1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

2.0 TDI BKD scieta szpilka napinacza paska rozrzadu

Dyskusja w 'Silniki diesel' rozpoczęta przez użytkownika krs1rs2000, 15-07 13.

  1. krs1rs2000

    krs1rs2000 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    13-12 12
    Postów:
    188
    Docenione treści:
    10
    Miasto:
    Łopuszno
    Witam.
    Pasek luzny i co jeszcze zauwazylem to rozwalilo lozyska na 4 dzwigienkach zaworowych.
    Chyba nie ma sie co ludzic, ze nic nie porobilo wiecej tylko copka w gore i szacowanie strat.
    Mial ktos tak juz? Jakies porady na co zwrocic szczegolna uwage?
    2.0 BKD 140km na PD
     
    dami1602 lubi to.
  2. mathiass

    mathiass Bywalec

    Offline
    Dołączył:
    1-10 11
    Postów:
    975
    Docenione treści:
    121
    ja mialem :), tj wada fabryczna - w gniezdzie szpilki jest za miekki gwint po prostu plastelina, jak uda ci sie zrobic gwint na wieksza szpilke to masz po problemie ja rozwiercilem wiertarka z glowica katowa i dalem tulejke na klej i pozniej w tulejke szpilke i chodzi ale pasek mi nie spadl zobaczylem to przy dokrecaniu napinacza ze dziwnie sie ciagnie i dobrze ze zajrzalem tam bo by bylo to co u ciebie
     
    dami1602 i krs1rs2000 lubią to.
  3. krs1rs2000

    krs1rs2000 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    13-12 12
    Postów:
    188
    Docenione treści:
    10
    Miasto:
    Łopuszno
    A przy zdejmowaniu i zakladaniu glowicy warto zwrocic na cos szczegolna uwage?
     
  4. dominoc328

    dominoc328 Gość

    Offline
    no uszczelkę trzeba nową pod głowice
     
  5. dami1602

    dami1602 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    27-01 13
    Postów:
    103
    Docenione treści:
    8
    Miasto:
    Połczyn Zdrój/Barwice
    2.0 tdi bkd mechanik w okolicy wymienial wlasnie rozrzad w turanie no i wlasciciel dlugo nie pojezdzil do pekla szpilka mocujaca napinacz... no i klient zdecydowal sie na wymiane silnika. slupek kupil w przedziale 2000-2500zl. po zmontowaniu zaczal jezdzic :D
     
    krs1rs2000 lubi to.
  6. shrek

    shrek Moderator Car Audio Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    6-11 11
    Postów:
    3 297
    Docenione treści:
    1 291
    Miasto:
    Pyrlandia
    Adres strony:
    Standard, była na to akcja serwisowa dotyczyła VW Tourana z roku 2003-2004 z tym silnikiem
    Dokładnie jak kolega pisze gwint jest do d ….
     
    krs1rs2000 lubi to.
  7. krs1rs2000

    krs1rs2000 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    13-12 12
    Postów:
    188
    Docenione treści:
    10
    Miasto:
    Łopuszno
    Ok.
    Dzieki za odpowiedzi.
    Pozdrawiam.
     
  8. dami1602

    dami1602 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    27-01 13
    Postów:
    103
    Docenione treści:
    8
    Miasto:
    Połczyn Zdrój/Barwice
    a macie jakis sposoby zeby to chodzilo na fabrycznej szpilce bez przeróbek ? hmmmmmmmmm?????
     
    dysfunkcyjny lubi to.
  9. mathiass

    mathiass Bywalec

    Offline
    Dołączył:
    1-10 11
    Postów:
    975
    Docenione treści:
    121
    jak gwint jest ok to szpilke na klej czerwony wkrecamy z wielkim wyczuciem a napinacz dokrecamy 20Nm + 45st z tego co pamietam ale lepiej troszke slabiej i tak sie nie odkreci i moze wted pojezdzi
     
  10. qbaradom

    qbaradom Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    17-08 12
    Postów:
    925
    Docenione treści:
    85
    Miasto:
    Radom
    Z czerwonym to wykręci się później ze wszystkim
     
  11. koziolek

    koziolek Bywalec

    Offline
    Dołączył:
    7-01 13
    Postów:
    440
    Docenione treści:
    132
    Miasto:
    Lubelskie,
    wykreci sie ze wszystkim ale niekoniecznie to musi byc nasz problem klijent moze zmienic zaklad servisujacy jego auto w miedzy czasie.
     
