• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

A4 B5 - Brak napięcia na wtyczkę do cewki

Audica2020

Początkujący
Dołączył
13.05.2023
Postów
20
Porady
1
Punktów
2
Witam, mam problem w wtyczce do cewki aktualnie nie ma napięcia czy ktoś spotkał się z czymś takim? przerwany przewód?

akurat przejeżdżał elektryk i zatrzymał się i trochę mi posprawdzał nie znalazł przekaźników które powinny być w skrzynce gdzie jest komputer obstawiał albo padnięty moduł albo przekaźnik i zrywa napięcie oraz że może alarm więc przeciął mi te dwa przewody i połączył ale to nic nie dało może nawet to sprawiło że nie ma teraz tam napięcia w tej wtyczce do cewki jak sprawdzałem miernikiem przejście to było na jeden kabel obcięty ale gdy sprawdzałem miernikiem bezpośrednio we wtyczce sprawdzając napięcie to 0 podczas próby odpalenia auta.


 

Styber

SuperMechanior
Dołączył
12.12.2021
Postów
201
Punktów
37
Wiek
28
Serio? Nie można było skorzystać ze schematu jak człowiek? Napięcie na cewkę jest po stacyjce(tzw 15).
 

Audica2020

Początkujący
Dołączył
13.05.2023
Postów
20
Porady
1
Punktów
2
Faktycznie dzięki za info nadal nie udało mi się znaleźć przyczyny po złączeniu przewodów w puszce od alarmu jest napięcie na tym przewodzie lecz brak napięcia na wtyczce od cewki przewód przerwany gdzieś pomiędzy? Czy macie może jakieś pomysły jak dotrzeć?
 

Audica2020

Początkujący
Dołączył
13.05.2023
Postów
20
Porady
1
Punktów
2


srzelił bezpiecznik F32 odpowiedzialny za Sterowanie silnikiem (Cewki zapłonowe; Czujnik masowego przepływu powietrza;ECM.)

wróciło napięcie na tym pinie w wtyczce czy to oznacza że jest już okay do momentu tej wtyczki?


auto nadal nie odpala co dalej mogę sprawdzić? na chwilę zamieniłem na poprzednią cewkę z modułem aby sprawdzić czy to coś zmieni lecz nadal nie odpala.

te kable w tym alarmie co są połączone prowadzą i do bezpiecznika F32 i do wtyczki od cewki po ich rozłączeniu nie ma napięcia na bezpieczniku


gdzie byście szukali problemu? każda wskazówka się przyda
 

arni_poznań

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
29.11.2010
Postów
15640
Punktów
3094
Wiek
41
Miasto
PZ
Może opisz po kolei co się stało, przyszedłeś rano do auta i nie odpaliło czy jak?
 

Audica2020

Początkujący
Dołączył
13.05.2023
Postów
20
Porady
1
Punktów
2
Jechałem autem z przyczepką(wcześniej nie jeździłem z przyczepką być może coś z nią bądź wtyczką nie tak) i wtedy w czasie jazdy nagle tracił moc i zgasł następnie przejeżdżał elektryk zaproponował mi pomoc i zaczął szukać przyczyny obciął mi te kable przy alarmie i połączył i sprawdzając przekaźniki musiał podać gdzieś napięcie że strzelił ten bezpiecznik bo wcześniej go sprawdzałem i było wszystko z nim dobrze.

Po holowaniu samochodu do domu zacząłem szukać i dopytywać się na forach
wcześniej z bratem wymieniłem
kable zapłonowe, kopułkę rozrządu, paluch, czujnik wału korbowego, czujnik stukowy oraz cewkę z modułem(akurat używkę bo nie mogłem dostać) i chodziło auto teraz przyszła myśl że może to czujnik halla albo aparat zapłonowy czy da się to w łatwy sposób sprawdzić?
 

arni_poznań

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
29.11.2010
Postów
15640
Punktów
3094
Wiek
41
Miasto
PZ
Jechałem autem z przyczepką(wcześniej nie jeździłem z przyczepką być może coś z nią bądź wtyczką nie tak) i wtedy w czasie jazdy nagle tracił moc i zgasł następnie przejeżdżał elektryk zaproponował mi pomoc i zaczął szukać przyczyny obciął mi te kable przy alarmie i połączył i sprawdzając przekaźniki musiał podać gdzieś napięcie że strzelił ten bezpiecznik bo wcześniej go sprawdzałem i było wszystko z nim dobrze.

