1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

1.8t ANB problem z ustawieniem rozrządu

Dyskusja w 'Silniki benzynowe' rozpoczęta przez użytkownika zdzislavo1, 13-08 18.

  1. zdzislavo1

    zdzislavo1 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    19-02 18
    Postów:
    22
    Docenione treści:
    1
    Miasto:
    Sieradz
    Witam mam problem z moim audi A4 b5 1.8t anb 1999r
    Auto kupiłem jakiś czas temu silnik był słaby ale auto ogólnie zadbane i nie wymęczone więc zaryzykowałem.
    Więc auto było słabe i mocno cofało zapłon,wymieniłem świece filtry przepływomierz,sprawdziłem szczelność dolotu,sprawdzony układ paliwowy, auto nieznacznie lepiej się zbierało ale nadal było słabe.
    Postanowiłem wymienić zestaw paska rozrządu bo już był na niego czas dodatkowo łańcuch spinający wałki i jego napinacz bo się odzywał czasami.
    Dodatkowo odpiąłem wydech i zauważyłem urwaną klapkę wg w turbinie więc zagadka braku mocy myślę że rozwiązana tylko pytanie czy ona powodowała też duże coanie zapłonu ?
    Przyszła pora na montaż paska rozrządu i tutaj zonk bo jakbym go nie zakładał to gdy ustawię wał na znak to znak na kole rozrządu zawsze jest delikatnie do przodu albo do tyłu tak jak na foto.Nie zwróciłem uwagi jak to wygłądało przed wymianą.Napinacz i łańcuch myślę że złożony ok znaki na wałkach się zgadzają ilość ogniw między znaczkami to 16.
    Ktoś napisał że może koło wałka jest założone odwrotnie i przez to znaki nie pasują dokładnie(u mnie koło założone napisami w stronę silnika i tak samo było przed wymianą,co ciekawe na filmach youtube z tego co widziałem raz jest tak jak ja raz odwrotnie chyba że zależy to od oznaczenia silnika i nie wszystkie 1.8t mają tak samo)
    Prosiłbym o pomoc może ktoś doświadczony widząc fotki podpowie co jest nie tak
     

    Załączone pliki:

    • 3.jpg
      3.jpg
      Rozmiar pliku:
      294,8 KB
      Wyświetleń:
      55
    • 4.jpg
      4.jpg
      Rozmiar pliku:
      203,7 KB
      Wyświetleń:
      53
    • 5.jpg
      5.jpg
      Rozmiar pliku:
      202,3 KB
      Wyświetleń:
      53
    • 1.jpg
      1.jpg
      Rozmiar pliku:
      246 KB
      Wyświetleń:
      56
    • 2.jpg
      2.jpg
      Rozmiar pliku:
      226,6 KB
      Wyświetleń:
      56
  2. slawek1

    slawek1 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    20-01 12
    Postów:
    199
    Docenione treści:
    76
    Miasto:
    Świdnica
    Oddaj do mechanika skoro sam nie ogarniasz
     
    WOODOO lubi to.
  3. zdzislavo1

    zdzislavo1 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    19-02 18
    Postów:
    22
    Docenione treści:
    1
    Miasto:
    Sieradz
    Dzięki za poradę ale nie wnosi nic do tematu
     
    Skrzekuu lubi to.
  4. gtszudi

    gtszudi Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    18-08 17
    Postów:
    1 070
    Docenione treści:
    253
    Miasto:
    Pruszcz Gdański
    Adres strony:
    ewidentnie zabek do tylu , sprobuj zalozyc pasek majac kolo przesuniete do przodu , tak aby po zalozeniu paska sie cofnelo.
     
    Ostatnio edytowano: 13-08 18
  5. zdzislavo1

    zdzislavo1 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    19-02 18
    Postów:
    22
    Docenione treści:
    1
    Miasto:
    Sieradz
    Nic z tego, jak się przypatrzysz tojest różnica pół ząbka i jak bym tego nie ustawiał to albo jest pół do przodu albo pół do tyłu względem znaku
     
  6. mechanik.k

    mechanik.k Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    3-02 15
    Postów:
    4 503
    Docenione treści:
    1 499
    Miasto:
    London Tottenham
    Adres strony:
  7. komar200

    komar200 SuperMechanior

    Offline
    Dołączył:
    25-01 16
    Postów:
    1 810
    Docenione treści:
    569
    Miasto:
    grudziadz
    A ty nie masz czasami od zwykłego 1.8 zestawu
     
  8. zdzislavo1

    zdzislavo1 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    19-02 18
    Postów:
    22
    Docenione treści:
    1
    Miasto:
    Sieradz
    Mam zestaw conti opisany był jako do 1.8 i 1.8t porównywalne ze starym rozrzadem i średnica rolek itp takie same
     
  9. komar200

    komar200 SuperMechanior

    Offline
    Dołączył:
    25-01 16
    Postów:
    1 810
    Docenione treści:
    569
    Miasto:
    grudziadz
    W jednych była różnica jednego Ząbka.
     
