1. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

1.9 Dci dość duże spalanie szczególnie lokalnie

Dyskusja w 'Silniki diesel' rozpoczęta przez użytkownika Jaano, 6-12 17.

  1. Jaano

    Jaano Nowy

    Offline
    Dołączył:
    23-11 17
    Postów:
    14
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    BB
    Witam,

    Mam Renault Grand Espace 1.9 dci z 2003r. zrobiłem już 2lata temu remont silnika i wymieniłem turbo na regenerowane, bo jego cena zakupu mi na pozwlała.. mechanik mnie namówił z przyczyn głównie kopcenia.
    Od początku poza kopceniem, trapi mnie problem dość dużego spalania i szukam możliwych przyczyn.
    Wcześniej mocno kopcił na czarno przy przyspieszaniu - częściowo winnym okazała się dziura w intercoolerze w jego mocowaniu. Problem się mocno zmniejszył ale nadal występuje. Rano na zimnym też są takie małe "buchy" ciemniejszych spalin..
    Spalanie w trasie jest dość dobre - przy prędkościach ok 100km/h oscyluje w okolicach 6,5-7, Chorwacja autostrada z prędkościami 120-150 na poziomie 7,4 jest akceptowalne jak najbardziej ale w lokalnej jeździe wychodzi mi w lecie ok 10l a teraz 12 nawet do 14 i nie jeżdżę jak wariat i nie kręcę go powyżej 3tys..
    Wtryski podmieniałem na używane i mają w miarę dobre przelewy (na DDT 2000 wychodziło wcześniej ok do 1) teraz trochę gorzej na pierwszym wtrysku ok 2 , co rekompensują pozostałe na minusie).
    Noszę się z zamiarem sprawdzenia wszystkich jakie mam aby dobrać jak najlepszy komplet.

    Jakie powinny być prawidłowe parametry pracy silnika jak np ilość powietrza (przepływka), ciśnienie doładowania(czujnik), parametry EGR i ew. inne ważne?

    u mnie na wolnych (800 o/min.) wg DDT jest tak:
    Zużycie powietrza 30-40 kg/h
    Ciśn. atm. 974 hPa
    Ciśn. doładowania 829 hPa
    Przepływ paliwa 760
    odchy. ciśn. doład 177
    odch. ciśn. paliwa -310
    odch. zużycia EGR -12,6
    odch. recerkulacji EGR 0,87

    na obrotach 2080 tys:
    Zużycie powietrza 92 kg/h
    Ciśn. atm. 974 hPa
    Ciśn. doładowania 936 hPa
    Przepływ paliwa 1640
    odch. ciśn. doład 114
    odch. ciśn. paliwa 4300 (?)
    odch. zużycia EGR - 2
    odch. recerkulacji EGR 0,96

    na obrotach 2500 tys:
    Zużycie powietrza 130 kg/h
    Ciśn. atm. 974 hPa
    Ciśn. doładowania 1064 hPa
    Przepływ paliwa 1960
    odch. ciśn. doład 72
    odch. ciśn. paliwa -160 (?)
    odch. zużycia EGR - 1,5
    odch. recerkulacji EGR 1,07

    Czy coś komuś to mówi?
    Na co zwrócić jeszcze uwagę?

    postaram się wrzucić fotki, jak zdjęcia umieszczę na stronie z foto
     
  2. toomii76

    toomii76 Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    2-11 14
    Postów:
    1 114
    Docenione treści:
    241
    Miasto:
    słodków i okolice
    a może ta rekompensata, jest przez za małe ciśnienie na cylindrze pierwszym?
     
  3. Jaano

    Jaano Nowy

    Offline
    Dołączył:
    23-11 17
    Postów:
    14
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    BB
    Muszę spróbować zamienić wtryski miejscami, czego jeszcze nie zrobiłem ale raczej tu wina jest po stronie wtrysku - nie są już pierwszej młodości raczej.
    Silnik miał kompletny remont z planowaniem cylindrów, wymianą tłoków, pierścieni, panewek.
     
  4. dejot43

    dejot43 Grupa Wsparcia Technicznego

    Online
    Dołączył:
    2-10 15
    Postów:
    2 194
    Docenione treści:
    320
    Miasto:
    Olsztyn
    Za mały silnik jak na Granda. W ruchu miejskim często się trzeba rozpędzać, a on swoje waży. Ja mam zwykłego Espace 1,9dci i jak tylko miasto to podchodzę pod 10lna setkę. W cyklu mieszanym 8 a w trasie przy spokojnej jeździe potrafi zejść poniżej 6. Soft po modzie i turbo mam od wersji 130KM.
     
  5. Bartek4x4

    Bartek4x4 Grupa Wsparcia Technicznego

    Online
    Dołączył:
    21-02 16
    Postów:
    1 786
    Docenione treści:
    227
    Miasto:
    Lubliniec
    A masz ta dogrzewacz silnika.
    Np mój voyager wdupi 20 w koło komina ma ogrzewacz tzw 1/2 webasta
     
  6. dejot43

    dejot43 Grupa Wsparcia Technicznego

    Online
    Dołączył:
    2-10 15
    Postów:
    2 194
    Docenione treści:
    320
    Miasto:
    Olsztyn
    a Grande Espace z Voyagerem chodzą w jednej wadze:D
     
  7. Bartek4x4

    Bartek4x4 Grupa Wsparcia Technicznego

    Online
    Dołączył:
    21-02 16
    Postów:
    1 786
    Docenione treści:
    227
    Miasto:
    Lubliniec
    Pojadę do sklepu zrobię zakupy wylaza a ten agregat ciagle chodzi i żre ropę
     
