• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

3 strefy klimy, każda chłodzi z inna temperatura

henex1980

SuperMechanior
Dołączył
2.08.2016
Postów
250
Punktów
3
Wiek
42
Miasto
Jasło
Witam. Mam nadzieje że ktoś z Was pomoże mi w temacie. Klimatyzacja sprawdzona hydrogenem. Próba ciśnieniowa tez zrobiona. Nigdzie nie widać ubytków gazu. Auto to mazda cx9 2009r. Nie wien co nadal jest nie tak że na 2 rząd czyli 3 strefę klima działa bez problemu jest zimny nadmuch. Gorzej jest z przodu. Strona pasażera jeszcze wyrabia ale strona kierowcy jest wyczuwalnie słabsza. Czy w automacie czy recznie ustawie minimalna 15st tempe. to jest słabi jeżeli chodzi o chłodzenie. Gdzie szukac przyczyny?
 

ojek

SuperMechanior
Dołączył
13.07.2016
Postów
762
Punktów
117
Miasto
Węgrów
A jak wyłączysz strefę tylna co się dzieje z przodu?
 

henex1980

SuperMechanior
Dołączył
2.08.2016
Postów
250
Punktów
3
Wiek
42
Miasto
Jasło
Dmucha równo tył i przód ale na kratkach w tunelu czyli na tyle czuc znacznie chłodniejsze powietrze. Nie wiem co ma dokładnie na myśli?
 

henex1980

SuperMechanior
Dołączył
2.08.2016
Postów
250
Punktów
3
Wiek
42
Miasto
Jasło
Klimatyzacja jest nabita i szczelna. Jak zmieniam zakres temperatury od 15 do max temperatury silniczki nagrzewnicy pracuja. Wydają się być sprawne. Temperatura ustawiona na minimum i tylna kratka pokazuje na termometrze 9st po 10min jazdy. Nawiew pasażera 16st a nawiew kierowcy 21st. Brak zimna strefa kierowcy. . Fotel pasażera jest troche chłodni.Tyl działa prawidłowo.
 

henex1980

SuperMechanior
Dołączył
2.08.2016
Postów
250
Punktów
3
Wiek
42
Miasto
Jasło
Mysle wyciągnąć siłownik klap od kierowcy,potem pasażera. Jest jakiś sposób bez demontazu na sprawdzenie klap? Czy uważasz ze nie otwiera sie klapa od kierowcy stąd brak klimy na tej stronie? Wyglada jakby strona pasazera również nie działała w całym zakresie. Zaznaczam ze cieple powietrze działa prawidłowo. Jeszcze mam pytanie. Czy to możliwe że parownik jest zabrudzony oklejony brudem i stad mała wydajnosć klimy na przodzie? Tak jak pisałem. W tunelu jest drugi parownik i tył chłodzi. W aso krzykneli za diagnoze komputerem 400zl +vat. Wiec szukam jeszcze rozwiązania na własną rękę.
Automatyczne połączenie postów:

2 siłowniki od kierowcy i pasażera dotykałem i wyczułem ze od 15C kręcąc pokrętłem w górę klapa zaczyna pracować od 21C bo widzę jak kręci sie bolec z ramieniem. Oba te siłowniki zachowują sie tak samo. Jest jeszcze jeden taki sam siłownika ale za radiem ktory odpowiada za przod. Dostęp do niego ciężki. Planuje sie do niego dostać. Myślałem podmienić jeden z siłowników z strefy tył dla porównania ale to ciezki temat bo siłowniki pod nagrzewnica i trzeba gaz spuścić aby sie do nich dostac.
 

Załączniki

  • Screenshot_2022-06-11-11-37-18-55.jpg
    Screenshot_2022-06-11-11-37-18-55.jpg
    547,9 KB · Wyświetleń: 12
  • Screenshot_2022-06-11-11-37-43-79.jpg
    Screenshot_2022-06-11-11-37-43-79.jpg
    679,4 KB · Wyświetleń: 12
Ostatnia edycja:

N.O.R.

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
6.01.2016
Postów
259
Punktów
31
Miasto
Suwałki
Może wpływać kilka czynników na nierówną temperaturę, jak dasz rade to odkręć silniczek i przestaw ręcznie klapkę, tylko zapamiętaj pozycję silniczka, możliwe też że ktoś go zmieniał i nie ustawił na klapce, w którymś hyundayu miałem przypadek że trzeba było tak zrobić, ustawić na maxa chłodzenie, klapkę na max i dopiero złożyć, zrób odzysk i sprawdź jeszcze ile oleju jest z czynnikiem.
 

henex1980

SuperMechanior
Dołączył
2.08.2016
Postów
250
Punktów
3
Wiek
42
Miasto
Jasło
Może wpływać kilka czynników na nierówną temperaturę, jak dasz rade to odkręć silniczek i przestaw ręcznie klapkę, tylko zapamiętaj pozycję silniczka, możliwe też że ktoś go zmieniał i nie ustawił na klapce, w którymś hyundayu miałem przypadek że trzeba było tak zrobić, ustawić na maxa chłodzenie, klapkę na max i dopiero złożyć, zrób odzysk i sprawdź jeszcze ile oleju jest z czynnikiem.
Automatyczne połączenie postów:

Jestem 2 właścicielem i mam raczej 100% pewności ze nic nie było grzebane. Zrobie jak mówisz.Mam jeszcze zamiar przełożyć silniczek z tunelu gdzie jest 2 nagrzewnica. Tam jest 2 silniczki i próba podmiany zdiagnozuje przedni siłownik. W sumie sprawdzić tez moge czy czynnika mam tyle ile powinienem. Pelny serwis robiony nie dawno wiec raczej nie jest to brak czynnika.
 
