1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

2.0 tdi BRE Urwana szpilka napinacza demontaż głowicy

Dyskusja w 'Silniki diesel' rozpoczęta przez użytkownika kriss944, 18-05 18.

  1. kriss944

    kriss944 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    17-05 18
    Postów:
    28
    Docenione treści:
    3
    Miasto:
    Piła
    Witam Panowie potrzebuje pomocy zmieniłem rozrząd 1100 km temu (3 tygodnie) i urwał mi się napinacz z cała szpilką. Napisze może od początku nie jestem mechanikiem, ale zmieniłem rozrząd kiedyś w innym aucie nie było problemu , wiec zabrałem się za audi 2.0 tdi BRE 140 km PD przy zmianie całego zestawu pompa wody itd zabrałem się za zmianę nowej szpilki od napinacza m10 (mój błąd) przy wykręceniu wyszła razem z gwintem w głowicy przeczytałem później na forum ze jest tam słaby gwint i lepiej jej nie ruszać, mówię trudno nie ma co płakać nad rozlanym mlekiem kupiłem szpilkę większa z jednej strony na m12 która wchodzi do silnika i stoczona na m10 do napinacza rozwiercilem większym wiertłem nagwintowalem i dla pewności przed wkręceniem posmarowałem klejem dwu składnikowym tak dla własnej pewności ze już się nic dziać nie będzie złożyłem wszystko przejechałem 1100 km i szpilka żywcem pękła przy samym bloku wiec nie wiem czy dam radę odkręcić resztę która tam siedzi przejdę może do moich pytań auto mam już w garażu odjechałem przodem by mieć miejsce
    1- czy ta szpilka na której zakładany jest napinacz wkręcona jest w głowice czy w blok ?
    2: jesli w głowice to chciałbym ja zdjąć nawet jesli nie to chyba przy takiej awarii warto zdjąć głowice i zobaczyć co się stało , na co patrzeć na tłoki ? Bo głowice zawiozę do fachowca nie znam się na tym przy okazji może jakimś sposobem wykręci pozostałość szpilki
    3. Jak odkręcić głowice ? Czy muszę jakoś luzować śruby w kolejności ? By głowica się nie pokrzywila ? Czy mogę normalnie w kolejności jak leci. A może samemu się nie brać za wymianę ? Czy jest tam coś trudnego z czym (niedzielny mechanik) sobie nie poradzi ?
    4, dlaczego to mogło pęknąć ? Wiem ze ciężko przez internet i tak to można wróżyć, ale podejrzewam ze albo twardość była za mocna/słaba lub nie była wystarczająco wkrecona w blok silnika i napinacz nie opierał się o głowice/blok silnika cała ścianą i przenosił obciążenia na szpilkę aż wkoncu się urwała.
    5. Tak orientacyjnie jakie mogą być skutki takiej awari czy wystarczy głowice wyremontować/ zmienić (znalazłem całkowicie kompletna po remoncie za 1300 zł w internecie) dodam ze kolka rozrządu nie są zablokowane idzie oblrecac p pół obrotu i wtedy już jest jakiś opór (kompresja ?) lub coś innego blokuje
    Z góry dziękuje za jakies sugestie i podpowiedzi w tym kryzysie pozdrawiam
     
  2. sycylyjczyk

    sycylyjczyk Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    6-07 12
    Postów:
    155
    Docenione treści:
    13
    Miasto:
    mazury
    Możliwe że ci się uda samemu pod warunkiem że będziesz miał odpowiednie narzędzia,dużo literatury no i nie możesz pozwolić na najmnjeszy błąd-to się zemści w póżniejszym czasie.Najpierw wiedza.
     
  3. Marimixauto

    Marimixauto Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    17-11 17
    Postów:
    92
    Docenione treści:
    8
    Miasto:
    Warszawa
    1. Szpilka od napinacza na 90% jest w głowicy.
    2.po zdjęciu głowicy i wyjęciu walka spójrz na zawory czy wszystkie są zamknięte jeżeli nie to są do wymiany bo dostały strZala tłokiem. Popatrz na tłoki czy nie widać odciśniętego zaworu na wierzchu tłoka. Tłokiem nie powinno sie nic stać .
    3. Ja zawsze staram sie odkręcać w odwrotnie jak sie przykręca. Moment i kolejność przykręcania bedziesz miał na nowej uszczelce.
    4. Twardość szpilki, przetoczenie - wzrost temperatury szpilki i odpuszczenie, napinacz nie przylegał do głowicy i obciążył szpilkę.
    5. Mogą być pogięte zaworki uszkodzone prowadnice . Po zdjęciu będzie wiadomo co sie uszkodziło.
    Powodzenia
     
  4. Jarzi

    Jarzi Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    21-04 17
    Postów:
    1 941
    Docenione treści:
    348
    Miasto:
    Kaczory
    1. 100% w głowicy
    2.Nawet zamknięty zawór może mieć skrzywiony trzonek
    3.Jak najbardziej
    4.Zgadza się
    5.Dzwigienki zaworowe po strzale z tłoka w zawór pękają.
     
