• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

207SW, benzyna P0341, P0342, P0343...

prm

Początkujący
Dołączył
1.06.2023
Postów
17
Punktów
1
Witam serdecznie. Kolejna niespodzianka przede mną.

Podłączyłem urządzenie bluetooth na OBD2. Wiem, tanie, z alledrogo. Ale drogi sprzęt mechanika, przy poprzednim problemie pokazał w sumie to samo, a więc...

3 błędy. P0341, P0342, P0343.

Wykasowane wieczorem (po odstawieniu auta), wracają może po kilometrze...

Auto Peugeot 207SW (ciężko to nazwać autem ), benzyna 1.4 95KM.

- Brak spadku "mocy".
- Brak problemów z odpalaniem.
- Nie szarpie.
- Obroty nie falują.
- Skrzynia się nie blokuje.

Jedyna różnica, to jakby stał się głośniejszy, ale mogę się mylić, bo te silniki nie są specjalnie ciche.

I nawet zaczął mniej spalać, o około pół litra/100km.

Czy to rozrząd? Bo czytałem, że niskie napięcie na akumulatorze, lub słaby rozrusznik może któreś błędy wygenerować. Aku już wiele razy przy zimnej temperaturze włączał się w tryb "economy".

Pozdrawiam i dziękuję za podpowiedzi.
 

PiweczkoPiwunio

SuperMechanior
Dołączył
30.03.2025
Postów
438
Punktów
74
Takie gdybanie zaczyna się od uzupełnienia elektrolitu w akumulatorze i naładowaniu prostownikiem w domu przez minimum 10h.
Następnie po oczyszczeniu klem montuje się. Potem odpala autko i sprawdza milimetrem jakie jest napięcie na klemach, czy jest ładowanie.
Dopiero potem szuka się dalej.
 

michal_michal

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
31.10.2016
Postów
421
Punktów
119
Wiek
34
Problem z synchro wałka ssącego. Żadne akumulatory. Do sprawdzenia czujnik położenia wałka, wiązka elektryczna, rozrząd i na końcu ECU.
 

prm

Początkujący
Dołączył
1.06.2023
Postów
17
Punktów
1
Jestem po wizycie u innego mechanika, niż wcześniej bywałem (ten wcześniejszy stwierdził, że zamiast 5W30 - jak zaleca producent - można nalać 5W40 i za dwa lata wymiana oleju). Inny stwierdził, że pojeździł i sprawdził i nie wyskoczył mu check. Celowo pojechałem standardową, ok 8km "trasę". I co? Check się zapalił, z tymi samymi błędami, co za moje ok. 60 zł urządzenie z alledrogo wykazało.

Czy co poprzedni powiedział, że na tym oleju co dwa lata (baaardzo doświadczony mechanik i wiekowy obecnie), czy znów zostałem wydymany przez obu?

Któremuś nawet musiałem zapłacić 200 zł za świece, warte może max 120. Inny oferował 150 zł za wymianę oleju+ filtry.

Czy jestem pechowcem? Czy trzeba wydać dużo kasy, a efektów brak?
 
Ostatnio edytowane przez moderatora:

PiweczkoPiwunio

SuperMechanior
Dołączył
30.03.2025
Postów
438
Punktów
74
Można jeździć dwa lata lecz w tym czasie (i w tym już aucie) warto zmienić ten olej między 8 a 10.tys
km. A do check'a to musi się wziąć za to, ktoś kto chce to naprawić.
 

heniek1000

SuperMechanior
Dołączył
15.11.2017
Postów
3337
Porady
4
Punktów
525
czy znów zostałem wydymany przez obu?
Obawiam się, że był to sandwich.

zamiast 5W30 - jak zaleca producent - można nalać 5W40
Bo ma mózg wiewiórki.
Tam jest łańcuch i zmienne fazy. Chociaż znam silnik, który zrobił z 50 tys/km po mieście na 5W40 w technologii syntetycznej. Rzęzi z każdej strony. Oleju wpierd. z litr na 1000km...ale jeździ. Ostatnio zaleciłem tam wlać 5W30 pełen syntetyk i właściciel stwierdził, że pracuje ciszej.