  8. Jaano

    Jaano Nowy

    Offline
    Dołączył:
    23-11 17
    Postów:
    14
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    BB
    Nie ma ogzrewacza.
    Mam natomiast wzmocnioną wersję do 150KM ale wiem to nieoficjalnie, bo papierów brak i faktycznie dość dobrze się zbiera przynajmniej do pewnych prędkości.. szkoda ze pierwsze biegi są krótkie.
    Brak katalizatora..
    Espace waży tylko 1800kg wiec to nie aż tak dużo raczej. Wydaje mi się że powinien palić max 9-10 góra.
    Master 2,5 dci z dużą zabudową u szwagra pali jak jeździ z nogą w podłodze 12-14l.. stąd moje obawy o coś nie tak..
    Na trasie przy delikatnej nodze potrafi być bardzo ekonomiczny..
    Do tego to przykopcanie (głównie podczas manewrowania i mocnego wdepnięcia) - które nie jest normalnym objawem napewno - za dużo paliwa idzie..

    Stąd moje szukanie parametrów aby porównać je z moimi..
    Jak ktoś ma dobre - niech wrzuci może
     
    Ostatnio edytowano: 7-12 17
  9. dejot43

    dejot43 Grupa Wsparcia Technicznego

    Online
    Dołączył:
    2-10 15
    Postów:
    2 194
    Docenione treści:
    320
    Miasto:
    Olsztyn
    Wzmocniona wersja, czyli remap, bo nie słyszałem o takiej. Jeśli dymi na czarno to marnuje paliwo, tuner się nie popisał ;)
     
  10. hardy2

    hardy2 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    28-08 14
    Postów:
    127
    Docenione treści:
    1
    Miasto:
    karpacz
    jest urządzenie które wyczyści wtryski bez ich demontażu warto spróbować ...polecam.
     
  11. dimitriew

    dimitriew Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    16-06 11
    Postów:
    98
    Docenione treści:
    16
    Miasto:
    Ostatni warsztat na końcu świata
    Wskazania przepływki bieg jałowy powinny być 13-15kg/h, a masz więcej,
    poza tym turbo nie wstaje, a więc nieszczelność lub brak sterowanie wydatkiem turbo
     
  12. Jaano

    Jaano Nowy

    Offline
    Dołączył:
    23-11 17
    Postów:
    14
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    BB
    Te parametry są robione na stojącym aucie - nie na dynamicznym pomiarze.
    Turbo słychać i to dosłownie - wstaje już od dość niskich obrotów (słyszalne jak syrena policji).
    Auto dość dynamicznie przyspiesza, na jedynce jestem w stanie mielić kołami..
     
  13. dimitriew

    dimitriew Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    16-06 11
    Postów:
    98
    Docenione treści:
    16
    Miasto:
    Ostatni warsztat na końcu świata
    Czym ty w ogóle te parametry obserwujesz? Jakim urządzeniem?
     
  14. Jaano

    Jaano Nowy

    Offline
    Dołączył:
    23-11 17
    Postów:
    14
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    BB
    programem DDT2000
     
  15. dimitriew

    dimitriew Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    16-06 11
    Postów:
    98
    Docenione treści:
    16
    Miasto:
    Ostatni warsztat na końcu świata
    Zakładając że ten DDT200o, przedstawia prawidłowe wartości to możesz sprawdzić jeszcze raz co napisałem pod cytatem.

    Sprawdź do jakiej wartości na postoju dochodzi doładowanie przy przegazowaniu.
    Spróbuj ścisnąć wąż od układu dolotowego na odcinku między turbo a kolektorem, i sprawdź czy jesteś w stanie go utrzymać jak ktoś przegazuje silnikiem.
    Co do zużycia dużej ilości paliwa to sprawdź temperatury w parametrach.
    Jeśli doładowanie będzie za małe to może EGR jest źródłem nieszczelności lub odcinek turbo ==> wejście do kolektora ssącego.
    Jakie masz korekcje wtryskiwaczy?
     
  16. Jaano

    Jaano Nowy

    Offline
    Dołączył:
    23-11 17
    Postów:
    14
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    BB
    W załączeniu print screeny:
    Na wolnych:

    [​IMG]
    [​IMG]

    ok 2000

    [​IMG]
    [​IMG]

    Parametry po kolei wolne, 2058, 2505 (obr/min)

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Jutro sprawdzę resztę
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    Ostatnio edytowano: 7-12 17
  17. dimitriew

    dimitriew Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    16-06 11
    Postów:
    98
    Docenione treści:
    16
    Miasto:
    Ostatni warsztat na końcu świata
    Zrób jeszcze screen przy ok 2500 obr/min pod obciążeniem na 3 biegu.
    W korekcjach cylinder 1 (od skrzyni) ma sporą odchyłkę. Więc można pomyśleć o zamianie wtrysków miejscami np: 1 z 4.
    Ponowne kodowanie i zobaczymy jakie będą korekcje.
     
  18. Jaano

    Jaano Nowy

    Offline
    Dołączył:
    23-11 17
    Postów:
    14
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    BB
    Podpowiedz mi tylko czy mam to zrobić podczas przyspieszania (złapać printscreena) czy przy stałej jeździe na 2500 obr. na 3cim biegu?
     
  19. dimitriew

    dimitriew Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    16-06 11
    Postów:
    98
    Docenione treści:
    16
    Miasto:
    Ostatni warsztat na końcu świata
    Kolego dynamicznie, czyli but w podłogę i rób zrzuty. Im więcej danych tym lepiej. Prędkość i położenie gazu jest w parametrach.
     
  20. Jaano

    Jaano Nowy

    Offline
    Dołączył:
    23-11 17
    Postów:
    14
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    BB
    Załączam zrzuty z przejazdu (pierwszy raz jeszcze wolne i przelewy)
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]