1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

A4 B7 2.5 TDI (BDG) Multitronic (HEK)

Dyskusja w 'Układ napędowy' rozpoczęta przez użytkownika loader1993, 3-12 19.

  1. loader1993

    loader1993 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    20-05 17
    Postów:
    41
    Docenione treści:
    7
    Miasto:
    Zachodniopomorskie
    Witam szanownych kolegów ,
    Mam problem ze skrzynią Multitronic 01J (HEK) , chodzi oto że jak kupiłem autko w skrzyni brakowało ok 2 l oleju ... Autko szarpało , przy ruszaniu do przodu ... Robiło żabki :) . Olej w skrzyni uzupełniony , poprawa jest ale tylko na zimnym oleju w skrzyni , na ciepłym dalej szarpie przy jeździe w przód ... Jazda w tył według mnie jest ok , dodam jeszcze że jak olej w skrzyni jest zimny to mam wrażenie jak by się sprzęgło ślizgało ... Procedurę adaptacji sprzęgła wykonałem ... W sterowniku Silnika zero błędów , W skrzyni też brak błędów .
    . I teraz pytanie do kolegów gdzie szukać przyczyny ?



    Dodam że mam możliwość demontażu skrzyni i jej rozbiórkę , u znajomego który robi skrzynie Tiptronic , o Multitronic nie chciał słyszeć , ale dla mnie zrobi wyjątek, i możemy podłubać w niej :) Tylko pytanie gdzie szukać przyczyny ? czy warto pchać się w dalsze koszty ? Może swap na manuala ??? Sam już nie wiem :(


    P.S
    Kurde myślałem że to auto to okazja ... A teraz brak pomysłu co czynić dalej z autkiem:nailbiting:
     
  2. Mikidz

    Mikidz Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    13-11 17
    Postów:
    1 054
    Docenione treści:
    436
    Miasto:
    Pomorskie
    Zacznij od wymiany oleju, to po pierwsze. Po drugie, dlaczego brakowało 2 litry? Po trzecie adaptacja zrobiona poprawnie? Nieraz nie chce się cholerstwo zapisać i dopiero za którymś razem się udaje.
     
  3. Stanisław 1946

    Stanisław 1946 Weteran Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    23-08 13
    Postów:
    5 521
    Docenione treści:
    895
    Miasto:
    Szczecin
  4. Romuald-f

    Romuald-f Bywalec

    Offline
    Dołączył:
    6-05 16
    Postów:
    505
    Docenione treści:
    237
    Miasto:
    Olsztyn-Dywity
    .......... A teraz brak pomysłu co czynić dalej z autkiem .................. Czy dysponujesz Vag Com lub VCDS ? Ponieważ na początek trzeba wykonać reset komputera skrzyni biegów aby określić czy problem jest mechaniczny lub hydrauliczny.
     
    gtszudi lubi to.
  5. Komornik

    Komornik Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    2-02 14
    Postów:
    846
    Docenione treści:
    214
    albo jeden i drugi
     
  6. loader1993

    loader1993 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    20-05 17
    Postów:
    41
    Docenione treści:
    7
    Miasto:
    Zachodniopomorskie
    Ta mam VCDS'a , jak mam wykonać reset kompa skrzyni ? Chodzi o procedurę adaptacji ? Brakowało bo poprzedniemu właścicielowi zmieniano alternator , klima poszła w powietrze to i olej z chłodnicy pewnie też .... I pewnie ten mechanik nie wiedział jak dolać .... No i porostu właściciel ,miał dosyć auta i pozbył się , a ja je kupiłem :) Dodam że , te szarpanie jest pod koniec wysprzęglania tzn, czuć że rusza delikatnie i nagle skacze jak żabka :( ADP.OK
     
  7. kubart

    kubart Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    8-02 19
    Postów:
    528
    Docenione treści:
    89
    Nie jrstem specjalistą od AT ale to wygląda mi raczej na skrzynie a nie elektronike czy adaptacje multi to dla mnie "meleks" a nie automat. A z tym 2.5tdi to moga byc poczatki wydatków :(
     
  8. Romuald-f

    Romuald-f Bywalec

    Offline
    Dołączył:
    6-05 16
    Postów:
    505
    Docenione treści:
    237
    Miasto:
    Olsztyn-Dywity
    Po uruchomieniu Vaga wybierz Select. Następnie Transmission-02, potem Meas Block-08. W Channel wybierz Group 10 i 11. Spisz na kartce co Ci tam wyświetla. W Group 10 cztery okienka po kolei i w 11 cztery okienka. Napisz.
     