Czy jestem pechowcem? Czy trzeba wydać dużo kasy, a efektów brak?
To jest biznes. Ciężki biznes. Uczciwi za długo nie pociągną.
Każdy chce doić z cyca i jak najwięcej...
Któremuś nawet musiałem zapłacić 200 zł za świece, warte może max 120
Może za klucz doliczył 80zł, bo tam nie ma standardowego klucza do świec.
 

marhef223

Uczestnik
Dołączył
25.10.2022
Postów
27
Punktów
8
Pisałeś, że nie masz problemów z zapaleniem czy obrotami. Ale przy samym zapalaniu i przez bardzo krótką chwilę czy te obroty falują i czy słychać napinacz?
Akumulator jak już słaby to zawsze możesz zmienić bo i tak to cię czeka.
 
  • Lubię to!
Punktów: prm

prm

Początkujący
Dołączył
1.06.2023
Postów
17
Punktów
1
Nie wiem, jak brzmi napinacz. Pali, jak palił od początku, tzn. nie falują.

@heniek1000

W takim razie wymieniam olej na ten, który zaleca producent. Trzeba zrobić oczyścić po poprzednim oleju, czy wystarczy zlać?
 
Ostatnia edycja:

heniek1000

SuperMechanior
Dołączył
15.11.2017
Postów
3337
Porady
4
Punktów
525
Nie wiem, jak brzmi napinacz. Pali, jak palił od początku, tzn. nie falują.

@heniek1000

W takim razie wymieniam olej na ten, który zaleca producent. Trzeba zrobić oczyścić po poprzednim oleju, czy wystarczy zlać?
Nieee...jak już zalałeś 5W40, to można z 4 tys/km przejechać. Szkoda zlewać świeży olej.

Nie w tym rzecz. Problem jest w tym czy na 100% jesteś pewny, że masz tam wlane 5W40.
Byłeś przy wymianie? Widziałeś co wlewał? Jakie bańki otwierał?
Zalał jakieś najtańsze 10W40 i kita.

Co tu można Ci poradzić jak nie wiadomo co miałeś wlane i co masz.

W sumie przejście NA CHWILĘ w tym przypadku z 5W30 na 5W40 nie jest nawet takie głupie...ale na chwilę.
Tylko, że problem polega na tym że nie wiadomo co było wlane i co jest.

Wiesz ile tam kosztuje wymiana rozrządu? Bo trzeba wymienić już wtedy wszystko włącznie z fazami.

Może być rozrząd, może być zalepiony silnik syfem. Może być olej. Może być i czujnik.
 
Ostatnia edycja:

MIKUr1

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
30.12.2020
Postów
2194
Punktów
554
Wiek
34
Miasto
Okolice Krakowa
Syntetyczny 5W40 do tego silnika jest lepszy niż 5W30. Powiedziałbym nawet, że do każdej benzyny jest lepszy, bo w dieslach większość niskopopiołowych to 5W30.
 

prm

Początkujący
Dołączył
1.06.2023
Postów
17
Punktów
1
@heniek1000

Nie byłem przy wymianie. Mam tylko info. Zrobiłem na nim z powiedzmy 6 tysięcy kilometrów. Teraz będę wymieniał, bo jednak to nie jest prawda, że mogę na nim 2 lata przejechać. Zawsze wymieniałem w poprzednim aucie co roku, ale posłuchałem się tego doświadczonego mechanika... Przed świętami 2023 był wlany...

Wiem, że jest bardzo droga wymiana, licząc z częściami.

Wcześniej wymieniałem sondę lambda, choć mechanik mówił (inny jeszcze), że błąd może wrócić (bo coś innego go robi), ale nie wrócił i miałem fuksa, że się udało tylko wymianą jej.
 

Załączniki

  • IMG20250301105943.jpg
    IMG20250301105943.jpg
    3,6 MB · Wyświetleń: 8

MIKUr1

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
30.12.2020
Postów
2194
Punktów
554
Wiek
34
Miasto
Okolice Krakowa
A może by tak jaśnie Pan sobie w Google chociaż kody błędów wrzucił skoro cudowna kostka za 60zl nie pokazuje czego dotyczą?
 

prm

Początkujący
Dołączył
1.06.2023
Postów
17
Punktów
1
Przecież wrzuciłem w google, pokazuje błędy.

