Ten silnik odpali bez czujnika halla aczkolwiek możesz:
- spróbować go odłączyć i wtedy może odpali,
- ogólnie dobrze by było podłączyć vcds i sprawdzić czy podczas kręcenia sterownik silnika widzi obroty,
- druga sprawa, mało prawdopodobne ale sprawdzić synchronizację rozrządu, to znaczy ustawić tłok na pierwszym cylindrze w górze, niestety trzeba zdjąć kapę zaworową i w tym momencie zawory na pierwszym muszą być zamknięte, czyli krzywki na wałku rozrządu muszą być w górze, zdjąć kopułkę aparatu i palec musi patrzeć na pierwszy cylinder, inaczej nie sprawdzisz rozrządu czy jest na znakach, przynajmniej ja w moim ADP nie namierzyłem znaku na dolnym kole a i nawet jeśli tam jest to trzeba by zdjąć osłony rozrządu żeby namierzyć pozostałe więc najszybciej zrobisz tak jak opisałem.
- podejrzewam że nie posiadasz oscyloskopu bo byś mógł posprawdzac wszystkie sygnały które dochodzą do kompa niezbędne do odpalenia silnika
Dostałem od znajomego dwa kable i kiedyś próbowałem VCDSem Lite bądź Vagiem ale ciężko było się połączyć z tak starym autem z 95r
jedyne co to udało się wyciągnąć błędy a skasować już nie to stara lista błędów wraz z opisem z neta:
0VAG-COM Version: Release 311.2-N
Chassis Type: 8D - Audi A4 B5 Scan: 01,02,03,08,15,16,17,25,35,37,45,55,56,57,67,75,76,77
Controller: 8D0 907 557 B
Component: 1,6L R4/2V MOTR HS D08
Coding: 04001
Shop #: WSC 00000
9 Znalezione:
18010 - Power Supply Terminal 30: Voltage too Low
P1602 - 35-10 - - - Intermittent
Może to wynikać z problemów z akumulatorem, alternatorem lub połączeniami elektrycznymi.
16516 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: Signal too High
P0132 - 35-10 - - - Intermittent
Ten błąd wskazuje, że sygnał z sondy lambda (czujnika tlenu) dla banku 1 i czujnika 1 jest zbyt wysoki. To może sugerować uszkodzenie sondy lub problem z układem spalania.
17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer
P1570 - 35-10 - - - Intermittent
To może być spowodowane problemami z kluczem, anteną immobilizera lub modułem immobilizera.
17736 - Knock-Control: Cylinder 4: Regulation Limit Exceeded
P1328 - 35-10 - - - Intermittent
Przyczyną tego błędu może być wiele czynników, w tym uszkodzony czujnik stukania, niesprawny wtryskiwacz paliwa lub problem z modułem sterującym silnikiem.
17735 - Knock-Control: Cylinder 3: Regulation Limit Exceeded
P1327 - 35-10 - - - Intermittent
01251 - Fuel Injector for Cylinder 3 (N32)
26-10 - Output Open - Intermittent
To informuje o otwartym obwodzie wtryskiwacza paliwa w cylindrze 3. Może to prowadzić do nierównomiernego spalania w cylindrze.
16486 - Mass Air Flow Sensor (G70): Signal too Low
P0102 - 35-10 - - - Intermittent
Oznacza to, że sygnał z czujnika masowego przepływu powietrza jest zbyt niski. To może prowadzić do nierównomiernego spalania i zmniejszenia wydajności silnika.
00515 - Camshaft Position (Hall) Sensor (G40)
30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent
Ten błąd wskazuje na problem z czujnikiem położenia wału korbowego
16500 - Engine Coolant Temp. Sensor (G62): Implausible Signal
P0116 - 35-10 - - - Intermittent
czujnik temperatury płynu chłodzącego
1 Blad Zapis.: 01176 - Key 07-10 - Signal to Low - Intermittent
wskazuje na problem z komunikacją pomiędzy immobilizerem (systemem antykradzieżowym) a kluczykiem.