1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

2.0 tfsi problem z 4 cyl

Dyskusja w 'Silniki benzynowe' rozpoczęta przez użytkownika 21golfista21, 25-09 20.

  1. 21golfista21

    21golfista21 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    9-10 17
    Postów:
    156
    Docenione treści:
    7
    Miasto:
    Strzelin
    Cześć. Otóż koledzy mam taki problem. Audi a4 B8 2.0 tfsi na biegu jałowym + do około 1500 obrotów czuć jak przerywa zapłon, w momencie jak szarpnie na wydechu czuć zime powietrze... Vcds błędów nie pokazuje. Na pomiarach rozszerzonych jak odpalę "wypadanie zapłonu na 1000obr" cyl 1,2,3= 0
    cyl 4= od 3-8. Zamieniałem cewkę z innego silnika oraz zamieniałem miejscami bez rezultatu, świece tak samo, zamieniałem wtryskiwacz 3 z 4 bez efektu. Po świecy widać że dostaje zbyt dużo paliwa lub za mało powietrza... W poniedziałek wykręce pozostałe przy okazji zmierzę kompresję.
    Ma ktoś jakieś pomysły co sprawdzić? Zastanawiam się czy aby ciśnienie oleju nie jest zbyt niskie i w zakresie obrotów 700-1500 nie reguluje dobrze wariatora.
     
  2. Zimoon

    Zimoon Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    28-02 15
    Postów:
    2 489
    Docenione treści:
    621
    Miasto:
    Gdańsk
    On nie dostaje na tym cylindrze za dużo paliwa, tylko nie ma poprawnych warunków by odpowiednio spalić to paliwo. Odpowiednie warunki to sprężanie!!

    Zdejmij głowicę a zobaczysz o czym mówię...

    Wyjarane gniazdo, "podpalony" zawór, wytelepana prowadnica.
     
  3. Misiakowski

    Misiakowski Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    1-06 14
    Postów:
    1 045
    Docenione treści:
    151
    Miasto:
    Gdansk
    Moze tak byc sprawdz cisnienie
     
  4. 21golfista21

    21golfista21 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    9-10 17
    Postów:
    156
    Docenione treści:
    7
    Miasto:
    Strzelin
    Cześć, głowica jest po remoncie, wszystkie zawory nowe
     
  5. Zimoon

    Zimoon Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    28-02 15
    Postów:
    2 489
    Docenione treści:
    621
    Miasto:
    Gdańsk
    szczelność, odma??
     
  6. 21golfista21

    21golfista21 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    9-10 17
    Postów:
    156
    Docenione treści:
    7
    Miasto:
    Strzelin
    To samo jak przewody od odmy przytykam, sama odma raczej szczelna bo jak pryskam po niej praca nie zmienia się
     
  7. toomii76

    toomii76 toomi

    Offline
    Dołączył:
    2-11 14
    Postów:
    12 164
    Docenione treści:
    6 344
    Miasto:
    turek
    Naciśnij ją delikatnie z góry.
     
  8. Zimoon

    Zimoon Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    28-02 15
    Postów:
    2 489
    Docenione treści:
    621
    Miasto:
    Gdańsk
    zastanawia mnie tylko czemu czwarty cylinder szwankuje skoro, wszystko sprawdzone, naprawione a błędów poza wypadaniem nie generuje.
     
  9. toomii76

    toomii76 toomi

    Offline
    Dołączył:
    2-11 14
    Postów:
    12 164
    Docenione treści:
    6 344
    Miasto:
    turek
    Jest czwarty i wie że tak zostanie. Motywacji mu brak.
     
    artmech lubi to.
  10. XMARIO

    XMARIO SuperMechanior

    Offline
    Dołączył:
    25-10 18
    Postów:
    5 379
    Docenione treści:
    6 629
    Miasto:
    Mazowieckie
    ja bym zaczął od pomiaru sprężania
     
  11. 21golfista21

    21golfista21 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    9-10 17
    Postów:
    156
    Docenione treści:
    7
    Miasto:
    Strzelin
    Cześć, na wszystkich 12bar

    Tak wygląda na pomiarze
     

    Załączone pliki:

  12. ThinkPad

    ThinkPad Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    19-09 15
    Postów:
    116
    Docenione treści:
    13
    Miasto:
    UK
    Witam, pamiętam że mieliśmy na warsztacie Sirocco z tym silnikiem i wypadaniem zapłonów na chyba 3 lub 4 cylindrach. Problemem okazał się zawór w wałku ssącym. Na foto widać w czym problem. Po wymianie silnik jak nowy. Nie ma dużo rozbierania żeby to sprawdzić ;) 120757312_663932371210260_5043957171829060402_n.jpg 120757939_674872266476059_2361498875762895534_n.jpg Zdj. nr 2 po lewej uszkodzony zawór, po prawej nowy.
     
  13. 21golfista21

    21golfista21 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    9-10 17
    Postów:
    156
    Docenione treści:
    7
    Miasto:
    Strzelin
    Wymienione wymiana tego to podstawa przy robieniu takiego silnika

    Dostałem dwie podpowiedzi od mechaników którzy nie znają się na wzajem, po całym opisie sytuacji oraz tego co wymieniłem mówią że dźwigienki wydechowe mogą mieć luz boczny i nie domykają zaworów
     
    Ostatnio edytowano: 4-10 20
  14. 21golfista21

    21golfista21 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    9-10 17
    Postów:
    156
    Docenione treści:
    7
    Miasto:
    Strzelin
    Podmieniałem dla pewności i nie ma wpływu na tę sytuację.