  5. kriss944

    kriss944 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    17-05 18
    Postów:
    28
    Docenione treści:
    3
    Miasto:
    Piła
    Głowica zrzucona 6 dźwigienek pękniętych, na tłokach delikatnie odciśnięte są glowki, w głowicy wszystkie są zamknięte równo przylegają do płaszczyzny, ale głowice i tak muszę dać komuś kto się bardziej zna do sprawdzenia teraz pytanie remontować czy może kupić gotowa z Allegro tego typu http://allegro.pl/glowica-2-0-tdi-03g103373a-splan-bkd-blb-bre-brf-i6063530795.html#thumb/2 tylko czy te z neta nie są regenerowane po pęknięciu ? Spawane i sprzedawane dalej a ja kupię zrobię kolejne 1000 km i będzie znowu awaria :/ co myślicie ?
    Teraz pytanie czy mogło wygiąć korbowody od takiego uderzenia, bo zawory są lekko odciśnięte widać w nagarze ale nie wbite czy coś w tym stylu, jutro pomierze suwmiarka ile wystaja tłoki pierwszy z 4 powinien być równy i 2 z 3 to samo, czy różnica 1 milemtra to w normie ? Czy maja wychodzic idealnie równo ? Dzięki za odpowiedzi
     
  6. Jarzi

    Jarzi Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    21-04 17
    Postów:
    1 941
    Docenione treści:
    348
    Miasto:
    Kaczory
    idealnie równo.
     
    skyline84 lubi to.
  7. kriss944

    kriss944 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    17-05 18
    Postów:
    28
    Docenione treści:
    3
    Miasto:
    Piła
    Okej rano pomierze w kilku miejscach obkrece wałem pare obrotów, musiałbym mieć sporo pecha by jeszcze korbowody dostały a chyba za miękki materiał to nie jest ? Tłoki były by wyraźnie uszkodzone ? Czy przy takim odcisnieciu tez mogę zakładać czarny scenariusz ? Nie chciałbym już więcej nic rozbierać wyciągać tłoki itd bo i tak sporo rozkręcone.. ;/
     
  8. Jarzi

    Jarzi Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    21-04 17
    Postów:
    1 941
    Docenione treści:
    348
    Miasto:
    Kaczory
    Nieraz lepiej rozebrać ciut więcej niż potem zbierać silnik z asfaltu.
     
  9. kriss944

    kriss944 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    17-05 18
    Postów:
    28
    Docenione treści:
    3
    Miasto:
    Piła
    Racja. Jak wymiar na sumwiarce będzie się zgadzał to głowica do regeneracji/ inna i skręcam do kupy, zaryzykuje nie wierze ze przy takim lekkim odcisnieciu na tłoku korby dostały po dupie. To nie jest chyba miekie jak puszka po konserwie.
     
  10. Zimoon

    Zimoon Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    28-02 15
    Postów:
    1 356
    Docenione treści:
    242
    Miasto:
    Gdańsk
    Korby proste spokojna Twoja rozczochrana, głowica twoja. nic z allegro.
     
    kriss944 lubi to.
  11. Jarzi

    Jarzi Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    21-04 17
    Postów:
    1 941
    Docenione treści:
    348
    Miasto:
    Kaczory
    Raczej proste ale sprawdzenie nic nie kosztuje :) tez jestem zdania ze z allegro to można książki zamawiać a nie części samochodowe.
     
