• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

2003 e60 rozladowujacy sie akumulator

Edzio

SuperMechanior
Dołączył
30.08.2014
Postów
197
Punktów
33
Wiek
39
Miasto
Londyn
Auto trafilo by ustalic co rozladowuje akumulator. Na mierniku poczatkowo przez okolo 30 minut pokazuje 5A nastepnie po zgasnieciu diody przy skrzyni automatycznej spada do 0.01 czyli jest prawidlowo. Ale czy 30 minut z 5A poborem to nie za dlugo na uspienie? Rowniez auto potrafi sie wybudzic objawia sie to ze cyklicznie zalacza pompe palia wtedy znowu pobor rosnie i pomaga wyjecie bezpiecznika f29 (obd i SGM) wtedy prad spada do 0.1 i powyjeciu f10 modul drzwi kierowcy spada na 0.01a Spotkał sie ktos z czyms takim? Prosze o porade
 

Gorzowiak

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
8.05.2023
Postów
342
Punktów
111
Miasto
Gorzów Wlkp
W e60 za uruchamianie pompy paliwa po uśpieniu odpowiada raczej uszkodzony cas, chyba że moduł drzwi go wybudza.
 

Tomkoff

SuperMechanior
Dołączył
11.03.2021
Postów
158
Punktów
16
Miasto
okolice Poznania
Uśpienie w E60 trwa 60 min, z modułem telefonu 70 ale można testerem wprowadzić w stan uśpienia.
Jeśli pobór masz 0.01 to jest w porządku.
Sprawdź aku czy dobry bo ta pierwsza godzina to wyzwanie dla słabego aku.
 

matus1014

SuperMechanior
Dołączył
14.02.2019
Postów
815
Punktów
146
Wiek
27
Auto trafilo by ustalic co rozladowuje akumulator. Na mierniku poczatkowo przez okolo 30 minut pokazuje 5A nastepnie po zgasnieciu diody przy skrzyni automatycznej spada do 0.01 czyli jest prawidlowo. Ale czy 30 minut z 5A poborem to nie za dlugo na uspienie? Rowniez auto potrafi sie wybudzic objawia sie to ze cyklicznie zalacza pompe palia wtedy znowu pobor rosnie i pomaga wyjecie bezpiecznika f29 (obd i SGM) wtedy prad spada do 0.1 i powyjeciu f10 modul drzwi kierowcy spada na 0.01a Spotkał sie ktos z czyms takim? Prosze o porade
Miernik masz cały czas wpięty ? Czy po pół godziny podchodzisz dopiero wpinasz ?
 

Edzio

SuperMechanior
Dołączył
30.08.2014
Postów
197
Punktów
33
Wiek
39
Miasto
Londyn
miernik caly czas podpiety na kleme minusowa. Auto moze stac pol dnia z poborem 0.01a i nagle cos go budzi
 

Tomkoff

SuperMechanior
Dołączył
11.03.2021
Postów
158
Punktów
16
Miasto
okolice Poznania
Jeśli jest tam dostęp bezkluczykowy to często jest winna któraś z klamek. Ewentualnie woda w miejscu na koło zapasowe, tam moduł PDC i inne lubi tonąć.
 
Ostatnia edycja:

Ursusraketa

SuperMechanior
Dołączył
20.09.2018
Postów
399
Punktów
71
I serio widać co jest nie tak na termowizji
? Sterowniki słyszałem że tak się sprawdza .
Jaką polecacie bo odrazu kupuje
 

Gorzowiak

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
8.05.2023
Postów
342
Punktów
111
Miasto
Gorzów Wlkp

Ja mam taką. Droga nie jest a robotę robi dobrze. Wiadomo, że do testów trzeba spełnić pewne warunki takie choćby jak ostudzenie samochodu. Po wjechaniu otwieramy drzwi i klapy, blokujemy zamki, prostownik pod baterię, zamykamy pilotem i najlepiej zostawić na noc. Urządzenia elektryczne szybko nie stygną, niektóre trzymają ciepło po klika godzin.
Jeśli jest tam dostęp bezkluczykowy to często jest winna któraś z klamek. Ewentualnie woda w miejscu na koło zapasowe, tam moduł PDC i inne lubi tonąć.
Takie cuda na zwykłym grocie to chyba nie występowały. Dopiero jak wszedł kluczyk pilot.
 

Edzio

SuperMechanior
Dołączył
30.08.2014
Postów
197
Punktów
33
Wiek
39
Miasto
Londyn
mam dostep do kamery termowizyjnej, ale co ona by mogla tu wniesc? bo jak auto zaczyna sie wybudzac to grzeja sie wszystkie sterowniki poczawszy od radia i na module bluetooth konczac
 

Edzio

SuperMechanior
Dołączył
30.08.2014
Postów
197
Punktów
33
Wiek
39
Miasto
Londyn
ale czy pobor 5a przez 30 minut to normalne dla tych aut?
 

arni_poznań

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
29.11.2010
Postów
16253
Punktów
3303
Wiek
42
Miasto
PZ
Ogólnie wiele godzin spędziłem przy problemach z prądem w e60, 63, 65. Kupiłem kamerę termowizyjną. Teraz amperomierz i wyciąganie bezpieczników to przeszłość.
A na co patrzysz tą kamerą i w jaki sposób?
 

Gorzowiak

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
8.05.2023
Postów
342
Punktów
111
Miasto
Gorzów Wlkp
ale czy pobor 5a przez 30 minut to normalne dla tych aut?
Ale w czasie uśpienia? Jeśli to masz na myśli to nie. Po zamknięciu przed pełnym uśpieniem nie powinno przekraczać 1A, gdzie nawet te 1A powinno zejść do 0,4 -0,2 A w kilka do kilkudziesięciu sekund. Całkowite uśpienie trwa długo, ale nie pobiera już dużego prądu.
A na co patrzysz tą kamerą i w jaki sposób?
Na źródła ciepła w pojeździe. W jaki sposób? Nie bardzo rozumiem pytanie. Do obsługi kamery termowizyjnej nie potrzeba sposobu. Kolory na ekranie pokazują gdzie jest ciepło a gdzie zimno. Na powyższym przykładzie jeśli winny jest sterownik w drzwiach to na tle boczka drzwi widać dużo cieplejszy punkt.
 

Edzio

SuperMechanior
Dołączył
30.08.2014
Postów
197
Punktów
33
Wiek
39
Miasto
Londyn
ok, juz rozumiem ze calkowite uspienie trwa z tego co podpowiadacie nawet 60minut. u mnie sprawa wyglada tak, ze przez 30 minut mam pobor pradu okolo 5a i caly czas slychac brzeczenie pod maska tak jakby przepustnica badz inny nastawnik... czyli tak byc nie powinno
 
Do góry Bottom