Krótko mówiąc 100 zł poszło, za to co sam sobie mogłem zrobić... I zrobiłem wcześniej, jestem geniuszem.

Mechanik powiedział, że najpierw trzeba zacząć od wymiany oleju, a potem dalej sprawdzać. Nie znalazł konkretnej usterki "pod maską".
 

Załączniki

  • Screenshot_2025-04-11-14-23-27-57_1c4cade50911c4021d022fd7fc21ca47.jpg
    Screenshot_2025-04-11-14-23-27-57_1c4cade50911c4021d022fd7fc21ca47.jpg
    517,7 KB · Wyświetleń: 13
  • Screenshot_2025-04-11-14-23-41-61_1c4cade50911c4021d022fd7fc21ca47.jpg
    Screenshot_2025-04-11-14-23-41-61_1c4cade50911c4021d022fd7fc21ca47.jpg
    372 KB · Wyświetleń: 13

marhef223

Uczestnik
Dołączył
25.10.2022
Postów
27
Punktów
8
A tak z ciekawości, jaki jest przebieg i czy był już rozrząd wymieniany?
Z tego co piszesz to jeszcze powinien być ok. Ale z drugiej strony, łańcuch i napinacz w tym silniku to strasznie są byle jakie. A i jeszcze napisz czy olej wcina i ile ?
 

michal_michal

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
31.10.2016
Postów
421
Punktów
119
Wiek
34
dostał wyżej już konkretne instrukcje co sprawdzić ale autor tematu woli zmieniać olej bo to pomoże :) Raczej nie ma co dyskutować :)
 

MIKUr1

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
30.12.2020
Postów
2194
Punktów
554
Wiek
34
Miasto
Okolice Krakowa
Szkoda słów. Byś palcem pokazał co wymienić i nic by to nie dało, bo lepiej jakieś nowe teorie tworzyć.
 

prm

Początkujący
Dołączył
1.06.2023
Postów
17
Punktów
1
Nikt nie wpadł na pomysł, żeby wymienić czujnik wałka. Ja tak, ale jeden z mechaników powiedział, że może wymienić, ale może to nic nie dać.

Przebieg ok 164500, z pamięci piszę. Nie wiem, czy był rozrząd kiedykolwiek wymieniany. Sprawdzę w książce serwisowej, o ile nie jest podrabiana, bo najnowsze wpisy mają jakby "ksero" poprzednich pieczątek - nie wiem, jak to określić.

Oleju wcina powiedzmy co 1500km dolewam pół litra, bo ten rozrząd powinien podobno mieć max.

Bardzo przepraszam, ale ja wcześniej miałem tylko jedno auto. Nie było z nim żadnych, ale to żadnych problemów. Muszę liczyć się z tym, że ktoś tam mnie przytnie, bo sam nic nie zdziałam.

Nawet jak mówię mechanikowi jednemu, czy drugiemu, co przeczytałem w necie, żeby choć troszkę coś podpowiedzieć, to i tak robią po swojemu... Nawet jak twierdzą, że wymiana czujnika nic nie da, nawet jak twierdzą, że najpierw trzeba wymienić olej na start i potem sprawdzić...

Nawet jakbym stąd skopiował listę 1-10 podpunktów, to przecież mają swoją wiedzę... Nawet jak ktoś bardziej doświadczony pokaże im palcem, ech...

Dziękuję za wszelkie sugestie i obiecuję w tym temacie już nie denerwować szanownego grona Forumowiczów.
 
Ostatnia edycja:

heniek1000

SuperMechanior
Dołączył
15.11.2017
Postów
3337
Porady
4
Punktów
525
Syntetyczny 5W40 do tego silnika jest lepszy niż 5W30. Powiedziałbym nawet, że do każdej benzyny jest lepszy, bo w dieslach większość niskopopiołowych to 5W30.
Jaki tam lepszy. Przy łańcuchu i fazach. Spoco.
Poza tym tak wyjechało z fabryki.
15W40 wlejesz też pojedzie.
 
Ostatnio edytowane przez moderatora:
Do góry Bottom