• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

2.0 TFSI - Ważne pytania (ogólne i nie koniecznie tylko dla TFSI)

Vankux

Nowy
Dołączył
24.11.2021
Postów
2
Punktów
0
Witam,

posiadam audi A5 2.0 TFSI cdnc

Przed remontem obróciła się panewka na wale korbowym a jeżeli już taka naprawa się szykował to zrobiliśmy cały remont wraz z honowaniem cylindrów, wymiana tłoków na poprawione, rozrząd, pompa olejowa i szlif wału 0.5mm. Po naprawie wyskakiwał błąd czujnika ciśnienia olejowego przy przekroczeniu 4tyś. obrotów. Po przejechaniu ponad 900km jechałem jakiś odcinek 3,5tys. obrotów i w czasie jazdy wyskoczyła czerwona kontrolka oleju to odrazu zatrzymałem samochód. Myślałem że to znowu panewka się obróciła bo bardzo podobnie było słuchać jak ostatnio ale po rozebraniu okazało się że wał i panewki są nietknięte. Zdjęliśmy pokrywę głowicy i okazało się że 6 popychaczy na 8 od strony wydechowej było miękkich.



I teraz rodzą się pytania:

  1. Czy te miękkie popychacze mogły wydawać takie dźwięki pukania podobnej do obróconej panewki ?
  2. I czy te popychacze mogły gubić cieśninie ?
  3. Teraz druga sprawa co z tym szlifowanym wałem, bo straszyli nas z początku że się nie daje szlifowanych wałów i że to są panewki albo że nie w każdym samochodzie tak można zrobić albo że 0.5mm za głęboko dla takiego wału.
  4. Skąd w smoku były opiłki ? Skoro panewki były nietknięte. ( nie dużo ale pare małych było)
 

kredens

Początkujący
Dołączył
14.05.2011
Postów
15
Punktów
0
Wiek
38
Miasto
Pabianice
1. Mogły
2. Gdzieś ciśnienie musi uciekać, najlepiej zmierzyć przyrządem pomiarowym jakie ono wogole jest.
4. Skoro panewki ładne są to tutaj przyczyny bym nie szukał. Opiłki w skoku mogły być po remoncie silnika, trudno jest umyć silnik tak dokładnie aby ani jednego opiłka nie zostało.
 

kredens

Początkujący
Dołączył
14.05.2011
Postów
15
Punktów
0
Wiek
38
Miasto
Pabianice
Gdyby pasowania panewek nie były odpowiednie to byłoby to widać od razu po panewkach.
 

MIKUr1

SuperMechanior
Dołączył
30.12.2020
Postów
479
Punktów
113
Wiek
31
Miasto
Okolice Krakowa
Mogą być luźno na tyle, że będzie już problem z ciśnieniem oleju, a klepał jeszcze nie będzie. Polecam temat:

Wał też po profesjonalnym szlifie, nie klepie, ciśnienie oleju za niskie. Pasowania sprawdzone i jest wesolutko.
 

kredens

Początkujący
Dołączył
14.05.2011
Postów
15
Punktów
0
Wiek
38
Miasto
Pabianice
Mogą być luźno na tyle, że będzie już problem z ciśnieniem oleju, a klepał jeszcze nie będzie. Polecam temat:
Wał też po profesjonalnym szlifie, nie klepie, ciśnienie oleju za niskie. Pasowania sprawdzone i jest wesolutko
O Diabeł!
To faktycznie należało by sprawdzić , na szlifierni nie raz się pomylili.
 
Do góry Bottom