• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

1.9 tdi asv

Przemyslaw_95

Początkujący
Dołączył
15.07.2019
Postów
19
Punktów
1
Wiek
25
Witam , silnik 1.9 tdi asv. Sprawa wygląda następująco , wczoraj zabrałem się za rozrząd w 1.9 tdi. Ustawiałem na znaki które są na kole zamachowym ze skrzynią i wałek rozrządu na blokade. po ustawieniu na znaki i blokadę nie pasuje pompa wtryskowa jest na moje oko obrócona o 180 st , ponieważ otwór do blokowania znajduje się w tym momencie na dole koła pompy , a z tego co kojarze powinien znajdować się na górze pompy i pokrywać się z otworem na jej korpusie , czy można obrócić koło do odpowiedniego punktu zablokować montować pasek i następnie ustawiać początek kąta wtrysku? czy moje stwierdzenie jest prawidłowe ?

druga sprawa wygląda w ten sposób po ustawieniu rozrządu na znaki na kole zamachowym i wałka rozrządu na blokadę , następnie patrząc na koło pasowe i dolną obudowę rozrządu na te znaki to te znaki się nie pokrywają mają przesunięcie co najmniej o jeden ząbek. Teraz pytanie czy ściął się klin na kole zębatym wału?

proszę o podpowiedzi i sugestie , pozdrawiam.

dodam , że silnik przed wymianą rozrządu na zimnym trochę ciężej odpalał i kopcił na biało na zimnym , zapach z wydechu nieprzepalona ropa.
 
Ostatnia edycja:

next22

SuperMechanior
Dołączył
25.10.2012
Postów
122
Punktów
37
Wiek
49
obróć wał o jeden obrót
Wałek rozrządu nie ma klina
Znajdz schemat w internecie będzie Ci łatwiej Tam się zakłada rozrząd a na koniec dokręca koła.
 

Przemyslaw_95

Początkujący
Dołączył
15.07.2019
Postów
19
Punktów
1
Wiek
25
tak wiem mam na myśli koło zębate wału korbowego które ma klin lub frez
jeśli chodzi o luzowanie koła zębatego wałka rozrządu to jak najbardziej jest zluzowane

Jakie auto i rocznik?
seat leon 1.9 tdi asv 110km 2002 r koło pompy wtryskowej jest na fasolkach

obróć wał o jeden obrót
Wałek rozrządu nie ma klina
Znajdz schemat w internecie będzie Ci łatwiej Tam się zakłada rozrząd a na koniec dokręca koła.
a powiedz w czym mi pomoże obrócenie wału o jeden obrót jak góra silnika obróci się o dwa obroty i znajdzie się w tym samym położeniu co jest w tym momencie ?
 
Ostatnia edycja:

Przemyslaw_95

Początkujący
Dołączył
15.07.2019
Postów
19
Punktów
1
Wiek
25
no podał ci kod silnika hihihi

ale fasolek nie obrócisz o 180 stopni :eek:
wiem kolego tylko informuje jakie koło posiada pompa wtryskowa , teraz pytanie czy można bezpiecznie obrócić pompe na zdjętym pasku i założyć blokadę i składać rozrząd :)

I ogólnie dziwi mnie sytuacja , że auto miało prawo odpalać i jeździć , dodam , że statyczny kąt wtrysku był w odpowiednim przedziale wartość w vcds w BS była 52
 
Ostatnia edycja:

mathiass

SuperMechanior
Dołączył
1.10.2011
Postów
1005
Punktów
132
Wiek
33
Olej znaki na obudowie, ma byc dol na zero albo I w zaleznosci od zamachu wzgledem strzalki na obudowie skrzyni. Gora na pletwe, pompa na wiertlo 6ke. Jak nie pasuje pompa to to masz gore o 180st przestawiona jak koledzy pisza, sciagnij pokrywe zaworow, krzywki 1cyl do gory, 4cyl mijanka i skladaj , bedzie gadac, pozniej korekta wtrysku i jezdzimy. Blokade na walek wkladasz bo naciecie jest w osi walka ,nie przesuniete, dlatego mozna tam popelnic blad.
 

Przemyslaw_95

Początkujący
Dołączył
15.07.2019
Postów
19
Punktów
1
Wiek
25
Olej znaki na obudowie, ma byc dol na zero albo I w zaleznosci od zamachu wzgledem strzalki na obudowie skrzyni. Gora na pletwe, pompa na wiertlo 6ke. Jak nie pasuje pompa to to masz gore o 180st przestawiona jak koledzy pisza, sciagnij pokrywe zaworow, krzywki 1cyl do gory, 4cyl mijanka i skladaj , bedzie gadac, pozniej korekta wtrysku i jezdzimy. Blokade na walek wkladasz bo naciecie jest w osi walka ,nie przesuniete, dlatego mozna tam popelnic blad.
a widzisz myślałem , że nacięcie jest niesymetryczne względem osi wałka , w takim razie , jeśli wałek i pompa jest obrócona o 180 st to na zdjętym pasku można beczpiecznie to obrócić?
 

mathiass

SuperMechanior
Dołączył
1.10.2011
Postów
1005
Punktów
132
Wiek
33
Naciecie masz symetryczne bo inaczej pompy vacum nie zamontowalbys. Sama pompe bez paska mozesz obracac w prawo ile tylko chcesz ;), walek obroc cofajac wal korbowy o kilka zebow zeby zawory nie opieraly sie.
 

Przemyslaw_95

Początkujący
Dołączył
15.07.2019
Postów
19
Punktów
1
Wiek
25
Naciecie masz symetryczne bo inaczej pompa vacum nie zamontowalbys. Sama pompe bez paska mozesz obracac w prawo ile tylko chcesz ;)
no fakt ;) ok czyli rozumiem , ze musze lekko cofnąć wał rozrządu następnie można obracać wałkiem rozrządu zgadza się ? :D
 

mathiass

SuperMechanior
Dołączył
1.10.2011
Postów
1005
Punktów
132
Wiek
33
Cofasz wal korbowy o kilka zebow trraz nie powiem tobie ile, po prostu musza tloki stanac w takiej pozycji zeby zaorwy nie opieraly sie o nie jak bedziesz obracac walkiem rozrzadu ale wczesniej dokrec dobie kolo na nim bo pisales ze masz luzne hehe bedzie latwiej, i jak obrocisz ze pasuje pletwa, to delitanie jedziesz walem do przodu na znak i gotowe
 

Przemyslaw_95

Początkujący
Dołączył
15.07.2019
Postów
19
Punktów
1
Wiek
25
Cofasz wal korbowy o kilka zebow trraz nie powiem tobie ile, po prostu musza tloki stanac w takiej pozycji zeby zaorwy nie opieraly sie o nie jak bedziesz obracac walkiem rozrzadu ale wczesniej dokrec dobie kolo na nim bo pisales ze masz luzne hehe bedzie latwiej, i jak obrocisz ze pasuje pletwa, to delitanie jedziesz walem do przodu na znak i gotowe
dzięki Ci za podpowiedź , bardzo mi pomogłeś ;) nie brałem wałka rozrządu pod uwagę bo posiadam taką blokadę , że pasuje w miejsce pompy vacum i nie demontowałem pokrywy zaworów, dlatego też myślałem , że sama pompa jest tylko przestawiona. Dzięki jeszcze raz , pozdrawiam
 
Do góry Bottom