1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

407 2005 HDI 2.0 MNIEJSZE CIŚNIENIE NA PIERWSZYM CYLINDRZE

Dyskusja w 'Silniki diesel' rozpoczęta przez użytkownika specjalpromo, 22-12 16.

  1. specjalpromo

    specjalpromo Nowy

    Offline
    Dołączył:
    19-12 16
    Postów:
    7
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Wrocław
    Witam,

    Problem z autem występuję na zimnym silniku (w zimie oczywiście jest to bardziej uciążliwe).
    Przy odpalaniu silnik nie pracuję równo i mocno nim rzuca, wyrzuca pełno białego gryzącego dymu przez około minutę, później się uspokaja, ale kopci jeszcze trochę przy dodaniu gazu. Jak złapie trochę temperatury wszystko ustaje, ładnie i równo pracuję i zero kopcenia i tak do końca dnia. Dopiero po nocy znowu to samo.

    Komputer zero błędów, zrobione wtryski, wszystkie filtry i olej nowe.

    Sprawdzona kompresja i na pierwszym garze jest wyraźnie mniejsza 1-25 , 2-30 , 3-30, 4-30

    Diagnoza jest taka, że musi być ugięty korbowód na pierwszym cylindrze, dlatego auto się tak zachowuję na zimnym, a po rozgrzaniu wszystko się wyrównuję.

    Jeśli to korba to jest szansa żeby rozsądnie uratować ten silnik ?
     
  2. dejot43

    dejot43 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    2-10 15
    Postów:
    4 779
    Docenione treści:
    2 102
    Miasto:
    Olsztyn
    Może być wypalony tłok przez lejący wtrysk. Miałem tak niedawno w 1,6 HDI. Brakowało kawałka tłoka i stopień sprężania się zmniejszył ;). Musisz zajrzeć do środka cylindra.
     
  3. specjalpromo

    specjalpromo Nowy

    Offline
    Dołączył:
    19-12 16
    Postów:
    7
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Wrocław
    Dzieki za podpowiedz
    i jak udało się go postawić na nogi? jak to wygladalo jesli chodzi o robote i koszty
     
  4. fructon

    fructon Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    26-04 12
    Postów:
    1 785
    Docenione treści:
    632
    Miasto:
    Kraków
    Adres strony:
    Nie ma problemu, IMG_20161129_095619559.jpg własnie skonczyłem c5 2.0 z takim objawem ,korbowód zgiety przez dostający sie płyn chłodniczy z pekniecia w głowicy, kupiłem używany korbowód z tłokiem i wszystko zaczęło smigać. Na zdjęciu widać obniżenie tłoka 1 cylindra w porównaniu z 4.
     
  5. specjalpromo

    specjalpromo Nowy

    Offline
    Dołączył:
    19-12 16
    Postów:
    7
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Wrocław
    dzieki za odpowiedź, w C5 jest chyba ten sam silnik co u mnie w 407.
    Własnie tez myslalem zeby kupic uzywany korbowod z tlokiem i jakos to uratowac.
    Co jest niezbedne, a co mozna odpuscic do wymiany przy takiej naprawie? oczywiscie oprocz tego tloku z korbowodem.
    U mnie plynu chlodniczego ani oleju nie ubywa wszystko w normie
     
  6. dejot43

    dejot43 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    2-10 15
    Postów:
    4 779
    Docenione treści:
    2 102
    Miasto:
    Olsztyn
    Ja wymieniałem cały słup, przy okazji sprzęgło, rozrząd. Wyszło na bogato ;)
     
  7. Krzysiek...

    Krzysiek... Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    27-10 16
    Postów:
    133
    Docenione treści:
    4
    Miasto:
    Kielce
    C5 i 407 2.0 hdi to te same jednostki
     
  8. specjalpromo

    specjalpromo Nowy

    Offline
    Dołączył:
    19-12 16
    Postów:
    7
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Wrocław

    Ja bym chciał znaleźć jakiś pomysł na to żeby nie wymieniać całego silnika ;-)
     
  9. samspec13

    samspec13 Grupa Wsparcia Technicznego

    Online
    Dołączył:
    3-01 14
    Postów:
    6 244
    Docenione treści:
    594
    Miasto:
    europolonia
    I tak dokładnie zobaczysz dopiero po zwale czapki. Teraz to nawet super kamerą inspekcyjną to zawęzisz tylko różne inne możliwości.
     