  9. loader1993

    loader1993 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    20-05 17
    Postów:
    41
    Docenione treści:
    7
    Miasto:
    Zachodniopomorskie
    Ok zrobię loga , spróbowałem jeszcze raz adaptacji i nie chce przejść procedury . Trochę pojeździłem i znalazłem wyciek oleju na połączeniu chłodnicy z rurkami ... Uszczelnię i skontroluje olej ... I wtedy spróbuje adaptacji , i zrobię loga ...

    .... Dokładnie 2.5 Tdi v6 .... Czemu kolega pisze że to dopiero początek wydatków jak ten silnik jest? Przecież są to bardzo dobre silniki , mam w taki w A4 B5 i jestem zadowolony , latam nią już 5 latek i zrobiłem już ponad 150tyś KM....
     
  10. Romuald-f

    Romuald-f Bywalec

    Offline
    Dołączył:
    6-05 16
    Postów:
    505
    Docenione treści:
    237
    Miasto:
    Olsztyn-Dywity
    Na razie nic nie pisałem o adaptacji, .................. Po uruchomieniu Vaga wybierz Select. Następnie Transmission-02, potem Meas Block-08. W Channel wybierz Group 10 i 11. Spisz na kartce co Ci tam wyświetla. W Group 10 cztery okienka po kolei i w 11 cztery okienka. Napisz.
     
  11. loader1993

    loader1993 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    20-05 17
    Postów:
    41
    Docenione treści:
    7
    Miasto:
    Zachodniopomorskie
    Witam,

    o to są parametry:
    pozycja Na P
    pozycja na P.JPG Pozycja na R
    pozycja na R.JPG
     
  12. Romuald-f

    Romuald-f Bywalec

    Offline
    Dołączył:
    6-05 16
    Postów:
    505
    Docenione treści:
    237
    Miasto:
    Olsztyn-Dywity
    Widzę że wykonałeś reset komputera, to teraz wykonaj adaptację i wrzuć screny.

    Adaptacja.
    Zapłon wł. silnik nie pracuje.
    Sprawdzić czy w komputerze skrzyni biegów nie znajdują się błędy, jeżeli tak usunąć usterkę.
    Uruchomić silnik, osiągnąć temperaturę skrzyni biegów od 60 °C do 90 °C.
    Jeśli procedura nie odnosi sukcesu w pierwszych próbach, uzyskaj temp. ponad 80°C.
    Unikaj pełnej przepustnicy i raptownego hamowania!

    [Select]
    [02_Transmission}
    [Measuring_Blocks_08]
    Blok_010 - (rząd 2)
    Blok_011 - (rząd 2)
    [Go!]

    W polu 2, specyfikacja jest ADP Run.
    Dźwignia selekcjonera na D i jedź do przodu na odcinku 20 m, zahamuj i trzymaj hamulec przez 10 sekund.
    Dźwignia selekcjonera na R i jedź do tyłu na odcinku 20 m, zahamuj i trzymaj hamulec przez 10 sekund.
    Procedura może być wykonywana co najmniej 5 razy, ale może zostać powtórzona do 10 razy, aż wartości pomiarowe w polu 10 (rząd 2) i 11 (rząd 2) pokażą ADP ok.
    [Done,Go_Back]
     
