1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

ABS Fiat Punto 188

Dyskusja w 'Elektronika pojazdowa' rozpoczęta przez użytkownika piterek215, 2-07 20.

  1. piterek215

    piterek215 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    2-07 20
    Postów:
    12
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Konin
    Witam,
    jeżeli pisze w złym dziale proszę o przeniesienie.
    Problem z jakim się borykam to brak komunikacji ze sterownikiem ABS. Na desce świeci się cały czas kontrolka ABS ale niestety nie idzie się połączyć z ABS-em. Czujniki wszystkie sprawdzone i kable przedzwonione i wszystko z nimi jest dobrze.
    Dodatkowo występuje jeszcze błąd U1601
    Posiada może ktoś jakieś schematy ABS-u lub magistrali CAN? Albo ktoś wie jakie powinny być napięcia na poszczególnych pinach we wtyczce od ABS?
     
  2. Stanisław 1946

    Stanisław 1946 Weteran Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    23-08 13
    Postów:
    5 394
    Docenione treści:
    878
    Miasto:
    Szczecin
    Czym się chcesz połączyć z ABS ?
     
  3. Autoelektronika

    Autoelektronika Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    30-09 15
    Postów:
    3 814
    Docenione treści:
    1 032
    Miasto:
    RDE,RMI,KT
    Sprawdzić zasilania sterownika-podstawa.
     
  4. piterek215

    piterek215 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    2-07 20
    Postów:
    12
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Konin
    Uniwersalnym komputerek diagnostycznym Autel MaxiPRO MP808K

    Bezpieczniki sprawdzone napiecie do kostki dochodzi. Po zapłonie również napięcie się pojawia.
     
  5. piohol

    piohol Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    31-10 16
    Postów:
    527
    Docenione treści:
    89
    Miasto:
    Kępno
    Błąd U1601 to błąd magistrali CAN więc od sprawdzenia okablowania i połączeń tego układu trzeba rozpocząć. P 188 to który model bo pamięć zawodzi?
     
  6. piterek215

    piterek215 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    2-07 20
    Postów:
    12
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Konin
    Jest to Fiat Punto 2003 rok 1.2 8V (dokładnie to chyba Fiat Punto 2 ale nie jestem pewien)
    Posiada ktoś może jakiś schemat magistrali CAN?
     
  7. piterek215

    piterek215 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    2-07 20
    Postów:
    12
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Konin
    tak wyglądają poszczególne napięcia na wtyczce pompy ABS.
    ABS.jpg
    Które piny odpowiadają za komunikacje?
    I co i kiedy powinno się pojawiać na pinie ze znakami zapytania?
     
  8. Stanisław 1946

    Stanisław 1946 Weteran Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    23-08 13
    Postów:
    5 394
    Docenione treści:
    878
    Miasto:
    Szczecin
    Ponieważ tester tego nie bierze, trzeba sprawdzić oscyloskopem. Czujnik kontaktronowy może być uszkodzony.
     
  9. piohol

    piohol Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    31-10 16
    Postów:
    527
    Docenione treści:
    89
    Miasto:
    Kępno
    Można zassać na pewnym forum serwisówkę do tego samochodu podrzuć maila ty wyślę Ci linka do strony.
    To model z małymi czy dużymi lampami z przodu.
     
  10. piterek215

    piterek215 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    2-07 20
    Postów:
    12
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Konin
    A gdzie ten czujnik się znajduję?
    Chodzi o czujniki znajdujące się przy kołach? Jeżeli tak to czy jezeli czujniki były by uszkodzone to komputer diagnostyczny nie nawiążę komunikacji?
     
    Ostatnio edytowano: 3-07 20
  11. Stanisław 1946

    Stanisław 1946 Weteran Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    23-08 13
    Postów:
    5 394
    Docenione treści:
    878
    Miasto:
    Szczecin
    Może trzeba to innym sprzętem zrobić, ale warsztaty takie mają.
     