  10. Mechanika pojazdowa Gorzów

    Mechanika pojazdowa Gorzów Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    31-07 16
    Postów:
    1 632
    Docenione treści:
    392
    Miasto:
    Gorzów Wielkopolski
    Adres strony:
    I jedno i drugie wychodzi podobnie. Jak wymieniasz silnik to jest szybko i może byc niespodzianka w postaci uszkodzonego silnika jak kupiony z jakiejs sterty zlomu. Jak remontujesz to czasowo schodzi troche ale jak sie znasz na rzeczy to wiesz co masz. Robiłem klientowi 2.0 hdi rhr w expercie . Przekladka wyszla 7 bo nowe turbo , sprzeglo , dwumas. Niedługo po tym remont wyszedl jakos 5500.
     
  11. specjalpromo

    specjalpromo Nowy

    Offline
    Dołączył:
    19-12 16
    Postów:
    7
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Wrocław
    Dlatego tutaj o wymianie całego nie bede myslal tylko o naprawie, nie ma wyyjscia trzeba go otworzyc i zobaczyc.
    Ja mysle ze jest korba zgieta i trzeba to bedzie wymienic, wiec troche grzebania przy tym bedzie
     
  12. fructon

    fructon Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    26-04 12
    Postów:
    1 785
    Docenione treści:
    632
    Miasto:
    Kraków
    Adres strony:
    Przy zakupie tłoka musisz uważac bo są ich 2 rodzaje.
     
  13. specjalpromo

    specjalpromo Nowy

    Offline
    Dołączył:
    19-12 16
    Postów:
    7
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Wrocław
    Czyli jak ktoś oferuję 2.0 HDI RHR 136km to może być zły?

    Ja mam silnik RHR więc takie będą dobre, widziłem ze są jeszcze RHV, ale takich nie bede bral
     
    Ostatnio edytowano: 23-12 16
  14. fructon

    fructon Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    26-04 12
    Postów:
    1 785
    Docenione treści:
    632
    Miasto:
    Kraków
    Adres strony:
    Też zamawiałem RHR i tłok dostałem zupełnie inny a sprzedawca to kumpel więc pokazał mi z jakiego auta to wyciągał ,wiec gdzies była zmiana konstrukcyjna .
     
  15. specjalpromo

    specjalpromo Nowy

    Offline
    Dołączył:
    19-12 16
    Postów:
    7
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Wrocław
    OK dzieki
     
  16. Marek_S

    Marek_S SuperMechanior

    Offline
    Dołączył:
    10-07 12
    Postów:
    15 082
    Docenione treści:
    1 848
    Miasto:
    Sląsk
    Za moich czasów korbowody się prostowało i pewnie teraz się też da jak się ma odpowiedni sprzęt i kątowanie.
     
    Ostatnio edytowano: 23-12 16
  17. eltechsam

    eltechsam Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    21-01 15
    Postów:
    5 404
    Docenione treści:
    1 331
    Miasto:
    Wysoka
    I wiedzę praktyczną.
    A po dziesiątym powtórzeniu błędu przypomnę, że chodzi o kątowanie... ;)
     
    Ostatnio edytowano: 23-12 16
  18. Marek_S

    Marek_S SuperMechanior

    Offline
    Dołączył:
    10-07 12
    Postów:
    15 082
    Docenione treści:
    1 848
    Miasto:
    Sląsk
    Znowu mnie punktuje ...
     
  19. eltechsam

    eltechsam Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    21-01 15
    Postów:
    5 404
    Docenione treści:
    1 331
    Miasto:
    Wysoka
    To tak dla podtrzymania tradycji... :cool::)
     
  20. Marek_S

    Marek_S SuperMechanior

    Offline
    Dołączył:
    10-07 12
    Postów:
    15 082
    Docenione treści:
    1 848
    Miasto:
    Sląsk
    aha .... no tak ....
     

Użytkownicy odwiedzili tę stronę szukając:

  1. peugeot 406 2.0 hdi skrzywienie korby

    ,
  2. peugeot 406 2.0 hdi skrzywiona korba