  13. loader1993

    loader1993 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    20-05 17
    Postów:
    41
    Docenione treści:
    7
    Miasto:
    Zachodniopomorskie
    Tak dokładnie zrobiłem reset TCU , Próbowałem zrobić adaptacje 3 Krotnie według tej instrukcji początkowo temp. Oleju szkrzyni wynosił 62stopnie , następnie próbowałem przy temp. 81stopni , i przy 94stopniach. Bez rezultatu , podglądałem w bloku pomiarowym nr 13, widać jak sterownik dobiera różne prądy dla biegu do przodu(idzie do góry) i biegu do tyłu (spada w dół)... Szarpniecia biegu do przodu są caly czas. Sterownik nie przechodzi w Tryb ADP.OK

    Może źle przeprowadzam procedure ?
    Gdzie szukać przyczyny? Węże chłodnicy uszczelnione , stan oleju w szkrzyni ok ...
     
  14. Romuald-f

    Romuald-f Bywalec

    Offline
    Dołączył:
    6-05 16
    Postów:
    505
    Docenione treści:
    237
    Miasto:
    Olsztyn-Dywity
    Nie trzyma ciśnienia na koszu forward, jazdy do przodu (Grupa 010). Czy będziesz chciał to sam naprawić, bo skrzynia do wymontowania i na stół do rozbiórki.
     
  15. loader1993

    loader1993 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    20-05 17
    Postów:
    41
    Docenione treści:
    7
    Miasto:
    Zachodniopomorskie
    Chętnie , się tym zajmę ... Mam gdzie i możliwości ... Tylko potrzebował bym podpowiedzi od doświadczonych kolegów ... Co i jak i gdzie to ugryść dokładnie ... Oczywiście z demontażem itd. problemu nie będzie ...

    Jakie koszty mnie czekają ,no i oczywiscie gdzie dorwać do tego częsci ...

    Jeżeli bym zlecił komuś to ( skrzynia wyciągnieta z auta ) Jaki to koszt ? ( nawiasem mówiąc boje się komuś to zlecić , wiadomo jak jest, zaczną wymienić wszystko po koleji ... Naciągaczy nie brakuje... )

    Rozważam też swap na manuala , tylko pytanie ile jest warta ta skrzynia uszkodzona ...
     
  16. Mikidz

    Mikidz Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    13-11 17
    Postów:
    1 054
    Docenione treści:
    436
    Miasto:
    Pomorskie
    Najwięcej z tej skrzyni to warty jest sterownik
     
    gtszudi lubi to.
  17. maUryc

    maUryc Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    15-04 14
    Postów:
    295
    Docenione treści:
    60
    Żeby coś naprawić potrzeba trzech rzeczy(?):
    chęci, narzędzi i wiedzy...

    Tobie najwyraźniej brakuje wiedzy. Nie obraź się ale nie mając pojęcia co robisz, możesz tylko pogorszyć sprawę. Masz tu do dyspozycji świetnego fachowca (Romuald-f) ale nawet on Ci skrzyni (chyba) przez neta nie uzdrowi. Ja bym mu ją wysłał do naprawy ;)
     
  18. Romuald-f

    Romuald-f Bywalec

    Offline
    Dołączył:
    6-05 16
    Postów:
    505
    Docenione treści:
    237
    Miasto:
    Olsztyn-Dywity
    Przecież to stare autko, sterownik (płyta zaworowa) starszej wersji (pompa trybowa), wyrzucam takie.
    "loader1993" podaj swojego e-maila.
     
  19. Komornik

    Komornik Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    2-02 14
    Postów:
    846
    Docenione treści:
    214
    dla Mikidza chodziło pewnie o sterownik elektryczny tzn komputer. można powiedzieć ze bieżnie cos warte jak ładne, ale dla mnie to juz nie opłacalna naprawa multitronica chyba ze 8 biegowy.
     
  20. Romuald-f

    Romuald-f Bywalec

    Offline
    Dołączył:
    6-05 16
    Postów:
    505
    Docenione treści:
    237
    Miasto:
    Olsztyn-Dywity
    Komputer jest w tej skrzyni na płaską wtyczkę, nie chodliwy.