    Miasto:
    Skierniewice
    Gdzie dasz radę podejść możesz katowka:) nie wierzę co czytam. Kiedyś kiedyś mechanicy poprzedniej epoki takie zabiegi robili paskiem skórzanym.