1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

2.0TDI BMP - dziwne korekty wtrysków - coś dziwnego się dzieje

Dyskusja w 'Pytanie do mechanika' rozpoczęta przez użytkownika MaTT_ZST, 13-10 19.

  1. MaTT_ZST

    MaTT_ZST Nowy

    Offline
    Dołączył:
    13-10 19
    Postów:
    2
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Stargard
    Witajcie chłopaki, mam problem z pompkami w 2.0TDI BMP (pompowtryski Bosch)

    Od początku, auto ma do wymiany dwumase i nie zwracałem uwagi na szarpanie na wolnych obrotach. Podłączyłem VCDS i to co zobaczyłem to zamurowało mnie.

    Pierwszy pomiar:
    (warunki: temperatura silnika 91stopni, mało paliwa - prawie rezerwa)

    [​IMG]
    [​IMG]

    Drugi pomiar:
    (warunki 89.5 stopni - po przejażdżce 30km po autostradzie - 1/4 zbiornika paliwa)

    [​IMG]


    Trzeci pomiar :
    (warunki 90 stopni, pełny zbiornik paliwa)

    [​IMG]


    Ogólne objawy, auto szarpie na wolnych obrotach, w momencie gdy jest taka straszna korekta wtrysków troszke na szaro kopci i strasznie śmierdzą spaliny.
    Pytanko, pompka zdycha, czy może zacząć od wymiany o-ringów pod pompowtryskami i regulacji pompek? Czy jest jakaś zależność między tymi korektami na pełnym i prawie pustym zbiorniku? Od jakiegoś czasu zauważyłem, że im mnie paliwa tym bardziej szarpie i kopci. Rozrząd jest ustawiony na -0,5. DPF wycięty fizycznie i coś grzebane w programie w związku z tym. Mam problem z dwumasą bo jest do wymiany (ale to raczej nic wspolnego nie ma) i z chłodnicą spalin jest jakaś dziura i spaliny się wydostają, a jak złapie 90 stopni i postoi 5 minut na wolnych obrotach zaczyna syczeć z okolicy chłodnicy spalin.