• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

1.9 TDI Axr 101 PD problem z ustawieniem rozrządu

krystusiek1

Gaduła
Dołączył
10.11.2021
Postów
79
Punktów
6
Miasto
Płock
Witam Panowie czy mógłby mi ktoś pomóc, kto ogarnia temat TDI na pompowtryskach.. Otóż mam problem, założyłem zwykły napinacz zamiast hydraulicznego, wszystko pasuje na swoje miejsca, wystarczyło tylko zmienić osłonę.. Otóż nie posiadam blokady na wał korbowy gdyż blokada którą dysponuje nie wchodzi między zęby kółka..Ustawiam wał na GMP za pomocą śrubokręta, wtedy na kole zamachowym pojawia się znak 0 równo z nacięciem w skrzyni wygląda to tak jak na zdjęciu IMG_20221007_135352.jpg Górny wałek zblokowany na blokadzie, śrubki synchronizacji popuszczone, górne kółko ustawiam śrubami po środku fasolek, nakładam pasek wszystko wchodzi luźno tak jak ma być, tutaj zaczyna się mój problem otóż po napięciu napinacza górne kółko dopina się razem z paskiem z pozycji środkowej na taką jak na zdjęciu, i dzieję się tak za każdym razem, czy te śruby po dopięciu napinacza nie powinny zostać na środku i dopiero później z tego punktu można ustawiać kąt vcds ? Co w przypadku gdy śruby wypadają tak jak u mnie ? Gdybym obrócił teraz sam wałek na na pozycję środkową to byłby problem o jednego zęba, czy się mylę ? Może ktoś mnie naprowadzi, z góry dziękuję..Zdjęcia poniżej ukazują jak wygląda wałek po złożeniu i napięciu paska IMG_20221007_140619.jpg IMG_20221007_135736.jpg IMG_20221007_134910.jpg
 

Jarzi

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
21.04.2017
Postów
7232
Porady
1
Punktów
2057
Wiek
34
Miasto
Kaczory
1. Blokada na wał
2.Blokujesz wałek, a nie kółko więc, pomyśl co się przesuwa przy napinaniu.
 

krystusiek1

Gaduła
Dołączył
10.11.2021
Postów
79
Punktów
6
Miasto
Płock
1. Blokada na wał
2.Blokujesz wałek, a nie kółko więc, pomyśl co się przesuwa przy napinaniu.
Wiem, że składanie bez blokady to partactwo, ale niestety na blokadzie którą posiadam nie pasują mi znaki, a przede mną weekend..Na internecie znalazłem, że w tym modelu też komuś znak z blokady nie pasował z górnym punktem i składał to z blokadą tak jak na zdjęciu.. Screenshot_2022-10-07-15-35-20-788_com.miui.gallery.jpg
W innym silniku nie było z tym problemów..
Tak dokładnie blokuje wałek..Wałek stoi tylko kółko dopina się razem z paskiem w pozycję taką jak na zdjęciu, a nie zostaje na środku tak jak być powinno..Czy według Ciebie blokada załatwi sprawę nawet jeśli wał mi się nie przestawia czego jestem pewien, cały czas mam gmp..Nadal nie wiem gdzie leży problem, że całe kołko nie strzela na środek fasolek
 

krystusiek1

Gaduła
Dołączył
10.11.2021
Postów
79
Punktów
6
Miasto
Płock
Może ktoś powiedzieć czy jeśli kółko jest w takiej pozycji mogę to składać, i potem ewentualnie dostosować kąt wtrysku kręcąc wałkiem ? Czy coś nie gra w rozrządzie i fasolki powinny strzelać na środek ? Znalazłem w internecie podobne pytanie, lecz nigdzie nie jestem w stanie znaleźć odpowiedzi.. Screenshot_2022-10-07-16-52-49-348_com.android.chrome.jpg Screenshot_2022-10-07-16-52-54-263_com.android.chrome.jpg
 
Dołączył
18.12.2017
Postów
3
Punktów
0
Miasto
Jelenia Gora
Najprościej tobie jak już nie chcesz tej blokady załóż sobie dolna osłonę rozrządu koło pasowe i odnajdziesz swój znak po osłonie. Zaznacz sobie wtedy na kole zamachowym flamastrem i działaj.
 

krystusiek1

Gaduła
Dołączył
10.11.2021
Postów
79
Punktów
6
Miasto
Płock
Najprościej tobie jak już nie chcesz tej blokady załóż sobie dolna osłonę rozrządu koło pasowe i odnajdziesz swój znak po osłonie. Zaznacz sobie wtedy na kole zamachowym flamastrem i działaj.
Cześć.. Dzięki za info, tak również sprawdzałem wszystko się zgadza, tylko górne kółko zębate cały czas obrócone na fasolkach..Składam w takim razie, popuszczę 3 śruby i jak będzie potrzeba to ustawie cały wałek na środek tak żeby synchronizacja pasowała na vcds..Silnik normalnie się obraca za każdym razem, więc wydarzyć nic się nie powinno
 
Do góry Bottom