1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

A6 C6 3.2 FSI luźny napinacz

Dyskusja w 'Silniki benzynowe' rozpoczęta przez użytkownika tomeklibig, 14-05 19.

  1. tomeklibig

    tomeklibig Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    21-02 18
    Postów:
    64
    Docenione treści:
    4
    Miasto:
    Słupsk
    Witam

    Mam auto jak w temacie. Objaw to równomierne stukanie z tyłu prawej głowicy.
    Zdjąłem tą małą pokrywę rozrządu, napinacz od łańcucha głowicy ma około 1 cm luzu.
    Klient twierdzi, że sam napinacz był wymieniany w zeszłym roku. Czytałem coś o cofającym się oleju z napinaczy ale nie znalazłem konkretów. Czy raczej nastawiać klienta na zmianę całego rozrządu? Auto z USA na liczniku około 120 tyś km.
     
  2. Misiek

    Misiek Administrator

    Offline
    Dołączył:
    6-10 10
    Postów:
    5 156
    Docenione treści:
    1 677
    Miasto:
    Szczecin
    Adres strony:
    Chcesz dać gwarancję na swoją robotę to rób wszystko.
     
  3. tomeklibig

    tomeklibig Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    21-02 18
    Postów:
    64
    Docenione treści:
    4
    Miasto:
    Słupsk
    Bardziej chodzi o przyczynę luzu na napinaczu. Nie chcę aby po wymianie całego rozrządu okazało się, że dalej stuka bo olej cofa się z napinacza.
     
  4. krispar

    krispar Uczestnik

    Online
    Dołączył:
    15-01 18
    Postów:
    542
    Docenione treści:
    85
    Miasto:
    wawa
    Nie słuchaj się klienta, czy choć widać że ktoś tam zaglądał? Inny kolor uszczelnienia lub za dużo nej.....ne.
    Kto ma ci na te tendencje pytanie odpowiedzieć, czy ucieka czy nie.
    Powiem Ci tak, lubią dawać dupy więc wymieniaj.

    Jak sobie poradzisz, ale jakby co mam dwie na stanie w razie czego, wiadomo czego.
     
    Ostatnio edytowano: 15-05 19
  5. tomeklibig

    tomeklibig Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    21-02 18
    Postów:
    64
    Docenione treści:
    4
    Miasto:
    Słupsk
    Widać, że było ruszane, nawalone silikonu pod osłonę.
    Nie chodzi czy ucieka czy nie, tylko jeśli ucieka to skąd ?
    Poradzić sobie poradzę, tylko mam obawy, że problem może nie zniknąć.
     
  6. krispar

    krispar Uczestnik

    Online
    Dołączył:
    15-01 18
    Postów:
    542
    Docenione treści:
    85
    Miasto:
    wawa
    Zniknie, dobry olej musi być, ludzie szkłem dupe wycierają bo wchodzi 9 l
     
  7. jurek1313

    jurek1313 Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    2-02 17
    Postów:
    1 464
    Docenione treści:
    133
    Miasto:
    wólka
    Alanda superol załatwi sprawę
     
  8. Zimoon

    Zimoon Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    28-02 15
    Postów:
    1 722
    Docenione treści:
    383
    Miasto:
    Gdańsk
    sam tłoczek napinacza wyposażony jest w zastawkę która po nabiciu olejem nie powoduje się cofania tłoczka. Podobnie jak w hydro regulatorze zaworowym. Często jednakże dostaje się tam brud i ów zaworek nie trzyma i tłoczek się cofa luzując łańcuch. Syf w oleju i silikon w silniku potrafią narobić kosztów właścicielowi;/
     
  9. tomeklibig

    tomeklibig Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    21-02 18
    Postów:
    64
    Docenione treści:
    4
    Miasto:
    Słupsk
    Dzięki za odpowiedzi. Dzisiaj wpycham audi na warsztat ponownie i coś będę działał. Dam znać o efektach.
     
  10. krispar

    krispar Uczestnik

    Online
    Dołączył:
    15-01 18
    Postów:
    542
    Docenione treści:
    85
    Miasto:
    wawa
    Hmm, nowa teoria względności.

    Nie syf i silikon i nie sylikon, tylko masa uszczelniająca.
    Fabryka też składa na towar i nic się nie dzieje.
    Dzieje się z innej przyczyny bo to jest wada fabryczna tych motorów. Czyli wada materiałowa jak ich wiele w ostatnich latach.
     
  11. XMARIO

    XMARIO SuperMechanior

    Offline
    Dołączył:
    25-10 18
    Postów:
    1 511
    Docenione treści:
    2 239
    Miasto:
    Mazowieckie
    Wady to mają we łbach właściciele takich aut. To zjechało z taśmy jako super fajne auto.
    Jeździ świetnie, pali nie dużo, spełnia normy spalin i tyle.
    Problem to jest, bo durny i bidny Kowalski se to kupił z przebiegiem który producent uważa za końcowy.
     
