1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

1.9 tdi obrócona panewka. Co dalej?

Dyskusja w 'Pytanie do mechanika' rozpoczęta przez użytkownika Marcin312, 6-01 19.

  1. Marcin312

    Marcin312 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    6-01 19
    Postów:
    12
    Docenione treści:
    4
    Witam. W moim aucie obróciło mi panewkę. Silnik to 1.9 tdi o mocy 160 km o oznaczeniu BUK w aucie seat Ibiza cupra. Mechanik proponuje wymianę silnika 2500zl motor plus robicizna i jakieś pierdoly ok 1500zł wiec z 4000zł w plecy...
    Nie będę pytał czy opłaca się to naprawiać bo nikt tu wróżką nie jest, sam silnik też nie był otwierany,tylko zdjęta miska olejowa.
    Pytanie mam raczej takie jaki silnik będzie pasował pod moje popmpowtryskiwacze, bo silnik o oznaczeniu BUK jest nie do dostania.
    Łatwiej znaleźć silnik BPX,który był montowany w cuprze 2004-2006.
    W Ibizie był też montowany silnik asz który można kopić za ok 1000zł wiec sporo taniej i nie ukrywam,że taka opcja by mi bardziej pasowała,tylko zastanawia mnie to dlaczego asz można kupić za 1000zl a taki buk bpx za minimum 2500zl,mowa oczywiście o gołych słupkach.
    I jeszcze jedno pytanie, czy możliwe żeby ta awaria powstała od rozrządu? Bo był założony nowy rozrząd jakieś 2 tygodnie przed awarią, po awarii podłączyłem komputer i wywaliło taki błąd
    Work Shop Code: WSC 06402
    1 Fault Found:
    19464 - Camshaft Position Sensor (G40): Signal Out of Range
    P3008 - 00-00 - -
    Będę wdzięczny za pomoc. Pozdrawiam
     
  2. Diagbox10

    Diagbox10 -*-*-

    Offline
    Dołączył:
    5-04 18
    Postów:
    4 641
    Docenione treści:
    694
    Miasto:
    trasa lublin siedlce
    Sygnal poza zakresem. Moze przesuniety rozrząd
     
  3. bobsley6

    bobsley6 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    20-02 17
    Postów:
    132
    Docenione treści:
    33
    Miasto:
    Wrocław
    Ale co ma panewka do przestawionego rozrzadu ? nic . Rozbiórka motoru i wymiana wału jesli reszta była ok , Pytanie ile masz zamiar tym jeździć ....
     
  4. motorynka

    motorynka Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    22-05 16
    Postów:
    180
    Docenione treści:
    39
    Miasto:
    mazowieckie
    panewka korbowodu czy główna ,jak się obróciła uszkodziła też korbowód , blok ?
     
  5. Marcin312

    Marcin312 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    6-01 19
    Postów:
    12
    Docenione treści:
    4
    Nie wiem, zdejmowana była tylko miska olejowa, panewka ,którą widać od dołu. Oleju nie ubyło więc blok chyba cały
     
  6. komar200

    komar200 GWD

    Offline
    Dołączył:
    25-01 16
    Postów:
    2 093
    Docenione treści:
    814
    Miasto:
    grudziadz
    Remont dołu i po problemie.
     
  7. Diagbox10

    Diagbox10 -*-*-

    Offline
    Dołączył:
    5-04 18
    Postów:
    4 641
    Docenione treści:
    694
    Miasto:
    trasa lublin siedlce
    Jak remont dołu to do ginekologa
     
    Ondraszek lubi to.
  8. Marcin312

    Marcin312 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    6-01 19
    Postów:
    12
    Docenione treści:
    4
    Tylko czy bardziej się opłaca robić remont dołu czy wstawienie innego używanego słupka.
    Jeżeli słupek asz by podszedł to chyba taniej by to wyszło.
    Czy ktoś wie czy graty z buk będą pasować pod asz lub blt
     
  9. Jarzi

    Jarzi Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    21-04 17
    Postów:
    2 815
    Docenione treści:
    751
    Miasto:
    Kaczory
    Remont = wiesz co masz
    Drugi słupek = hgw co w nim siedzi.
     
    winetoo i komar200 lubią to.
  10. Marcin312

    Marcin312 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    6-01 19
    Postów:
    12
    Docenione treści:
    4
    W sumie racja tylko zastanawia mnie dlaczego tak się stało. Może coś z tym silnikiem nie tak. Auto niedawno kupione,zrobiłem rozrząd wszystko było ok. Dopiero jak temperatura spadła to zaczęły się pojawiać stukania powyżej 2000 obrotów. Moja wina,że od razu z tym do mechanika nie pojechałem,ale myślałem,że to dwumas hałasuje.
     
