• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

2.0 HDi 136KM DW10BTED4 - Szarpie na wolnych obrotach

wojtekkkk

Gaduła
Dołączył
3.01.2017
Postów
83
Punktów
6
Wiek
57
Miasto
Wrocław
Cześć panowie. Problem dotyczy 2.0 HDi 136KM DW10BTED4 układ wtryskowy DELPHI zamontowany w Citroen C5 x7 III.
Problem w tym, że jak jest zimny szarpie/kuleje na wolnych obrotach w momencie kiedy EGR jest otwarty. Kiedy EGR zostaje zamknięty praca na biegu jałowym stabilizuje się. Kiedy natomiast zadam trochę obrotów (otwiera się zawór) i silnik zaczyna ponownie telepać. Dzieje się tak, aż do uzyskania temperatury wody ok 65, później silnik pracuje prawidłowo. Widzę w Diagbox'ie, że praca EGR chyba nie jest płynna, bo kopiowanie waha się w granicach 16-34% (na zimnym). Moje pytanie jest takie. Czy możliwe jest aby silnik miał w/w objawy, kiedy zawód EGR pracowałby niepoprawnie?
Czy po przedstawieniu parametrów jego pracy jesteśmy w stanie określić poprawność działania?
 

lukkiwlkp

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
19.12.2015
Postów
3693
Porady
2
Punktów
941
Wiek
37
Miasto
PGS
Można zrobić inaczej ( wyłączyć egr na próbę) A grzybek w egr nie urwany ? Przepustnice sprawne ?
 

Vicia

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
26.12.2018
Postów
4336
Porady
1
Punktów
1074
Wiek
38
Miasto
...Seksu i biznesu...
W HDi miałem te same objawy ...przeczyszczenie z syfu czujnika wału ( tylko przeczyszczenie ,nie wymiana ) rozwiązała problem i szarpania nie było...nie twierdzę że u Ciebie może to być akurat to bo przypadłości są różne ale warto tam się temu przyjrzeć.
 

wojtekkkk

Gaduła
Dołączył
3.01.2017
Postów
83
Punktów
6
Wiek
57
Miasto
Wrocław
Można zrobić inaczej ( wyłączyć egr na próbę) A grzybek w egr nie urwany ? Przepustnice sprawne ?
Do EGR'a jeszcze nie zaglądałem, więc nie wiem. Może jest tam gnój? Zajrzeć nie zaszkodzi...
przeczyszczenie z syfu czujnika wału ( tylko przeczyszczenie ,nie wymiana ) rozwiązała problem i szarpania nie było.
Też nie zaszkodzi zajrzeć...
 

Delbeta

SuperMechanior
Dołączył
20.04.2018
Postów
224
Punktów
9
Wiek
32
Miasto
Połaniec
Odświeżam temat pacjent ford c-max 2.0hdi
Też szarpie zrobione już jest przez poprzednich uzdrowicieli
Nowe wtryski
Zaślepiony i wykodowany egr
Wywalony dpf
Auto dalej szarpie między 1800 2200
obrotow
Żadnych błędów
Że swojej strony sprawdziłem czy oby korbowód któryś noe jest krzywy... jest ok cisnienie 4x 28.5
Ewidetnoe słychać łańcuch łączący walki rozrządu. Spotkał się ktoś z takim przypadkiem ze walki rozjechane były na tyle i dawały obiaw szarpanie podczas jazdy. Na biegu jałowym idzie rowno po noc trochę telepie
 

Zimoon

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
28.02.2015
Postów
2911
Punktów
814
Wiek
44
Miasto
Gdańsk
Odświeżam temat pacjent ford c-max 2.0hdi
Też szarpie zrobione już jest przez poprzednich uzdrowicieli
Nowe wtryski
Zaślepiony i wykodowany egr
Wywalony dpf
Auto dalej szarpie między 1800 2200
obrotow
Żadnych błędów
Że swojej strony sprawdziłem czy oby korbowód któryś noe jest krzywy... jest ok cisnienie 4x 28.5
Ewidetnoe słychać łańcuch łączący walki rozrządu. Spotkał się ktoś z takim przypadkiem ze walki rozjechane były na tyle i dawały obiaw szarpanie podczas jazdy. Na biegu jałowym idzie rowno po noc trochę telepie
Szarpie pod obciążeniem czy podczas płynnej równej jazdy??
 

Delbeta

SuperMechanior
Dołączył
20.04.2018
Postów
224
Punktów
9
Wiek
32
Miasto
Połaniec
Podczas płynnej jazdy pod obciążeniem nie odczuwalne
 

Zimoon

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
28.02.2015
Postów
2911
Punktów
814
Wiek
44
Miasto
Gdańsk
odłącz czujnik kopiowania turbo i sprawdź...
 

Herdi

Początkujący
Dołączył
5.09.2013
Postów
21
Punktów
2
Wiek
52
Miasto
Warszawa
Witam, to ja sie podepne zeby nie zasmiecac, ktos cos dco to i dlaczego to tak?


Pozdro
 

lukkiwlkp

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
19.12.2015
Postów
3693
Porady
2
Punktów
941
Wiek
37
Miasto
PGS
Moze to byc normalny proces nagrzewania sie spalin . Tzn po odpaleniu masz zimny wydech... ktory tak jak pisales po minucie sie nagrzewa i tworzy sie wlasnie taka biala chmurka . Po ruszeniu autem moze byc dymu wiecej w yrakcie dodawania gazu . Dopiero jak sie wygrzeje uklad wydechowy to przestaje dymic . Jesli spaliny nie sa gęste to nic bym z tym nie robil
 

Herdi

Początkujący
Dołączył
5.09.2013
Postów
21
Punktów
2
Wiek
52
Miasto
Warszawa
Moze to byc normalny proces nagrzewania sie spalin . Tzn po odpaleniu masz zimny wydech... ktory tak jak pisales po minucie sie nagrzewa i tworzy sie wlasnie taka biala chmurka . Po ruszeniu autem moze byc dymu wiecej w yrakcie dodawania gazu . Dopiero jak sie wygrzeje uklad wydechowy to przestaje dymic . Jesli spaliny nie sa gęste to nic bym z tym nie robil
tak sadze, ale czy w takim razie nie powinno dymic od startu? Dzisiaj zmierzylem, zaczyna dymic po okolo minucie od startu, choc nie wiem czy to ma znaczenie .
 

lukkiwlkp

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
19.12.2015
Postów
3693
Porady
2
Punktów
941
Wiek
37
Miasto
PGS
Nie. Spaliny zaczynaja ogrzewac katalizator i dlatego tak sie dzieje . Gdyby bylo -20'C to by bardziej dymil ....
Jak juz napisalem jesli silnik chodzi poprawnie a dym nie jest gesty bialy to tak ma byc
 

Karol19761976

Bywalec
Dołączył
1.11.2020
Postów
54
Punktów
8
Wiek
48
Po prostu w układzie wydechowym kondensuje się para wodna. Gorzej, jeżeli zjawisko nie ustępuję po całkowitym rozgrzaniu silnika lub gdy połączone jest ze „znikaniem” płynu chłodniczego
 
Do góry Bottom