  12. pawel2406

    pawel2406 Grupa Wsparcia Technicznego

    Online
    Dołączył:
    9-08 18
    Postów:
    2 467
    Docenione treści:
    1 156
    Miasto:
    łódź
    a jaki jest końcowy???:eek::D:D:D
     
  13. XMARIO

    XMARIO SuperMechanior

    Offline
    Dołączył:
    25-10 18
    Postów:
    1 511
    Docenione treści:
    2 239
    Miasto:
    Mazowieckie
    Najczęściej wtedy gdy wreszcie bidny Kowalski ma na to, kupuje i szybko chce założyć LPG.
     
  14. Zimoon

    Zimoon Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    28-02 15
    Postów:
    1 722
    Docenione treści:
    383
    Miasto:
    Gdańsk
    dużo t tym prawdy.
     
  15. XMARIO

    XMARIO SuperMechanior

    Offline
    Dołączył:
    25-10 18
    Postów:
    1 511
    Docenione treści:
    2 239
    Miasto:
    Mazowieckie
    Najczęściej, nie ma kasy na hamulce, nie ma na zawiech, opony jeszcze muszą zostać bo na preparat do alusóf matoł wydał stówę.
    A jak tak chwilę z takim matołem pogadać, to powie, że i tak niedługo będzie sprzedawał.
    Na szczęście, taki rasowy matoł nie wraca już więcej zawracać dupy.
     
  16. Zimoon

    Zimoon Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    28-02 15
    Postów:
    1 722
    Docenione treści:
    383
    Miasto:
    Gdańsk
    Mylisz się, często są stałymi klientami. Jednakże męczą konia przy naprawach, żydzą i kombinują jak jeździć za darmo.
     
  17. komar200

    komar200 GWD

    Offline
    Dołączył:
    25-01 16
    Postów:
    2 229
    Docenione treści:
    905
    Miasto:
    grudziadz
    Potwierdzam i nie ltylko te silniki mają problem z napinaczem .
     
  18. tomeklibig

    tomeklibig Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    21-02 18
    Postów:
    64
    Docenione treści:
    4
    Miasto:
    Słupsk
    A więc tak. Wymieniłem tylko prawy napinacz (klient ma zbierać kase na cały rozrząd, ale potrzebne auto) i problem zniknął. Stary napinacz bez problemu dał się ścisnąć w imadle, w nowym przy zwalnianiu bylo słychać przeskakującą zapadkę, tą co nie pozwala się cofnąć napinaczowi. Wniosek taki, że w starym coś się rozsypało.
    Lecz to nie koniec, gdyż z lewej głowicy zaczynają dochodzić stuki, na razie ciche i nierównomierne, nie wiem co na to klient bo nie odbiera tel. Ogólnie auto od ostatniej wymiany oleju przejechało 24 tyś. Olej i filtr mam też zmieniać ale jak się dodzwonię do klienta.
    Jest tak jak piszecie, ludzie kupują auta za ostatnie pieniądze, często pożyczone i później nie ma kasy na naprawy i trzeba lepić.
    Dzięki wszystkim za podpowiedzi i wsparcie duchowe.
     
  19. krispar

    krispar Uczestnik

    Online
    Dołączył:
    15-01 18
    Postów:
    542
    Docenione treści:
    85
    Miasto:
    wawa
    I jeździ po wsi chwaląc się pod kościołem w niedziele swoim pięknym Afdi.
    Nie powiem fajne auto, ale karci po kieszeni. Jak było nowe to i majętny właściciel. Teraz się ze starzało i biedniejszych stać na nie, tylko koszty naprawy nadal się nie zmieniły.

    Co tu dużo szukać, zasrana wymiana oleju w tym przypadku to koszt ok 600zł.

    Jak robiłem RS4 4.2 v8 pacjent zostawił 23 tysie tylko za rozrząd, wariator, nastawnik zmiennych faz, olej i jakieś pierdoły.
    Spytajcie właścicieli BMW M3 o ceny gratów, brrrrrr.
    To jest cena za posiadanie topowego modelu danej marki.

    Kurna powodzenia mu życzę, a ty będziesz miał co robić.
    Głupich nie sieją, sami się rodzą.

    Jaki jest największy szczyt głupoty.

    Za ostatnie pieniądze, kupić sobie portfel.
     
    Ostatnio edytowano: 17-05 19
    Radmor lubi to.
  20. XMARIO

    XMARIO SuperMechanior

    Offline
    Dołączył:
    25-10 18
    Postów:
    1 511
    Docenione treści:
    2 239
    Miasto:
    Mazowieckie
    Z E53 Kowalski szybko sie wyleczył. Jakoś same zniknęły z rynku. Jedno pierdnięcie skrzyni biegów i pozamiatane.
    Podobnie Tuareg. I z tfsi się matoły wyleczą. Pójdzie to dalej na wschód.