  12. qbaradom

    qbaradom Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    17-08 12
    Postów:
    925
    Docenione treści:
    85
    Miasto:
    Radom
    Nie no podejście ekstra :eek:
     
    koziolek lubi to.
  13. adam89

    adam89 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    23-01 12
    Postów:
    284
    Docenione treści:
    36
    Miasto:
    Kraków
    Odświeżę temat.
    Przywieźli mi altee 2.0 tdi BKD z urwaną szpilką .
    Z ciekawości wykręciłem resztę szpilki, założyłem pasek i napinacz, auto odpaliło od szczała, chodzi ładnie nic nie hałasuje. Szpilkę przerobiłem na 10 , i teraz nie wiem co robić czy tak zostawić , czy targać głowice. Boje się ze za jakiś czas może pęknąć zawór i narobić większych szkód .
    Co myślicie będzie żyło ??????
     
  14. Jarzi

    Jarzi Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    21-04 17
    Postów:
    3 585
    Docenione treści:
    920
    Miasto:
    Kaczory
    Ja jak mam auto po zgubieniu rozrządu to obligatoryjnie czapka w górę. W 2.0 często obrywają dźwigienki zaworowe, a zawory mają trzonek bodajże 5mm więc o kłopoty nietrudno.
     
  15. 08michael

    08michael Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    19-01 13
    Postów:
    59
    Docenione treści:
    10
    Miasto:
    K-n
    Witam. Trochę odgrzeję. Chciałem zapytać Was jak wy robicie przy wymianie rozrządu, czy to 1.9, czy to 2.0 tdi. Czy wymieniacie szpilkę napinacza która jest w zestawie rozrządu? Podobno ASO zrezygnowało i nie wymieniają obecnie.
     
  16. pawcar

    pawcar Gaduła

    Online
    Dołączył:
    6-02 17
    Postów:
    1 285
    Docenione treści:
    409
    Miasto:
    Manchester
    Z automatu wkręcam sprężynę, później nowa szpilka 15 NM, i reszta wg. instrukcji normalnie.
     
    08michael lubi to.
  17. selim

    selim Gaduła

    Online
    Dołączył:
    1-01 14
    Postów:
    1 328
    Docenione treści:
    190
    Miasto:
    Sląsk
    Jak zrezygnowało ? Zostawiają stara szpilkę ?
     
  18. Jarzi

    Jarzi Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    21-04 17
    Postów:
    3 585
    Docenione treści:
    920
    Miasto:
    Kaczory
    Ostatnio na szkoleniu z Contiego mówili, że ASO nie wymienia tej szpilki.
     
    08michael lubi to.
  19. XMARIO

    XMARIO SuperMechanior

    Offline
    Dołączył:
    25-10 18
    Postów:
    2 605
    Docenione treści:
    4 780
    Miasto:
    Mazowieckie
    luzując nakrętkę patrze na szpilkę i wtedy decyduje czy ją wymieniać. jak się nie ruszy to zostawiam
     
  20. motorotacja

    motorotacja Nowy

    Offline
    Dołączył:
    2-07 19
    Postów:
    8
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Płoty
    W 2.0 16v musowo kontrola gwintu i nowa szpilka na klej. W 8v jak się nie ruszy to zostawiam.
    Co do poluzowanych/pękniętych rozrządów, tak jak napisał Jarzi, czapka w górę i niema rozmowy, jak klient ma obiekcje to zapraszam do konkurencji.
     

Użytkownicy odwiedzili tę stronę szukając:

  1. szpilka od napinacza się urwała