  10. zdzislavo1

    zdzislavo1 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    19-02 18
    Postów:
    22
    Docenione treści:
    1
    Miasto:
    Sieradz
    Sprawdzałem i mają taką samą ilość zębów,problem w tym że tutaj jest różnica 0,5 ząbka
     
  11. komar200

    komar200 SuperMechanior

    Offline
    Dołączył:
    25-01 16
    Postów:
    1 810
    Docenione treści:
    569
    Miasto:
    grudziadz
    Masz źle ustawiony na wydechu.
     
  12. zdzislavo1

    zdzislavo1 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    19-02 18
    Postów:
    22
    Docenione treści:
    1
    Miasto:
    Sieradz
    Dlaczego tak uważasz w temacie masz ustawienie gdy koło było o 0,5 ząbka w lewą stronę od znaku na obudowie.
    Teraz ustawiłem o 0,5 ząbka w prawą i znaki na wałkach wyglądają tak
    Wydechowy jest pośrodku ssący lekko przesunięty ale z tego co czytałem i widziałem na filmikach to te znaki nigdy nie sa dokładnie w środku

    Znalazłem temat na forum gdzie ktoś ma ten sam problem w silniku awt bodajże i za 1 razem ustawia koło o te o,5 ząbka przed znakiem ale ma podwyższone spalanie i po ponownym ustawieniu za znakiem wszystko wraca do normy ja jednak spałbym spokojniej jak znaki by się pokrywały
     

    Załączone pliki:

  13. komar200

    komar200 SuperMechanior

    Offline
    Dołączył:
    25-01 16
    Postów:
    1 810
    Docenione treści:
    569
    Miasto:
    grudziadz
    Zrobiłeś chociaż z dwa obroty wałem? Wtedy sprawdz ustawienie problem może leżeć w napieciu paska.
     
    Ostatnio edytowano: 13-08 18
    gtszudi lubi to.
  14. zdzislavo1

    zdzislavo1 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    19-02 18
    Postów:
    22
    Docenione treści:
    1
    Miasto:
    Sieradz
    Robiłem wiele obrotów napinałem ręcznie rolkę imbusem jak i uwolniłem napinacz i cały czas to samo

    Jeszcze myślę nad zużytymi kołami rozrządu i nowym łańcuchem ale wizualnie wyglądały ok więc i łańcuch powinien na nich dobrze siedzieć
     
  15. gtszudi

    gtszudi Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    18-08 17
    Postów:
    1 070
    Docenione treści:
    253
    Miasto:
    Pruszcz Gdański
    Adres strony:
    Szukasz problemu nie w tym miejscu
     
    komar200 lubi to.
  16. zdzislavo1

    zdzislavo1 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    19-02 18
    Postów:
    22
    Docenione treści:
    1
    Miasto:
    Sieradz
    To może coś podpowiesz ?
     
  17. PySIEK

    PySIEK Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    10-11 14
    Postów:
    340
    Docenione treści:
    50
    Miasto:
    Podlaskie
    Adres strony:
    A co ze znakiem koła zamachowego z dziurka w skrzyni?
     
  18. zdzislavo1

    zdzislavo1 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    19-02 18
    Postów:
    22
    Docenione treści:
    1
    Miasto:
    Sieradz
    Ciężko cokolwiek tam zobaczyc musiąłbym mieć chyba kamerę inspekcyjna,widzę tylko że jest znak 0 ale nie widzę dokładnie do czego on ma się zgrywać.
    Ale wał myślę że ustawiony ok bo 1 cyl w gmp i znak na dole na kole pasowym i obudowie rozrządu pokrywa się
     
  19. PySIEK

    PySIEK Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    10-11 14
    Postów:
    340
    Docenione treści:
    50
    Miasto:
    Podlaskie
    Adres strony:
    Co vag pokazuje w synchronizacji rozrzadu?
     
  20. zdzislavo1

    zdzislavo1 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    19-02 18
    Postów:
    22
    Docenione treści:
    1
    Miasto:
    Sieradz
    Nie sprawdzałem ale chyba w tym sterowniku tego nie zobaczę
    Chodzi o kanał 93 ?
     

Użytkownicy odwiedzili tę stronę szukając:

  1. łańcuch spinający walki rozrządu 1.8 t

    ,
  2. ustawienie rozrządu vw 1 8 890km