• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

A3 8P 2.0 TDI BKD - Chodzi jakby na 3 Cylindry

miciek963

Początkujący
Dołączył
27.02.2023
Postów
9
Punktów
0
Witam wszystkich !
mam problem z moim A3 8P 2.0 TDI BKD
Parę dni temu pękł mi przewód paliwowy elastyczny od zasilania za filtrem.
Przejechałem z tym naderwanym i lejącym węzykiem jakieś 10-15km
Po powrocie do domu, wymieniłem owy przewód, samochod odpaliłem, pochodził 3 minuty, zgasiłem i poszedłem do domu.
Nastepnego dnia po przejechaniu 2km samochód zaczął tracić moc, szarpać i jakby chodził na 3 cylindry.
Silnik zgasiłem, zerknąłem pod maske czy wężyk nadal siedzi, wszystko wyglądało OK.
odpalam, problem zniknął, ale na wszelki wypadek wracam do domu. Po kolejnych dwóch kilometrach problem wrócił.
Pomyślałem, że to może pompa w baku się zajechała. Więc odpinam pompę, zasilanie i powrót paliwa wrzuciłem w bańke ropy i dalej to samo.
na postoju w dolnym zakresie obotów tj. 1300-2900, gdy przytrzymam gaz przez okolo minuty, znowu zaczyna telepać silnikiem, nie reagować na gaz i zaczyna się takie jakby spalanie stukowe .
Oczywiście kasuję błędy i samochód na kolejną minute działa bez zastrzeżeń. Na wysokich obrotach takowego problemu nie zaobserwowałem.
Dodam, ze podczas błędu korekty wtrysków wskakują na wysoki poziom. tj. -3.01mg/suw +2.99mg/suw 2.99mg/suw -3.01mg/suw

Czy to możliwe, że pompowtryski mogły dostać po uszach przez ten pękniety wężyk ? Czy pompa vakum/tandem też może dawać takie objawy ?

Kody błędów:
17688 - Zawór pompowtryskiwacza cylinder 1 (N240)
P1260 -000 Sygnał niezrozumiały
17671 - Zawór pompowtryskiwacza cylinder 2 (N241)
P1263 -000 Sygnał niezrozumiały
17674 - Zawór pompowtryskiwacza cylinder 3 (N242)
P1266 -000 Sygnał niezrozumiały
17677 - Zawór pompowtryskiwacza cylinder 4 (N243)
P1269 -000 Sygnał niezrozumiały
16687 - cylinder 3
P0303 - 000 - rozpoznanie wypadanie zapłonów - Sporadyczny
Obroty silnika - 756 /min
dawka paliwa 2.96/mg suw
temp. 75st
 

heniek1000

SuperMechanior
Dołączył
15.11.2017
Postów
3400
Porady
4
Punktów
548
Podczas błędu, korekty...mg/suw , a jak nie ma błędu to jakie masz korekty, tzn. jak skasujesz błąd mam rozumieć?

Obroty silnika - 756 /min
dawka paliwa 2.96/mg suw - takie są?
temp. 75st

Kiedy filtr paliwa wymieniałeś?
Automatyczne połączenie postów:

Mogło zassać okruchy przewodu paliwowego do środka.
Automatyczne połączenie postów:

Brudu.
Automatyczne połączenie postów:

Za filtrem mówisz? No to kapota może być.
Automatyczne połączenie postów:

Filtr i tak bym prewencyjnie wymienił, może jak będzie lepszy przepływ, to przepchnie.
 
Ostatnia edycja:

miciek963

Początkujący
Dołączył
27.02.2023
Postów
9
Punktów
0
też myślałem o syfie, ale czy nie chodziłby cały czas źle ? A nie tylko podczas gdy ma błąd ?

jak kasuje błąd, to korekty wtrysków wracają do swojej normy sprzed awarii ;D tj

-0,4mg/suw +0.2mg/suw +0.8mg/suw -0.3 mg/suw
filtr wymieniany pol roku temu, ale na drodze z baku do filtra raczej wykluczam usterkę, ponieważ bańka z ropą była podłączona za filtrem.
 
