1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

2.0 tdi azv wypadanie zapłonu

Dyskusja w 'Silniki diesel' rozpoczęta przez użytkownika gruberek11, 26-06 20.

  1. gruberek11

    gruberek11 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    19-11 14
    Postów:
    268
    Docenione treści:
    3
    Witam
    Co prawda jutro auto jedzie na diagnostykę ale warto sie spytać Kolegów z doświadczeniem
    2.0 tdi oznaczenie azv. Auto odpala na dotyk generalnie ma moc. Niestety w okolicach 2 tyś obrotów przy mocniejszym wcisnięciu gazu auto ma wypadanie zapłonu jakby silnik miał wyskoczyć.
    Tester pokazuje wypadanie zapłonu na 4 cylindrze - sporadycznie. Generalnie im większe obciążenie tym auto aż podskakuje. Z pierwszych podejrzeń padło na pompke.

    Kody błędów po odczytaniu:
    - 18263 - usterka can
    - 17075 - niski obwód sterowania wentylatorem
    - 19558 - silnik przepustnicy zawirowania brak sygnału
    16688 - zapłon cyl 4 wypadanie

    Genralnie dekiel w góre i posprawdzamy ale zastanawia mnie usterka can no i sterowanie wentylatorem i silnikiem przepustnicy - to może być powiązane?

    Może ktoś miał podobny przypadek

    Dziękuje
     
  2. Daniel0515

    Daniel0515 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    29-11 17
    Postów:
    70
    Docenione treści:
    11
    Miasto:
    Aylesbury
    Sprawdz oringi na pompowtryskach ,jesli beda dobre, zamien wtrysk na przyklad nr4 z nr 2 ,skasuj bledy ,udaj sie na testowa jazde i zobacz co dalej...
     
  3. gruberek11

    gruberek11 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    19-11 14
    Postów:
    268
    Docenione treści:
    3
    Okazało się że jedno mocowanie wtrysku na którym wywalało błąd jest uszkodzone tj sroba jedna trzymająca pompkę jest przeciągnięta i została w głowicy .
    Po zamianie miejscami wtrysków 4 z 3 auto same nie zapala na plaku wali jak z komina. Czy te wtryski reguluje się ? Zabrałem auto bo mechanik nie umiał sobie poradzić ..
     
  4. sycylyjczyk

    sycylyjczyk Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    6-07 12
    Postów:
    225
    Docenione treści:
    35
    Miasto:
    EŁK
    Mądra decyzja.To raczej nie mechanik.
     
  5. Iredo

    Iredo Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    6-06 20
    Postów:
    101
    Docenione treści:
    12
    Wtryski się reguluje, oprócz tego jest specjalny przyrzad do montażu pompek żeby były na swoim miejscu. Dla doświadczonego mechanika to rutyna. Żeby nie powiedzieć że to tak popularny silnik że w Polsce nawet kowal to naprawi, chociaż zdarzają się trudne przypadki.
     
  6. gruberek11

    gruberek11 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    19-11 14
    Postów:
    268
    Docenione treści:
    3
    wlasnie okazało sie że po wlozeniu caly cylinder zalany był ropą. Do tego urwali jedno mocowanie i musiałem czekać na specjalistę od gwintowania (wtryski mocowane na 2 srobki)
    Jutro mam odebrać. Zobaczymy
     
  7. Iredo

    Iredo Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    6-06 20
    Postów:
    101
    Docenione treści:
    12
    Cylinder być może był zalany bo przekrecili stacyjkę na wyciągniętym wtrysku i to zalało
     
  8. gruberek11

    gruberek11 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    19-11 14
    Postów:
    268
    Docenione treści:
    3
    Według mechanika u którego jest podobno źle ustawione były jakies dzwigienki na wałku i dlatego lał ropą
     
  9. Iredo

    Iredo Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    6-06 20
    Postów:
    101
    Docenione treści:
    12
    Te dzwigienki właśnie się reguluje. Ale czy to ma wpływ na wypadanie zapłonu? Niech się inni wypowiadają, bo ja wątpię. Spotkałem się kilka razy ze źle wyregulowanymi pompkami i nie bylo wypadania zapłonu, co najwyżej nierówna praca silnika.
     
  10. gruberek11

    gruberek11 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    19-11 14
    Postów:
    268
    Docenione treści:
    3
    Generalnie był objaw taki ze odpalał na dotyk. Na wolnych troche gu bujało a podczas przyspieszania poszarpywał i wywalało wypadanie zaplonu na 4 cylindrze
     
  11. Iredo

    Iredo Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    6-06 20
    Postów:
    101
    Docenione treści:
    12
    Odbierz to auto, postaw u kogoś kto sie zna niech sprawdza pompki wymienią oringi, sprawdzą gniazda., założą, wyregulują i powinno grać.
    Ogólnie temat jest bardziej złożony trzeba by jeszcze sprawdzić krzywki wałka i po odpaleniu sprawdzić tzw BIP-y
    Jak coś nie bedzie grało to było by jeszcze ciśnienie na tandemie do sprawdzenia.
     
  12. outback

    outback Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    30-12 16
    Postów:
    19
    Docenione treści:
    1
    Miasto:
    chlina
    Możesz podoginać delikatnie piny we wtyczce którą wpinasz w pompke czasami nie ma dobrego styku i wypada zapłon. Co do paliwa na tłoku to podczas wyciągania pompki wlewa się z gniazda i z kanałów w głowicy taka pomylona konstrukcja