  11. pawcar

    pawcar Bywalec

    Offline
    Dołączył:
    6-02 17
    Postów:
    724
    Docenione treści:
    183
    Miasto:
    Bristol
    Wada fabryczna śrub korbowodów.
     
  12. Mikidz

    Mikidz Bywalec

    Online
    Dołączył:
    13-11 17
    Postów:
    616
    Docenione treści:
    242
    Miasto:
    Pomorskie
    nie polecam używanych silników jak nie ma takiej potrzeby. Nigdy nie wiesz co kupisz, a w bajki sprzedawców "to ma tylko 60 tysięcy zrobione" to można tak samo wierzyć, jak przy kupnie używanego auta
     
    winetoo i komar200 lubią to.
  13. Marcin312

    Marcin312 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    6-01 19
    Postów:
    12
    Docenione treści:
    4
    Odebrałem auto od mechanika który chciał mi silnik wymieniać. Poszukam kogoś kto siedzi w silnikach. Mechanik był tak miły,że nawet mi znalazł kupca na moje auto...albo zobaczył ile takie stoją i sam chciał kupić bo tak zachwalał jakie to ładne i zadbane auto...
     
  14. Jarzi

    Jarzi Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    21-04 17
    Postów:
    2 815
    Docenione treści:
    751
    Miasto:
    Kaczory
    A może to nie panewka :p
     
  15. bobsley6

    bobsley6 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    20-02 17
    Postów:
    132
    Docenione treści:
    33
    Miasto:
    Wrocław
    Kolego w kazdym silniku , który robie,( a rozbieram je na czesci pierwsze) , w kazdym uzywanym silniku po zdjeciu miski wyjeciu panewek głównych czy korbowodowych widac rysy wytarcia i zuzycia .... a co do gładzi cylindrowych to wygląda to bardzo róznie .... najczesciej wszystko nadaje sie na szlif ..... wiec czy chcesz drugi słupek i gre Lotto .... ?? czy wiesz co masz i robisz dla siebie ... trzecie pytanie kto ci to zrobi .......
     
    komar200 i winetoo lubią to.
  16. Marcin312

    Marcin312 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    6-01 19
    Postów:
    12
    Docenione treści:
    4
    Cóż nic nie jest wieczne. Wszystko się zużywa. Ja sam nic nie zdziałam bo nie mam pojęcia o mechanice. Teraz muszę znaleźć kogoś ogarniętego kto podejmie temat.
     
  17. XMARIO

    XMARIO Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    25-10 18
    Postów:
    890
    Docenione treści:
    1 502
    Miasto:
    Mazowieckie
    Najlepsze rozwiązanie problemu to-Skup Aut. Przyjadą, problem zabiorą i jeszcze pare stówek zapłacą.
     
    XM love Citroen, ... oraz logan124 lubią to.
  18. Diagbox10

    Diagbox10 -*-*-

    Offline
    Dołączył:
    5-04 18
    Postów:
    4 641
    Docenione treści:
    694
    Miasto:
    trasa lublin siedlce
    co to hgw? Hanna Gronkiewicz Walc?
     
  19. Marcin312

    Marcin312 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    6-01 19
    Postów:
    12
    Docenione treści:
    4
    Wiesz,jakby to był szrot za 3000zł to pewnie i bym tak zrobił :)
     
  20. XMARIO

    XMARIO Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    25-10 18
    Postów:
    890
    Docenione treści:
    1 502
    Miasto:
    Mazowieckie
    A co to teraz jest jak nie szrot.
     
    XM love Citroen, ... oraz logan124 lubią to.

Użytkownicy odwiedzili tę stronę szukając:

  1. panewki korbowodowe 1.9 asz