  12. piterek215

    piterek215 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    2-07 20
    Postów:
    12
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Konin
    Znalazłem schemat ABS-u i wynika z niego że pin ze znakami zapytania to linia-k. Jakie napięcie powinno być na lini-k?
    Piny które idą do niebieskiej wtyczki to sygnał prędkości z ABS-u i linia szeregowa ABS. Jeżeli dołączę wtyczkę od ABS-u to powinno mimo to być napiecie na pinie odpowiadający za prędkość? Jak sprawdzić linie szeregówą?
     
  13. Iredo

    Iredo Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    6-06 20
    Postów:
    239
    Docenione treści:
    34
    Podłącz się bezpośrednio przy sterowniku jeśli masz czym. Wlasnie do tego pinu ze znakami zapytania.
     
  14. piterek215

    piterek215 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    2-07 20
    Postów:
    12
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Konin
    A czym powinienem się podpiąć?
     
  15. Iredo

    Iredo Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    6-06 20
    Postów:
    239
    Docenione treści:
    34
    Testerem z kablem uniwersalnym po linii k np kts launch cdif
     
  16. piterek215

    piterek215 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    2-07 20
    Postów:
    12
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Konin
    A Delphi ds150e da radę?
    Żeby tester diagnostyczny się połączył linia-k musi działać. Jak linie-k sprawdzić?
     
  17. Iredo

    Iredo Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    6-06 20
    Postów:
    239
    Docenione treści:
    34
    Nie używałem nigdy tego testera, ale chyba wszystkie markowe testery mają uniwersalne adaptery.
    Jak masz jakieś zakłócenia na linii k to po prostu odlacz ja od strony auta i spróbuj połączyć się przy samym ABS
     
  18. Markson43

    Markson43 Bywalec

    Offline
    Dołączył:
    25-05 14
    Postów:
    1 388
    Docenione treści:
    75
    Miasto:
    Rzeszów
  19. piterek215

    piterek215 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    2-07 20
    Postów:
    12
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Konin
    Witam ponownie.
    Po długich poszukiwaniach schematu instalacji ABS i sprawdzeniu dokładnym przewodów miernikiem i żarówka wszystkie przewody okazały się nie uszkodzone. Komunikacji ze sterownikiem nadal brak. Tester jaki posiadam to Delphi sd150e. Według schematów jakie znalazłem linia-k od sterownika ABS znajduje się na pierwszym pinie złącza diagnostycznego. Napięcie na linii-k wynosi 10,8 V czyli OK. Jednak komunikacji brak. Idąc za radą użytkownika z tego forum "Iredo" podłączyłem kabel linii-k bezpośrednio do urządzenia diagnostycznego przy pomocy adaptera trzy pinowego. Pierwsze zaskoczenie jakie dla mnie było to to że adapter łączy linie-k z siódmym pinem urządzenia diagnostycznego. Ale dzięki temu udało mi się nawiązać łączność ze sterownikiem ABS. Okazało się że lewe tylne koło dostaje nieprawidłowy sygnał przez uszkodzony pierścień magnetyczny który jest wykruszony w pewnym miejscu. Zastanawia mnie to dlaczego tester się inaczej nie łączy? Wina leży w testerze lub oprogramowaniu? Z jakich urządzeń korzysta ASO? Bo jak się domyślam to ASO nic nie drutuje na krótko?
     
  20. piohol

    piohol Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    31-10 16
    Postów:
    527
    Docenione treści:
    89
    Miasto:
    Kępno
    Masz ryżowego delfaja. Jeżeli interfejs nie multipleksuje wyjść dla poszcególnych sterowników trzeba używać przejściówek lub łączyć piny gnazda diagnostycznego z odpowiednimi pinami interfejsu. Taka mała magia dla ludzi którzy nie chcą wydawać bajońskiej kasy na dedykowane dla danej marki sprzęty.