Ostatnia edycja:

Mary1974

Nowy
Dołączył
15.06.2022
Postów
1
Punktów
0
WWW
toaleta-poznan.pl
Ja miałem taki problem który również był związany z różnymi temperaturami.

Istnieją dwa typowe rodzaje awarii "klimatyzacja dmucha ciepłym powietrzem":

Jeśli ciepłe powietrze wydmuchiwane jest z obu stron, a zimne z innych otworów wentylacyjnych, należy wymienić zawór sterujący nagrzewnicą, ponieważ utknął on w pozycji "otwartej" i powoduje działanie nagrzewnicy. Jest to częsta usterka w samochodach. Zawór HCV jest zamontowany na nadkolu kierowcy pod końcówkami wlotu powietrza.

Jeśli ciepłe powietrze wydmuchiwane jest po stronie pasażera, a zimne po stronie kierowcy, oznacza to, że w układzie klimatyzacji jest mało czynnika chłodniczego. W tym przypadku należy wykonać dwa kroki: 1) Ustalić, gdzie przepłynął czynnik chłodniczy. Do tego zazwyczaj potrzebny jest profesjonalnie wyposażony warsztat, a następnie 2) po usunięciu nieszczelności należy uzupełnić czynnik chłodniczy do odpowiedniego poziomu.
 

henex1980

SuperMechanior
Dołączył
2.08.2016
Postów
250
Punktów
3
Wiek
42
Miasto
Jasło
Dziekuje za odp. U mnie jest 3 sterowania klima. Tak jak pisałem. Klima na min.15C i termometr na 2 kratkach wylotu powietrza kierowcy pokazuje 21C.(czyli jej faktycznie nie ma) Niżej nie schodzi. 2 kratki pasażera jest odrobinę lepiej. Pokazuje 17C. Prawidłowo chłodzi nagrzewnica pod łokietnikiemnna drugi rząd foteli. Tam po chwili termometr wskazuje 8C. Tam jest druga dmuchawa, 2 siłowniki klap oraz drugi parownik. Czyli problem jest z przodu. Nie wiem czy mazda cx9 ma ten czujnik i gdzie ale nawet u kierowcy nie dmucha ciepłym powietrzem. Poprostu tak jakby klima tam nie działała z jakiegoś powodu. Nawiewy pasazera tez nie chłodzą ale można wyczuć jakby delikatny chłód ktory tam sie pojawia.
 

henex1980

SuperMechanior
Dołączył
2.08.2016
Postów
250
Punktów
3
Wiek
42
Miasto
Jasło
Ilość czynnika prawidłowa? Jakie ciśnienia pokazują zegary podczas pracy?
Z klima mam problem od momentu zakupu. 3 rok tak kuleje z tematem. Ubytek gazu na rurce alu zrobiony 2 lata temu i niedawno robota poprawiona w innym serwisie. Początkiem kwietnia specjalnie pojechałem do Rzeszowa do serwisu gdzie maja hydrogen i moga naprawić ewentualne ubytki.Gosc stwierdził ze klima w porzadku. Rurka szczelna jak cały układ. Podejżewam że u mnie jest jakiś problem z parownikiem z przodu, cos blokuje przepływ zimnego powietrza na przodzie,wspomniane siłowniki. Demontować deske to czas ktorego teraz nie mam. Przeciez gdyby znow nagle klima gubiła gaz to dlaczego tył chłodzi bez zastrzeżen a przod nie? Tył by raczej zaczynal nie domagać lub rowno chlodzenie bedzie zanikac. Jedyne co mi przychodzi do głowy to podmiana silnikow nawiewow. To akurat mozna zrobić bez wiekszej demolki. Chyba że u mnie siłownik za radiem nie działa poprawnie bo na przod jest 3 siłowniki. 2 sa dosc łatwo dostepne.
 

henex1980

SuperMechanior
Dołączył
2.08.2016
Postów
250
Punktów
3
Wiek
42
Miasto
Jasło
No własnie. Siłownik klapy od kierowcy raczej dobry. W srodku mechanizm caly. Jak przekrecam pokrętło klapa sie otwiera i zamyka.
 

henex1980

SuperMechanior
Dołączył
2.08.2016
Postów
250
Punktów
3
Wiek
42
Miasto
Jasło
Tak sie zastanawiam czy test klimy mozna zrobić po za serwisem mazdy? Czy jest jakis skan
nie wiem czy wtedy kompresor dałby radę w ogóle sprężyć, ale jak wszystko inne sprawne to tylko to pozostaje.
Jak patrze na serwisowke to jest jeden zawor rozprezny. Nie 2
 
Do góry Bottom