• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

307 SW 2001 2.0 RFN, brak komunikacji między BSI a sterownikiem klimatyzacji

turbokrzychu

SuperMechanior
Dołączył
24.05.2014
Postów
447
Punktów
109
Witam, dawno się tutaj nie udzielałem ale wziąłem sobie ostatnio takie wyzwanie. Jest to Peugeot 307 307 z 2.0 B, z roku 2001. Klimatyzacja automatyczna. Klimatyzacja po zimie przestała działać. Oczywiście czynnik, czujnik ciśnienia, wentylatory, wszystko co z klimą związane sprawdzone. Klima podłączona na krótko pracuje. W funkcji BSI też można ją wysterować i sprzęgiełko załącza bez problemu.
Mam w BSI i klimatyzacji błąd na komunikację między tymi dwoma systemami. Sprawdziłem więc ciągłość sieci VAN między klima -wyświetlacz wielofunkcyjny-zegary- BSI bo tak ten układ idzie. Ciągłość jest, oporu nie ma, zwarcia też. Zasilania dochodzą wszędzie, masa też jest dobra. Fachowcy od grupy PSA podpowiedzieli mi że pewnie samo BSI uwalone, więc kupiłem drugie o tym samym numerze i znajomy elektronik zrobił mi klona. Dalej brak komunikacji. To też dla świętego spokoju załatwiłem drugi panel klimy. Dalej bez zmian. Czy coś jeszcze pominąłem ? Diagnozuje Launch, KTS i WOW.
 

nickel

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
19.02.2015
Postów
3372
Porady
1
Punktów
620
Wiek
59
Miasto
WLKP
Jest diagnoza z AC.
 

nickel

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
19.02.2015
Postów
3372
Porady
1
Punktów
620
Wiek
59
Miasto
WLKP
Czy podczas diagnozy łaczy sie tez komputer z panelem klimatyzacji.
 

turbokrzychu

SuperMechanior
Dołączył
24.05.2014
Postów
447
Punktów
109
Tak, bez problemu. Ale w klimatyzacji również jest błąd komunikacji z BSI, jak go skasujesz to na chwilę klima podświetla się na jaśniejszy kolor, a potem jak wskakuje błąd to znowu przygasa. Gadałem z moim kolegą który jest automatykiem i mi powiedział że pewnie BCI zostało sklonowane razem z pamięcią błędów. Nie wiem do końca jak to wygląda, bo aż tak głęboko się nie zagłębiałem. Ale znalazłem najbardziej sensowne rozwiązanie. Ominąłem całkowicie BSI, klimatyzacja jest teraz na osobnym sterowaniu bezpośrednio uruchamiana na BSM. Wentylator i czujnik pracują prawidłowo bo sterownik silnika przesyła informacje z czujnika ciśnienia klimatyzacji. A do sterowania samą sprężarką zastosowałem termostat uniwersalny na 12v. Uruchamia on sprężarkę zawsze kiedy temperatura parownika jest wyższa niż 7 stopni, a wyłącza ją kiedy spada do 5 stopni. Ustawiałem te wartości przy podłączonej maszynie do klimy. Oczywiście wszystko jest zrobione tak jak sztuka przykazała czyli dwa bezpieczniki, przekaźnik, a termostat jeżeli dojdzie do awari czujnika też odłącza całkowicie układ. Dla ludzi którzy chcą sprawić żeby klima działała podsyłam taki chałupniczy schemat i zdjęcia jako wskazówki. Chyba że ktoś woli szukać BSI, wysyłać do naprawy itp. Jak dla mnie za dużo zachodu jak na tak stare auto.Temat rozwiązany za 60zł. Pozdrawiam.
 

Załączniki

  • IMG_0705.jpeg
    IMG_0705.jpeg
    1,4 MB · Wyświetleń: 11
  • IMG_0704.jpeg
    IMG_0704.jpeg
    2 MB · Wyświetleń: 12
  • IMG_0706.jpeg
    IMG_0706.jpeg
    1,8 MB · Wyświetleń: 8
  • IMG_0707.jpeg
    IMG_0707.jpeg
    1,9 MB · Wyświetleń: 13
Do góry Bottom