1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

A4 B7 2.5 TDI (BDG) Multitronic (HEK)

Dyskusja w 'Układ napędowy' rozpoczęta przez użytkownika loader1993, 3-12 19 o 22:23.

  1. loader1993

    loader1993 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    20-05 17
    Postów:
    31
    Docenione treści:
    2
    Miasto:
    Polska
    Witam szanownych kolegów ,
    Mam problem ze skrzynią Multitronic 01J (HEK) , chodzi oto że jak kupiłem autko w skrzyni brakowało ok 2 l oleju ... Autko szarpało , przy ruszaniu do przodu ... Robiło żabki :) . Olej w skrzyni uzupełniony , poprawa jest ale tylko na zimnym oleju w skrzyni , na ciepłym dalej szarpie przy jeździe w przód ... Jazda w tył według mnie jest ok , dodam jeszcze że jak olej w skrzyni jest zimny to mam wrażenie jak by się sprzęgło ślizgało ... Procedurę adaptacji sprzęgła wykonałem ... W sterowniku Silnika zero błędów , W skrzyni też brak błędów .
    . I teraz pytanie do kolegów gdzie szukać przyczyny ?



    Dodam że mam możliwość demontażu skrzyni i jej rozbiórkę , u znajomego który robi skrzynie Tiptronic , o Multitronic nie chciał słyszeć , ale dla mnie zrobi wyjątek, i możemy podłubać w niej :) Tylko pytanie gdzie szukać przyczyny ? czy warto pchać się w dalsze koszty ? Może swap na manuala ??? Sam już nie wiem :(


    P.S
    Kurde myślałem że to auto to okazja ... A teraz brak pomysłu co czynić dalej z autkiem:nailbiting:
     
  2. Mikidz

    Mikidz Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    13-11 17
    Postów:
    840
    Docenione treści:
    328
    Miasto:
    Pomorskie
    Zacznij od wymiany oleju, to po pierwsze. Po drugie, dlaczego brakowało 2 litry? Po trzecie adaptacja zrobiona poprawnie? Nieraz nie chce się cholerstwo zapisać i dopiero za którymś razem się udaje.
     
  3. Stanisław 1946

    Stanisław 1946 Weteran Grupa Wsparcia Technicznego

    Online
    Dołączył:
    23-08 13
    Postów:
    4 916
    Docenione treści:
    770
    Miasto:
    Szczecin
  4. Romuald-f

    Romuald-f Bywalec

    Offline
    Dołączył:
    6-05 16
    Postów:
    385
    Docenione treści:
    194
    Miasto:
    Olsztyn-Dywity
    .......... A teraz brak pomysłu co czynić dalej z autkiem .................. Czy dysponujesz Vag Com lub VCDS ? Ponieważ na początek trzeba wykonać reset komputera skrzyni biegów aby określić czy problem jest mechaniczny lub hydrauliczny.
     
    gtszudi lubi to.
  5. Komornik

    Komornik Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    2-02 14
    Postów:
    365
    Docenione treści:
    58
    albo jeden i drugi
     
  6. loader1993

    loader1993 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    20-05 17
    Postów:
    31
    Docenione treści:
    2
    Miasto:
    Polska
    Ta mam VCDS'a , jak mam wykonać reset kompa skrzyni ? Chodzi o procedurę adaptacji ? Brakowało bo poprzedniemu właścicielowi zmieniano alternator , klima poszła w powietrze to i olej z chłodnicy pewnie też .... I pewnie ten mechanik nie wiedział jak dolać .... No i porostu właściciel ,miał dosyć auta i pozbył się , a ja je kupiłem :) Dodam że , te szarpanie jest pod koniec wysprzęglania tzn, czuć że rusza delikatnie i nagle skacze jak żabka :( ADP.OK
     
  7. kubart

    kubart Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    8-02 19
    Postów:
    344
    Docenione treści:
    46
    Nie jrstem specjalistą od AT ale to wygląda mi raczej na skrzynie a nie elektronike czy adaptacje multi to dla mnie "meleks" a nie automat. A z tym 2.5tdi to moga byc poczatki wydatków :(
     
  8. Romuald-f

    Romuald-f Bywalec

    Offline
    Dołączył:
    6-05 16
    Postów:
    385
    Docenione treści:
    194
    Miasto:
    Olsztyn-Dywity
    Po uruchomieniu Vaga wybierz Select. Następnie Transmission-02, potem Meas Block-08. W Channel wybierz Group 10 i 11. Spisz na kartce co Ci tam wyświetla. W Group 10 cztery okienka po kolei i w 11 cztery okienka. Napisz.
     
  9. loader1993

    loader1993 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    20-05 17
    Postów:
    31
    Docenione treści:
    2
    Miasto:
    Polska
    Ok zrobię loga , spróbowałem jeszcze raz adaptacji i nie chce przejść procedury . Trochę pojeździłem i znalazłem wyciek oleju na połączeniu chłodnicy z rurkami ... Uszczelnię i skontroluje olej ... I wtedy spróbuje adaptacji , i zrobię loga ...

    .... Dokładnie 2.5 Tdi v6 .... Czemu kolega pisze że to dopiero początek wydatków jak ten silnik jest? Przecież są to bardzo dobre silniki , mam w taki w A4 B5 i jestem zadowolony , latam nią już 5 latek i zrobiłem już ponad 150tyś KM....