1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

2.0 TDI brak mocy

Dyskusja w 'Diagnostyka' rozpoczęta przez użytkownika Mechanik_123, 15-03 19.

  1. Mechanik_123

    Mechanik_123 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    29-09 16
    Postów:
    45
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Kraków
    Witam. Mam problem z VW touran 2.0 TDI BMM. Samochód łapie tryb awaryjny przy niskich obrotach. Komputer pokazuje błąd p0299 Regulacja ciśnienia doładowania.
    Samochód normalnie ma moc jedynie jadąc na niskich obrotach około 2.5 tyś łapie tryb awaryjny.
    Panowie jaki pomysł?
    Cięgno przy turbinie pracuje, wąż szczelny pomiędzy gruszką a n75.

    A drugie mam pytanie dlaczego ciśnienie na gruszce wynosi 0,1 a dodając gazu skacze na 0,6. Porównując do tourana 1.9 BLS gdzie jest to odwrotnie, bo ciśnienie na gruszce tam wynosi 0,6 a dodając gazu spada na 0,1?
     
    Ostatnio edytowano: 15-03 19
  2. leon 1.8t

    leon 1.8t Bywalec

    Offline
    Dołączył:
    2-11 14
    Postów:
    703
    Docenione treści:
    116
    Pewnie zaworek się spitolil zobacz ile vacum daje na wolnych może ona się kończy
     
  3. Mesiek

    Mesiek Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    14-08 12
    Postów:
    1 033
    Docenione treści:
    221
    Miasto:
    PLE
    Przecież pisałeś że sztanga chodzi więc czego szukasz w podciśnieniach?
     
  4. kubart

    kubart Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    8-02 19
    Postów:
    79
    Docenione treści:
    11
    Miasto:
    ze Wsząd
    A może geometria sie przycina? W turbinie podczas jazdy nie zobaczysz jak cięgno pracuje, no chyba że z logów to wyciągniesz.
     
    Ostatnio edytowano: 15-03 19
  5. Mechanik_123

    Mechanik_123 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    29-09 16
    Postów:
    45
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Kraków
    Panowie dzisiaj jeszcze raz zmierzyłem podciśnienie. Na pompie vacum 0,8 a na gruszce 0,7, wiec albo mój błąd poprzednio albo wakuometr leci w kulki. No właśnie o to chodzi że samochód ma moc, tylko jak się jedzie na 6 przy obrotach 2.5 to łapie tryb awaryjny
     
  6. Mesiek

    Mesiek Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    14-08 12
    Postów:
    1 033
    Docenione treści:
    221
    Miasto:
    PLE
    Kiera do czyszczenia.
     
    kubart lubi to.
  7. mechanik.k

    mechanik.k Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    3-02 15
    Postów:
    4 798
    Docenione treści:
    1 691
    Miasto:
    London
    Adres strony:
    Możliwe przyczyny:
    • Węże zmienione / usunięte / zablokowane / wycieki
    • Wlot powietrza jest zatkany dla filtra powietrza
      • Zatkane sito do liści
      • Filtr powietrza brudny / mokry
    • Zawór kolektora dolotowego jest stale otwarty
    • Spaliny są zatkane
    • Uszkodzony zawór elektromagnetyczny do ograniczenia ciśnienia ładowania (N75)
    • Turbo zanieczyszczone lub złamane. Z pewnością, gdy mechanizm regulacji zmiennych łopatek nie przebiega gładko, wystąpi ta usterka, jeśli zmienne łopaty utkną w pozycji, w której dostarczane jest małe ciśnienie turbosprężarki
    • Uszkodzony czujnik MAP (G71)
      • dziwne, ale to nie musi dawać komunikatu o błędzie wadliwego (G71)
    • Jeśli jest obecny: powerbox daje zły sygnał wpływający na ciśnienie turbodoładowania