1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

2.0 TDI 136 KM

Dyskusja w 'Silniki diesel' rozpoczęta przez użytkownika MbitXX, 11-09 18.

  1. MbitXX

    MbitXX Nowy

    Offline
    Dołączył:
    11-09 18
    Postów:
    12
    Docenione treści:
    0
    Cześć
    Mam problem z jednym z moich 2.0 TDi/multitronic.
    Samochód ma nalatane prawie 340 tys km. Wszystko z nim ok, odpala, jedzie do przodu, jedzie do tyłu, skręca i hamuje, nie kopci, auto jest zrywne (jak na 136 KM w aucie ważącym prawie 2 tony).
    Pojawił się jeden problem przy około 300 tys km silnik zaczął jak by inaczej pracować (nie jest słabszy, wciąż dobrze zapala, DPF wypala się po kilkanaście tysięcy).

    Silnik zrobił się jak by głośniejszy - taki twardawy klekot diesla połączony z bassowym brumieniem (buczeniem) - można by to porównać do mowy zdrowego człowieka i zakatarzonego.

    Warsztaty, które nam obsługują auta, każdy co innego - w ASO - tak ma być, inny mechanik wymieniał by wtryski, drugi kołodwumasowe, a trzeci powiedział, że się nie chwyta bo to pewnie multiskrzynia się kończy...
    Sam czasem śmigam tym autem i poza buczeniem nie ma nic niepokojącego - sam zacząłem się zastanawiać czy to może być wina:
    - wydechu? (może przedmuchy, korozja raczej nie bo wydech (zewnętrznie) wygląda ładnie)
    - amortyzatorów/poduszek silnika?
    - może faktycznie dwumas się kończy - ale nie innych charakterystycznych objawów
    - a może to jednak wtrysk, któryś leje.
    To basowe buczenie występuje częściej jak samochód jest obciążony (np 3 - 4 osoby jadą). Jak jadę sam to to buczenie jak by mniejsze.
    Ktoś coś podpowie?
     
  2. toomii76

    toomii76 toomi

    Offline
    Dołączył:
    2-11 14
    Postów:
    3 752
    Docenione treści:
    1 761
    Miasto:
    turek
    Jesteś pewny?
     
  3. MbitXX

    MbitXX Nowy

    Offline
    Dołączył:
    11-09 18
    Postów:
    12
    Docenione treści:
    0
    Nie wiem- auto ciągle jeździ, a w czasie jazdy (w trasie) przy 150 - 160 ciężko stwierdzić. U mnie te auta robią miesięcznie po 8 - 10 tys km. A co sugerujesz? Że może być zawalony popiołem filter i taki się bass zrobił?
     
  4. dimitriew

    dimitriew Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    16-06 11
    Postów:
    1 060
    Docenione treści:
    423
    Miasto:
    Radom
    Mimo szczerych chęci ciężko będzie konkretnie wytypować usterkę. Może jakiś filmik wrzuć. Albo znajdź konkretnego fachowca który rozwiąże temat. Bo może się okazać, że będzie za późno...
     
    toomii76 i pawel2406 lubią to.
  5. MbitXX

    MbitXX Nowy

    Offline
    Dołączył:
    11-09 18
    Postów:
    12
    Docenione treści:
    0
    W najgorszym przypadku auto idzie na sprzedaż i będzie zastąpione innym takim samym. Jednak wolał bym, aby dojechało jeszcze 150 000 km (tak do pół miliona - co nie jest jakimś specjalnym wyczynem dla tych silników).
     
  6. Mesiek

    Mesiek Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    14-08 12
    Postów:
    740
    Docenione treści:
    112
    Miasto:
    PLE
    Można by się przyjżeć przepustnicy na chłodnicy spalin.

    Ośki tam się wyrabiały.
     
  7. MbitXX

    MbitXX Nowy

    Offline
    Dołączył:
    11-09 18
    Postów:
    12
    Docenione treści:
    0
    Od przepustnicy silnik może głośniej pracować?
     
  8. toomii76

    toomii76 toomi

    Offline
    Dołączył:
    2-11 14
    Postów:
    3 752
    Docenione treści:
    1 761
    Miasto:
    turek
    Na postoju jakie silnik ma obroty? Po jeździe nie ma podwyższonych do około tysiaca?
     
  9. Mesiek

    Mesiek Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    14-08 12
    Postów:
    740
    Docenione treści:
    112
    Miasto:
    PLE
    Ta usterka powoduje nieszczelność w ukł. Wydechowym.
     
  10. MbitXX

    MbitXX Nowy

    Offline
    Dołączył:
    11-09 18
    Postów:
    12
    Docenione treści:
    0
    No tak, to jest już jakiś trop :) Dzięki, będziemy patrzeć na to.

    Toomii76, obroty ma normalne około 800 obr/min po zatrzymaniu na D lub R i na N oczywiście. Czasami przy zatrzymaniu przez sekundę obroty idą w górę tak do 1100 -1300 i spadają - nie jest to związane z wypalaniem DPFa, kiedy silnik sztucznie utrzymuje obroty ponad 1200 - 1300 .
     
  11. Max1821

    Max1821 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    15-09 18
    Postów:
    12
    Docenione treści:
    0
    Tak jaj koledzy pisza ...trudno pomóc nie diagnozujac...przy tym przebiegu kolo dwumasowe moze ulec uszkodzeniu ale wiąże sie to z szarpaniem i stukiem.Zbyt czeste wypalanie DPF powoduje podniesienie temperatury i być może glosniej pracuje przez wydech.Czeste wypalanie powoduje również ze nadmiar paliwa dostaje sie do oleju rozrzedzając go...skutkuje to małą lekkością oraz wlasciwosciami smarowniczymi ...ca powoduje glośną prace oraz zużycie elementów silnika