• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

A4 Allroad 2011 TFSI 2.0 - warto?

vicaris

Nowy
Dołączył
9.07.2024
Postów
2
Punktów
0
Hej,

przymierzam się od dłuższego czasu do zakupu pierwszego samochodu. Wybór padł na Audi Allroad z racji tego, że ma wszystko czego potrzebujemy - ideał. Tylko z tego co zdążyłem się naczytać to z mechanicznego punktu widzenia podobno nie jest to już taki ideał niestety. Historie z nadmiernym pobieraniem oleju, wadliwymi silnikami, problemami z napędem i tak dalej.

Kilka dni temu natrafiłem na tak perełkę, a przynajmniej tak wygląda na pierwszy rzut oka: Otomoto. Nie jest z importu, ma niski przebieg, automat (warunek konieczny), biały (najlepszy kolor moim zdaniem pod ten konkretny model), benzyna i podobno bezwypadkowy. Pytanie brzmi, czy warto ryzykować i czy w ogóle istnieje jakieś zwiększone ryzyko? Czy da się w ogóle cokolwiek stwierdzić bez większej ilości szczegółów jak kod silnika czy wgląd do historii pojazdu czy ilość poprzednich włascicieli?

Zaznaczam też, że jestem kompletnym laikiem w tematach motoryzacji czy mechaniki. Pod kątem użytkowym wiem dokładnie co te auto oferuje oraz jakie ma minusy. Na żywo też widziałem je kilkukrotnie i tylko utwierdziłem się w decyzji. Auto byłoby na kilka lat, później raczej szukałbym czegoś nowszego.

A może w ogóle lepiej dać sobie spokój, odłożyć jeszcze troszkę pieniędzy i kupić B9 Allroad np. z 2018? Również TFSI 2.0.

Docenię każdą radę, dzięki!
 

Grzegorz.Józefów

SuperMechanior
Dołączył
31.08.2014
Postów
1080
Porady
1
Punktów
322
Miasto
Józefów
Taaaaaa chłop do kościoła jeździł 120000 przez 13 lat ;)
i od Aaaaaazłodzie...i :) wyciągają koła zapasowe, i wycieraczki spod nóg .....
 

Drugi2

SuperMechanior
Dołączył
15.07.2020
Postów
3899
Porady
4
Punktów
1102
jakimś dziwnym trafem pełno zdjęć z najbardziej zużywającymi się miejscami.
6 fotek z zewnątrz, a reszta to zbliżenia na kierownicę, lewarek, przyciski szyb, przełącznik ręcznego, wyłącznik świateł, pokrętło radia. ciekawe dlaczego? pewnie się chcą pochwalić małym zużyciem newralgicznych elementów, bo je wymienili z jakiegoś rozbitego anglika :)
 
Dołączył
5.09.2018
Postów
53
Punktów
10
Wiek
36
Miasto
Warszawa
Hej,

przymierzam się od dłuższego czasu do zakupu pierwszego samochodu. Wybór padł na Audi Allroad z racji tego, że ma wszystko czego potrzebujemy - ideał. Tylko z tego co zdążyłem się naczytać to z mechanicznego punktu widzenia podobno nie jest to już taki ideał niestety. Historie z nadmiernym pobieraniem oleju, wadliwymi silnikami, problemami z napędem i tak dalej.

Kilka dni temu natrafiłem na tak perełkę, a przynajmniej tak wygląda na pierwszy rzut oka: Otomoto. Nie jest z importu, ma niski przebieg, automat (warunek konieczny), biały (najlepszy kolor moim zdaniem pod ten konkretny model), benzyna i podobno bezwypadkowy. Pytanie brzmi, czy warto ryzykować i czy w ogóle istnieje jakieś zwiększone ryzyko? Czy da się w ogóle cokolwiek stwierdzić bez większej ilości szczegółów jak kod silnika czy wgląd do historii pojazdu czy ilość poprzednich włascicieli?

Zaznaczam też, że jestem kompletnym laikiem w tematach motoryzacji czy mechaniki. Pod kątem użytkowym wiem dokładnie co te auto oferuje oraz jakie ma minusy. Na żywo też widziałem je kilkukrotnie i tylko utwierdziłem się w decyzji. Auto byłoby na kilka lat, później raczej szukałbym czegoś nowszego.

A może w ogóle lepiej dać sobie spokój, odłożyć jeszcze troszkę pieniędzy i kupić B9 Allroad np. z 2018? Również TFSI 2.0.

Docenię każdą radę, dzięki!
1. Od Aa bym nie kupił bo skupują samochody zaniżając wartość, tzn. jeśli ktoś się zgodził im sprzedać to zazwyczaj potrzebował się pozbyć, teraz cena powyżej średniej wg. otomoto... - u mnie już świeci się wykrzyknik ;)
2. Zależy gdzie będziesz tym jeździł i ile, trzeba pamiętać że ten motor w warunkach miejskich potrafi wciągnąć 15-18L/100km
3. Jak jesteś zgrzany to zadzwoń do nich i niech Ci podadzą numer rejestracyjny to chociaż historię pojazdu na gov odpalisz
4. Trzeba zabrać to auto na gruntowne prześwietlenie najlepiej do warsztatu spec. w VAG'ach - tu raczej AAA się nie zgodzi
5. ubezpieczenie gwarancyjne to fikcja
6. W razie podpisywania umowy trzeba sprawdzić czy dalej nie stosują zapisów za które dostali mega karę od uokik'u
 

vicaris

Nowy
Dołączył
9.07.2024
Postów
2
Punktów
0
Dzięki wszystkim za odpowiedzi. Odpuszczę sobie ogólnie na ten moment Allroada, czy to nowego czy starszego. A w szczególności będe omijał AAA :)

Na ten moment planuje przeczekać jeszcze z rok, odłożyć trochę kasy i pójść może w alternywynm kierunku BMW Serii 4 430i (silnik B48): https://www.otomoto.pl/osobowe/ofer...dkowy-polski-salon-stan-b-dobry-ID6GA5BN.html
Silnik B48 podobno jest świetny, mało awaryjny a samo auto w sobie o wiele tańsze w utrzymaniu od Audi Allroad. Skoro planuje się wstrzymać, to mam też czas, żeby doczytać i doedukować się. Pozdrawiam!
 

heniek1000

SuperMechanior
Dołączył
15.11.2017
Postów
2783
Porady
2
Punktów
298
Może najpierw zacznij od dobrego i "uczciwego" mechanika.

Jeden dobry serwis takiego cuda i popłyniesz...szczególnie jak wpadnie w ręce paproka.
 
Do góry Bottom