• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

2.0 dci qashqai nierówna praca

Many99

Początkujący
Dołączył
23.11.2021
Postów
6
Punktów
0
Witam. Wymieniłem wtryskiwacze na fabrycznie regenerowane Bosch. Po wymianie dy auto się nagrzeje czuć nierówna prace silnika. Korekty (0,6) (- 0,5) (0,4) (- 0,5). Gdy włączę klimatyzację wtedy silnik zaczyna bardzo nierówno pracować. Ciśnienie paliwa wynosi 270 bar i skacze o ok 20bar w górę i w dół. Podmieniłem zawór na pompie i regulator ciśnienia na szynie-bez efektów. W parametrach strasznie skacze docelowa objętość wtryskiwaczy od 0 mg/cp do nawet przez moment do 37 mg/cp. Gdy skacze ten parametr w rtm momencie rzuca silnikiem. W innym aucie jak podglądałem parametry, docelowa objętość wtryskiwaczy stoi praktycznie na 7mg/cp. Co może być nie tak? Brakuje mi już pomysłu.
 

blayders

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
10.10.2018
Postów
1428
Punktów
261
Miasto
Podkarpacie
W samochodach po 2009 nie regeneruje się wtryskiwaczy . Opcja nr 2 źle zdiagnozowałeś samochód .
 

Many99

Początkujący
Dołączył
23.11.2021
Postów
6
Punktów
0
Zostały kupione jako fabrycznie zregenerowane w Bosch, ładnie zapakowane.
 

Many99

Początkujący
Dołączył
23.11.2021
Postów
6
Punktów
0
Zauważyłem także że w momencie gdy silnik złapie trochę temp to po obciążeniu go np grzana szybą czy długimi światłami zaczyna nierówno pracować tak jakby nie mógł ustalić pracy silnika na wolnych obrotach. Wczoraj podczas jazdy zauważyłem że po zatrzymaniu silnik zaczął bardzo cicho pracować, po otwarciu maski słychać było tylko cichutkie cykanie, lecz po chwili zaczął normalnie klekotac jak diesel. Dodam że podczas jazdy nie ma żadnych szarpań czy problemów. Problem jest tylko z wolnymi obrotami. Brak błędów.
 

Many99

Początkujący
Dołączył
23.11.2021
Postów
6
Punktów
0
Korekty nie są wielkie, sprawdzę je jeszcze jak będę miał czas na przelewy. Nie wiem jak je jeszcze sprawdzić.
 

Many99

Początkujący
Dołączył
23.11.2021
Postów
6
Punktów
0
Przepływ na zimnym 47kg/h a na ciepłym ok 20kg/h
Automatyczne połączenie postów:

Znalazłem podobny temat gdzieś na forum Forda o podobnym zachowaniu silnika (jak nie takim samym). Tam winowajcą okazał się dwumas. Dziwi mnie trochę że poprostu zbiegło by się to wszystko z wymianą wtryskiwaczy(wymieniane były z powodu dłuższego kręcenia na zimnym i klekotania). Przebieg w moim aucie to licznikowe 220 tyś a może i więcej. Na zimnym czuć pod pedałem wibracje ale żadnych stuków czy uderzeń.
 

Stanisław 1946

Weteran
Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
23.08.2013
Postów
6066
Punktów
988
Wiek
75
Miasto
Szczecin
Wyciągasz dobre wnioski, dobry warsztat z dobrym diagnostą powiedział by to samo.
Poszukaj takiego warsztatu w pobliżu
 

Many99

Początkujący
Dołączył
23.11.2021
Postów
6
Punktów
0
Automatyczne połączenie postów:

Mój silnik pracuje tak samo jak ten na filmie
 

Mereth92

SuperMechanior
Dołączył
6.08.2013
Postów
214
Punktów
50
Wiek
29
Przepływ na zimnym 47kg/h a na ciepłym ok 20kg/h
Za dużo, na zimnym ma być 39kg/h a na ciepłym 27 kg/h. Przepływka ci przekłamuje i auto duszone jest za bardzo EGRem, auto ratuje się przed zgaśnięciem podbijając ciśnienie paliwa.
 
Do góry Bottom