Ostatnia edycja:

Kecaj1201

Uczestnik
Dołączył
23.02.2023
Postów
25
Punktów
2
Wiek
31
Miasto
Kraków
Skoro dawki ci idą maksymalnie w plus tzn ze brakuje mu paliwa lub spada jego ciśnienie i czas wtrysku się wydłuża. Sprawdź zaworek na przewodzie paliwowym
 

miciek963

Początkujący
Dołączył
27.02.2023
Postów
9
Punktów
0
O jakim zaworku mówisz ? nie zauważyłem żadnego zaworka na przewodach od filtra w strone pompy tandemowej, jest coś jeszcze przed wtryskami ?
 

heniek1000

SuperMechanior
Dołączył
15.11.2017
Postów
3400
Porady
4
Punktów
548
Czasami tak się zdarza, że jest wyjątkowy zbieg okoliczności i uszkodzony przewód może nie mieć żadnego związku z tym co się aktualnie dzieje.
KTÓRY TO JEST ROK TEGO SAMOCHODU? ILE TO MA KONIA?
Automatyczne połączenie postów:

16687 : Cylinder 3 - stwierdzona przerwa w zapłonie
P1260 : Zawór wtryskowy 1 - błąd wiarygodności sygnału
P0303 : Cylinder 3 - stwierdzona przerwa w zapłonie

etc.etc.
 
Ostatnia edycja:

miciek963

Początkujący
Dołączył
27.02.2023
Postów
9
Punktów
0
no to by był bardzo wyjątkowy zbieg okoliczności :D niemniej jednak, problem znika chwilowo podczas kasowania błędu lub ponownym uruchomieniu silnika. Wydaje mi się, że gdyby to były wtryski to skasowanie błędu na nic by się zdało. Czy się mylę ?
 

heniek1000

SuperMechanior
Dołączył
15.11.2017
Postów
3400
Porady
4
Punktów
548
P0303 czujnik temperatury płynu chłodzącego/miernik masy powietrzaczujnik temperatury płynu chłodzącego/miernik masy powietrza
Automatyczne połączenie postów:

Kiedyś tak jechałem i kasowałem błąd jedną ręką na komputerze i też pełna moc wracała błąd znikał, jednak dziury w dolocie nie dało się oszukać, cały czas tam była.
 

miciek963

Początkujący
Dołączył
27.02.2023
Postów
9
Punktów
0
Sugerujesz, że to może być przez dolot ? jakiegoś przedmuchu nie czuć, no i na wysokich obrotach samochód chodzi OK.

no i to spalanie stukowe. wywala błąd i silnik klepie jakby panewka chciała wypaść i nie wkręca się powyżej 1.4k obrotów
 

heniek1000

SuperMechanior
Dołączył
15.11.2017
Postów
3400
Porady
4
Punktów
548
Przy tym błędzie p303 tak śmiesznie pokazuje na wtrysk, ale tez na czujnik temp. płynu i przepływkę. Dlatego może te korekty wracają do starych wartości, poprawnych.
 

miciek963

Początkujący
Dołączył
27.02.2023
Postów
9
Punktów
0
18617 - Czujnik 2 Temperatury płynu chłodzącego (g83)
p2185 - 000 - Sygnał za duży - sporadyczny

błąd czujnika płynu też mam, tyle, że ten błąd pojawiał sie jeszcze przed tą usterka. wydawało mi sie, ze nie ma jakiegoś specjalnego wpływu na korekty
 

heniek1000

SuperMechanior
Dołączył
15.11.2017
Postów
3400
Porady
4
Punktów
548
nie ma takiego błędu 18617, jest jedynie P1861 : Komputer sterujący silnika, regulacja przepustnicy - usterka sygnału
 

miciek963

Początkujący
Dołączył
27.02.2023
Postów
9
Punktów
0
wszędzie gdzie wpisze te dwa kody błędy czyli
18617 jak i p2185 - wskazują na uszkodzony czujnik g83.
z resztą ten błąd był i samochód działał i jeździł bezproblemowo.
 
Do góry Bottom