    Ondraszek i kriss944 lubią to.
  12. Marimixauto

    Marimixauto Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    17-11 17
    Postów:
    92
    Docenione treści:
    8
    Miasto:
    Warszawa
    Korbowody na 100% Ok głowice zrób swoją. Obróbka głowicy będzie kosztowała tyle co ta z Allegro, ale masz pewność ze jest Ok i wiesz co masz.
     
    kriss944 i toomii76 lubią to.
  13. Jarzi

    Jarzi Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    21-04 17
    Postów:
    1 941
    Docenione treści:
    348
    Miasto:
    Kaczory
    Z mojej strony dodam ze warto dokładnie umyć tłoki i sprawdzić czy któryś nie pęka. Rzadko się to zdarza ale kiedyś miałem taki przypadek, (nie w tdi) ze gdybym tego nie zrobil to byłaby katastrofa.
     
    kriss944 lubi to.
  14. kriss944

    kriss944 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    17-05 18
    Postów:
    28
    Docenione treści:
    3
    Miasto:
    Piła
    Okej dzięki za podpowiedz tak tez właśnie zrobię , obawiam się tylko jednej rzeczy : oryginalna szpilka była grubości obustronnie 8 mm, po zerwaniu gwintu musiałem przerobić ja na 10 (wejście w głowice) z redukcja na 8 ( na napinacz ) jednak zrobiłem błąd nie wkręciłem jej do końca w blok - napinacz się nie oparł całkowicie o głowice i strzeliła teraz pytanie w głowicy został skrawek tej 10 wklejonej na klej dwu składnikowy wątpię, ze to się wykręci raczej będzie trzeba rozwiercac a nawet jeśli wyjdzie to znowu razem z tym słabym aluminiowym gwintem i teraz pytanie wstawić szpilkę 12 z redukcja na 8 ? Jakaś tulejkę z gwintem na 8 ? A może zaspawac caly otwór, i zrobic gwint na oryginalna 8 tak mi znajomy podpowiedział robił ktoś z was tak ? Boje się ze kolejne rozwiercenie będzie z efektem, ze szpilka nie będzie wyosiowana, i napinacz będzie krzywo stał, jutro daje głowice do roboty i muszę właśnie podjąć dzisiaj dezycję jak to zrobić by było najlepiej może jestem przewrażliwiony, ale przekonałem się, ze mały błąd generuje sporo nerwów i kosztów.
     
    Ostatnio edytowano: 20-05 18
  15. Jarzi

    Jarzi Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    21-04 17
    Postów:
    1 941
    Docenione treści:
    348
    Miasto:
    Kaczory
    Daj te głowice tam gdzie Ci polecałem i nie będziesz sie martwił tym otworem :)
     
    kriss944 lubi to.
  16. Zimoon

    Zimoon Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    28-02 15
    Postów:
    1 356
    Docenione treści:
    242
    Miasto:
    Gdańsk
    przyspawaj nakrętkę migomatem lub niech zrobi to ktoś kto to potrafi. Temperatura zdezaktywuje i unieszkodliwi klej dzięki czemu resztka wylezie. W miejsce otworu na wiertarce stanowiskowej lub frezarce wywierćcie nowy otwór w miejscu tej 8/10 na 12 wstawcie tam tuleję na m12 z otworem m8 na oryginalną szpilkę. Oryginalna szpilka ma odpowiednią twardość i z założenia wykonana jest z prawidłowego materiału.
     
    kriss944 lubi to.
  17. Jarzi

    Jarzi Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    21-04 17
    Postów:
    1 941
    Docenione treści:
    348
    Miasto:
    Kaczory
    Ja jestem zdania ze odpowiednio skrócona szpilka od 1.9 tdi jest lepsza.
     
  18. ostryt4

    ostryt4 Gaduła

    Online
    Dołączył:
    24-01 14
    Postów:
    2 053
    Docenione treści:
    207
    Miasto:
    Grimsby, czasem Białystok
    Z tego co już zdążyłem się naczytać w necie to nie Ty pierwszy i ostatni popłynołeś na tym rozrządzie.
    Jak mi przyjedzie taki vag do roboty to chyba dam dla klienta do podpisania oświadczenie że tylko i wyłącznie będzie to zrobione na jego odpowiedzialność.
    Wolę nie zarobić niż później się bujać z takim problemem.
     
  19. mazi0000

    mazi0000 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    24-04 11
    Postów:
    158
    Docenione treści:
    13
    Miasto:
    Katowice
    Najlepiej nie ruszać tej szpilki przy wymianie rozrządu.
     
  20. Zbyszek500

    Zbyszek500 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    24-12 12
    Postów:
    41
    Docenione treści:
    1
    Ja szpilke wykrecam i wymieniam za kazdym razem.Jak wykręci się z gwintem lub gwint jest słaby wstawiam tulejkę metalową nie żadne helicoil.Nie miałem jak narazie poprawek.Nigdy nie ma pewnosci gdy jej nie ruszamy ze przy dokręcaniu nie wyciągniemy gwintu mimo odpowiedniego momentu.Wole mieć pewniaka i spać spokojnie.