• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

A6 C5 2.4 lpg odpala ,źle chodzi pali sterownik

Marczyk

Bywalec
Dołączył
20.11.2020
Postów
62
Punktów
2
Witam kupiłem A6 c5 z 2004 r. Silnik 2.4 plus gaz 3 letni . Ogólnie auto kupiłem uszkodzone pas przedni zderzak maska auto odpaliłem u gościa zapalil powiedzmy że normalnie z tym że przerywał i gasł no ogólnie nie chodził dobrze tak jak ma chodzić po przyjeździe do domu chciałem. Się połączyć vcdsem niestety brak komunikacji wyjąłem akumulator bo mi padł wsadziłem drugi auto wgl już nie odpalało wiec go zostawiłem na cały dzień później przyszedłem i odpalił ... Odpalił ale chodził bardzo źle dodawał sam sobie gazu cały czas na postoju obroty szalały od 800 do 2 tys więc oddałem sterownik silnika do elektronika on również nie mógł się z nim połączyć wgl na stole więc zakupiłem identyczny drugi wyrzuciliśmy immo więc był sprawny 100% bo się łączył z nim mój kolega ja wsadziłem go do A6 próba odpalenia odpalił lecz chodził tak jak przedtem czyli dodawanie same sobie gazu itp zgasiłem chciałem się podpiąć vcdsem dalej brak komunikaci ...prawodpodbnie uwalill kolejny ster przejrzałem całą instalację el do sterownika bezpieczniki wszystko jest okej nie pasuje coś mi ta instalacja LPG odpialem sterownik od niej ale bez zmian dajcie jakieś wskazówki co mógłbym tu jeszcze posprawdzac napięcie po zapłonie przychodzi na sterownik +12v dzięki
 

Marczyk

Bywalec
Dołączył
20.11.2020
Postów
62
Punktów
2
Odpaliłem ją ... Wykręcilem waz zasilający paliwem listwie przy listwie odkręciłem go calkowocie i odpalił praktycznie od razu paliwo się lało zgasiłem go podpiąłem znowu ,zapalił ale tak jak przedtem sam sobie gazu dodawał odpialem przeplywke i zaczął chodzić w sumie normalnie tak jak powinien tyle że na gazie nie chce chodzić z kompem dalej się nie łączy
 

Marczyk

Bywalec
Dołączył
20.11.2020
Postów
62
Punktów
2
Sam sobie odpisuję ale dobra nie wiem za co się złapać teraz w tym aucie odpialem węże od gazu i leci ciągle delikatnie gaz nawet po zakręceniu butli wiec pewnie wielozawor już do wymiany z podpięta pfzeplywka dalej bardzo mocno kuleje z odpieta chodzi tak jak powinien niestety nie mam drugiej na podmianke . Najbardziej mnie zastanawia ten sterownik silnika dlaczego go cały czas pali tzn komunikację z nim sprawdziłem instalacje no wszystko jest ok żadnego zwarcia tam nie ma 12v przychodzi po zapłonie do sterownika ale połączyć się nie da chyba ,że komp gazu robi jakieś zamieszanie i pali sterownik silnika
 

Encore

SuperMechanior
Dołączył
6.03.2020
Postów
2087
Punktów
363
Sam sobie odpisuję ale dobra nie wiem za co się złapać teraz w tym aucie odpialem węże od gazu i leci ciągle delikatnie gaz nawet po zakręceniu butli wiec pewnie wielozawor już do wymiany z podpięta pfzeplywka dalej bardzo mocno kuleje z odpieta chodzi tak jak powinien niestety nie mam drugiej na podmianke . Najbardziej mnie zastanawia ten sterownik silnika dlaczego go cały czas pali tzn komunikację z nim sprawdziłem instalacje no wszystko jest ok żadnego zwarcia tam nie ma 12v przychodzi po zapłonie do sterownika ale połączyć się nie da chyba ,że komp gazu robi jakieś zamieszanie i pali sterownik silnika
Widzę masz dobrego kompana do rozmów, można powiedzieć na tym samym poziomie? Może się mylę ;)
 

arni_poznań

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
29.11.2010
Postów
13400
Punktów
2564
Wiek
39
Miasto
PZ
Sam sobie odpisuję ale dobra nie wiem za co się złapać teraz w tym aucie odpialem węże od gazu i leci ciągle delikatnie gaz nawet po zakręceniu butli wiec pewnie wielozawor już do wymiany z podpięta pfzeplywka dalej bardzo mocno kuleje z odpieta chodzi tak jak powinien niestety nie mam drugiej na podmianke . Najbardziej mnie zastanawia ten sterownik silnika dlaczego go cały czas pali tzn komunikację z nim sprawdziłem instalacje no wszystko jest ok żadnego zwarcia tam nie ma 12v przychodzi po zapłonie do sterownika ale połączyć się nie da chyba ,że komp gazu robi jakieś zamieszanie i pali sterownik silnika
Może sterownik nie ma dobrej masy
 

