Cześć panowie. Problem dotyczy 2.0 HDi 136KM DW10BTED4 układ wtryskowy DELPHI zamontowany w Citroen C5 x7 III.
Problem w tym, że jak jest zimny szarpie/kuleje na wolnych obrotach w momencie kiedy EGR jest otwarty. Kiedy EGR zostaje zamknięty praca na biegu jałowym stabilizuje się. Kiedy natomiast zadam trochę obrotów (otwiera się zawór) i silnik zaczyna ponownie telepać. Dzieje się tak, aż do uzyskania temperatury wody ok 65, później silnik pracuje prawidłowo. Widzę w Diagbox'ie, że praca EGR chyba nie jest płynna, bo kopiowanie waha się w granicach 16-34% (na zimnym). Moje pytanie jest takie. Czy możliwe jest aby silnik miał w/w objawy, kiedy zawód EGR pracowałby niepoprawnie?
Czy po przedstawieniu parametrów jego pracy jesteśmy w stanie określić poprawność działania?
Problem w tym, że jak jest zimny szarpie/kuleje na wolnych obrotach w momencie kiedy EGR jest otwarty. Kiedy EGR zostaje zamknięty praca na biegu jałowym stabilizuje się. Kiedy natomiast zadam trochę obrotów (otwiera się zawór) i silnik zaczyna ponownie telepać. Dzieje się tak, aż do uzyskania temperatury wody ok 65, później silnik pracuje prawidłowo. Widzę w Diagbox'ie, że praca EGR chyba nie jest płynna, bo kopiowanie waha się w granicach 16-34% (na zimnym). Moje pytanie jest takie. Czy możliwe jest aby silnik miał w/w objawy, kiedy zawód EGR pracowałby niepoprawnie?
Czy po przedstawieniu parametrów jego pracy jesteśmy w stanie określić poprawność działania?