Po holowaniu samochodu do domu zacząłem szukać i dopytywać się na forach
wcześniej z bratem wymieniłem
kable zapłonowe, kopułkę rozrządu, paluch, czujnik wału korbowego, czujnik stukowy oraz cewkę z modułem(akurat używkę bo nie mogłem dostać) i chodziło auto teraz przyszła myśl że może to czujnik halla albo aparat zapłonowy czy da się to w łatwy sposób sprawdzić?
Ten silnik odpali bez czujnika halla aczkolwiek możesz:
- spróbować go odłączyć i wtedy może odpali,
- ogólnie dobrze by było podłączyć vcds i sprawdzić czy podczas kręcenia sterownik silnika widzi obroty,
- druga sprawa, mało prawdopodobne ale sprawdzić synchronizację rozrządu, to znaczy ustawić tłok na pierwszym cylindrze w górze, niestety trzeba zdjąć kapę zaworową i w tym momencie zawory na pierwszym muszą być zamknięte, czyli krzywki na wałku rozrządu muszą być w górze, zdjąć kopułkę aparatu i palec musi patrzeć na pierwszy cylinder, inaczej nie sprawdzisz rozrządu czy jest na znakach, przynajmniej ja w moim ADP nie namierzyłem znaku na dolnym kole a i nawet jeśli tam jest to trzeba by zdjąć osłony rozrządu żeby namierzyć pozostałe więc najszybciej zrobisz tak jak opisałem.
- podejrzewam że nie posiadasz oscyloskopu bo byś mógł posprawdzac wszystkie sygnały które dochodzą do kompa niezbędne do odpalenia silnika
 

Audica2020

Początkujący
Dołączył
13.05.2023
Postów
20
Porady
1
Punktów
2
Ten silnik odpali bez czujnika halla aczkolwiek możesz:
- spróbować go odłączyć i wtedy może odpali,
- ogólnie dobrze by było podłączyć vcds i sprawdzić czy podczas kręcenia sterownik silnika widzi obroty,
- druga sprawa, mało prawdopodobne ale sprawdzić synchronizację rozrządu, to znaczy ustawić tłok na pierwszym cylindrze w górze, niestety trzeba zdjąć kapę zaworową i w tym momencie zawory na pierwszym muszą być zamknięte, czyli krzywki na wałku rozrządu muszą być w górze, zdjąć kopułkę aparatu i palec musi patrzeć na pierwszy cylinder, inaczej nie sprawdzisz rozrządu czy jest na znakach, przynajmniej ja w moim ADP nie namierzyłem znaku na dolnym kole a i nawet jeśli tam jest to trzeba by zdjąć osłony rozrządu żeby namierzyć pozostałe więc najszybciej zrobisz tak jak opisałem.
- podejrzewam że nie posiadasz oscyloskopu bo byś mógł posprawdzac wszystkie sygnały które dochodzą do kompa niezbędne do odpalenia silnika

Dostałem od znajomego dwa kable i kiedyś próbowałem VCDSem Lite bądź Vagiem ale ciężko było się połączyć z tak starym autem z 95r



jedyne co to udało się wyciągnąć błędy a skasować już nie to stara lista błędów wraz z opisem z neta:
0VAG-COM Version: Release 311.2-N

Chassis Type: 8D - Audi A4 B5 Scan: 01,02,03,08,15,16,17,25,35,37,45,55,56,57,67,75,76,77

Controller: 8D0 907 557 B

Component: 1,6L R4/2V MOTR HS D08

Coding: 04001

Shop #: WSC 00000

9 Znalezione:



18010 - Power Supply Terminal 30: Voltage too Low
P1602 - 35-10 - - - Intermittent
Może to wynikać z problemów z akumulatorem, alternatorem lub połączeniami elektrycznymi.

16516 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: Signal too High
P0132 - 35-10 - - - Intermittent
Ten błąd wskazuje, że sygnał z sondy lambda (czujnika tlenu) dla banku 1 i czujnika 1 jest zbyt wysoki. To może sugerować uszkodzenie sondy lub problem z układem spalania.

17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer
P1570 - 35-10 - - - Intermittent
To może być spowodowane problemami z kluczem, anteną immobilizera lub modułem immobilizera.

17736 - Knock-Control: Cylinder 4: Regulation Limit Exceeded
P1328 - 35-10 - - - Intermittent
Przyczyną tego błędu może być wiele czynników, w tym uszkodzony czujnik stukania, niesprawny wtryskiwacz paliwa lub problem z modułem sterującym silnikiem.

17735 - Knock-Control: Cylinder 3: Regulation Limit Exceeded
P1327 - 35-10 - - - Intermittent

01251 - Fuel Injector for Cylinder 3 (N32)
26-10 - Output Open - Intermittent
To informuje o otwartym obwodzie wtryskiwacza paliwa w cylindrze 3. Może to prowadzić do nierównomiernego spalania w cylindrze.