Marczyk

Bywalec
Dołączył
20.11.2020
Postów
62
Punktów
2
Instalacje masy itp posprawdzane napięcie w obd2 też jest elegancko
 

Dawidek126

SuperMechanior
Dołączył
12.05.2014
Postów
1175
Punktów
199
Miasto
Piaseczno
Sprawdź bezpieczniki pod kątem dobrego amperarzu. Raz miałem przypadek bodajże w Bora. Robiło się zwarcie na odizolowanym przewodzie leżącym na kolektorze ssącym. Ktoś wpadł na pomysł żeby wsadzić większy bezpiecznik i wszystko grało do czasu rozgrzania silnika. Spaliła się wiazka i część. Zerknij na bezpieczniki czy są wsadzone prawidłowe.
 

arni_poznań

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
29.11.2010
Postów
13400
Punktów
2564
Wiek
39
Miasto
PZ
Sprawdź bezpieczniki pod kątem dobrego amperarzu. Raz miałem przypadek bodajże w Bora. Robiło się zwarcie na odizolowanym przewodzie leżącym na kolektorze ssącym. Ktoś wpadł na pomysł żeby wsadzić większy bezpiecznik i wszystko grało do czasu rozgrzania silnika. Spaliła się wiazka i część. Zerknij na bezpieczniki czy są wsadzone prawidłowe.
Ja tym sposobem spaliłem kawałek instalacji w Iveco daily
 

Marczyk

Bywalec
Dołączył
20.11.2020
Postów
62
Punktów
2
Nie ma opcji gdzieś coś musi być skoro pali mi komunikację w sterowniku silnika nie chce spalić trzeciego sterownika aczkolwiek praktycznie każdy przewód przejrzałem w instalacji ... Sprawdze bezpieczniki jeszcze raz ale tam też wydaje sie że ok są dobrane
 

Dawidek126

SuperMechanior
Dołączył
12.05.2014
Postów
1175
Punktów
199
Miasto
Piaseczno
Przede wszystkim na spokojnie, bez rutyny bo to gubi najbardziej. Jak już flustracja bierze górę, zrób inne auto a to poczeka.
 

Marczyk

Bywalec
Dołączył
20.11.2020
Postów
62
Punktów
2
Sprawa nadal nie rozwiązana jedyne co to jeszcze wszystkie rurki od odmy i sama odma też to wymiany wszystko połamane no ale to związku z brakiem komunikacji nie ma ..
 

arni_poznań

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
29.11.2010
Postów
13400
Punktów
2564
Wiek
39
Miasto
PZ
Sprawa nadal nie rozwiązana jedyne co to jeszcze wszystkie rurki od odmy i sama odma też to wymiany wszystko połamane no ale to związku z brakiem komunikacji nie ma ..
Czyli ostatecznie podłączyłeś nowy sterownik w aucie? Jeśli nie masz komunikacji po gnieździe obd to można by spróbować podłączyć laptop bezpośrednio do ECU, wydaje mi się że pomiędzy ECU i gniazdem obd jest licznik
 

Marczyk

Bywalec
Dołączył
20.11.2020
Postów
62
Punktów
2
Tak podłączyłem ale pali od razu komunikację ,na stole się również nie połączysz dałem koledze ten pierwszy który miałem w aucie nie mógł się połączyć dałem mu drugi sterownik już się ładnie połączył ja go włożyłem do auta i dosłownie od razu spaliło komunikacje
Automatyczne połączenie postów:

Instalacje dzisiaj znowu przetrzepalem wzdłuż i wszerz wszystko ładnie wygląda kurde nie wiem
 

Marczyk

Bywalec
Dołączył
20.11.2020
Postów
62
Punktów
2
Panowie jeśli chodzi o odpalanie ,pracę silnika jest już idealnie . Wymienilem wszystkie rurki węże od odmy oraz podciśnienia oraz sama odmę poskladalem wszystko chodzi jak nówka z podpięta przeplywka co do komunikacji niestety nie doszedłem jeszcze co jest nie tak mam pewne wątpliwości ponieważ ktoś wstawiał przekaźnik i instalacji żeby sobie zrobić automatyczne światła i może coś to siać bo jak dzisiaj odpaliłem to ten przekaźnik jakby miał zwarcie tak cykal odłączyłem go całkowicie z instalacji
 
Do góry Bottom