16486 - Mass Air Flow Sensor (G70): Signal too Low
P0102 - 35-10 - - - Intermittent
Oznacza to, że sygnał z czujnika masowego przepływu powietrza jest zbyt niski. To może prowadzić do nierównomiernego spalania i zmniejszenia wydajności silnika.

00515 - Camshaft Position (Hall) Sensor (G40)
30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent
Ten błąd wskazuje na problem z czujnikiem położenia wału korbowego

16500 - Engine Coolant Temp. Sensor (G62): Implausible Signal
P0116 - 35-10 - - - Intermittent
czujnik temperatury płynu chłodzącego

1 Blad Zapis.: 01176 - Key 07-10 - Signal to Low - Intermittent
wskazuje na problem z komunikacją pomiędzy immobilizerem (systemem antykradzieżowym) a kluczykiem.
 

nickel

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
19.02.2015
Postów
3187
Porady
1
Punktów
578
Wiek
59
Miasto
WLKP
Tak czytam i czytam te wypowiedzi i doszłem do wniosku ze skoro jechałes autem z przyczepka to sprawdz tez bezpieczniki w przyczepce.
 

Audica2020

Początkujący
Dołączył
13.05.2023
Postów
20
Porady
1
Punktów
2
Pobliscy mechanicy odmawiali mi podjęcia sie naprawy wysyłając mnie do elektryków zanim to zrobię chciałbym jeszcze spróbować zdiagnozować czy mam uszkodzony modul zapłonowy jak to zrobić?



Zadzwoniłem do motoryzacyjnego z pytaniem o moduł i wyslal mi zdjecie który powinien pasowac ma także 3 piny i wychkdza z niego 2 kabke lecz bez oznaczeń przewodów w starym mam (1) i (15) a koszt ok 150zl i tak jakby dal mi do zrozumienia że bez możliwości zwrotu wiec jest ryzyko
 

arni_poznań

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
29.11.2010
Postów
15640
Punktów
3094
Wiek
41
Miasto
PZ
Pobliscy mechanicy odmawiali mi podjęcia sie naprawy wysyłając mnie do elektryków zanim to zrobię chciałbym jeszcze spróbować zdiagnozować czy mam uszkodzony modul zapłonowy jak to zrobić?



Zadzwoniłem do motoryzacyjnego z pytaniem o moduł i wyslal mi zdjecie który powinien pasowac ma także 3 piny i wychkdza z niego 2 kabke lecz bez oznaczeń przewodów w starym mam (1) i (15) a koszt ok 150zl i tak jakby dal mi do zrozumienia że bez możliwości zwrotu wiec jest ryzyko
Swego czasu kupiłem na szrocie taki zestaw za 15 zł :) podjedź gdzieś i zapytaj czy nie mają
 

Audica2020

Początkujący
Dołączył
13.05.2023
Postów
20
Porady
1
Punktów
2
Po wymianie modułu nadal auto nie odpala macie może jeszcze jakies rady? niżej podam jak i co sprawdziłem:

Cewkę sprawdziłem:
Sprawdziłem napięcia według książki
odpiąłem wtyczkę od cewki i sprawdziłem napięcie na niebieskim i masa i włączając powinno być 10v u mnie było ok 11,5

Następnie sprawdziłem na dwóch skrajnych przewodach kontrolka diodowa i zapala się
Następnie na włączonym zapłonie mam plusa na obu zaciskach cewki czyli na (1) i (15)
podczas kręcenia pojawia się impuls masy na zacisku (1)

Na wtyczce od czujnika walu korbowego napiecie 1,84


Na wtyczce od aparatu zaplonowego
1-mada
2-napiecie 11,5
3-napiecie 5


tak myślę o synchronizację rozrządu ale trochę z tym dużo pracy

a jak sprawdzić sprawność aparatu zapłonowego?
 

arni_poznań

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
29.11.2010
Postów
15640
Punktów
3094
Wiek
41
Miasto
PZ
łap schematy
Automatyczne połączenie postów:

zadam trywialne pytanie, sprawdzałeś czy jest iskra na świecach?
 

Załączniki

  • xpstopdf(1).zip
    1012,5 KB · Wyświetleń: 1

Stanisław 1946

Weteran
Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
23.08.2013
Postów
6680
Punktów
1101
Wiek
77
Miasto
Szczecin
Nie będzie chodził jest Hall i moduł zapłonowy. Hall pokazuje który cylinder moduł wysterowuje cewkę ta dopiero daję iskrę.
 
Do góry Bottom