1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Akumulatory Varta - czy są warte zakupu i swojej ceny?

Dyskusja w 'Opinie o częściach, markach, producentach' rozpoczęta przez użytkownika Marek_Wolak, 16-04 14.

  1. Marek_Wolak

    Marek_Wolak Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    30-12 13
    Postów:
    9
    Docenione treści:
    0
    Adres strony:
    Witam

    Zastanawiam się nad zakupem akumulatora do mojego Nissana 1.6. Czy uważacie, że akumulatory firmy Varta (którą polecali inni użytkownicy) są godne zakupu i warte wydania ponad 300 zł? Myślałem o tym modelu....
     
  2. arni_poznań

    arni_poznań Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    29-11 10
    Postów:
    9 682
    Docenione treści:
    1 627
    Miasto:
    PZ
    Nie wiem jak wygląda sprawa varty w osobowych autach ale duże akusy 220 Ah do autobusów to gówno jakich mało
     
  3. mlody67

    mlody67 Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    5-06 12
    Postów:
    1 252
    Docenione treści:
    114
    Miasto:
    Wrocław
    varta g... warta.
     
  4. fructon

    fructon Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    26-04 12
    Postów:
    1 719
    Docenione treści:
    601
    Miasto:
    Kraków
    Adres strony:
    Dawniej była to dobra firma ale to sie skonczyło.
     
  5. ur3an

    ur3an Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    23-09 11
    Postów:
    763
    Docenione treści:
    228
    Miasto:
    Zdzieszowice
    Tak samo jak bosch kiedyś najlepszy a teraz nic nie warty
     
    wyrzynacz lubi to.
  6. selim

    selim Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    1-01 14
    Postów:
    1 079
    Docenione treści:
    129
    Miasto:
    Sląsk
    dla boscha wlasnie varta robi
     
  7. mlody67

    mlody67 Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    5-06 12
    Postów:
    1 252
    Docenione treści:
    114
    Miasto:
    Wrocław
    Jednym słowem: "O mój boshe varta nic nie warta i tyle w temacie"
     
  8. Marek_Wolak

    Marek_Wolak Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    30-12 13
    Postów:
    9
    Docenione treści:
    0
    Adres strony:
    Skoro tak narzekacie na wszystkich producentów, jakie marki byście rekomendowali?
     
  9. autozibi

    autozibi Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    18-01 13
    Postów:
    2 833
    Docenione treści:
    595
    NIE
     
  10. shrek

    shrek Moderator Car Audio Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    6-11 11
    Postów:
    3 297
    Docenione treści:
    1 285
    Miasto:
    Pyrlandia
    Adres strony:
  11. james89

    james89 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    24-12 12
    Postów:
    488
    Docenione treści:
    22
    Miasto:
    Opole
    szczerze mówiąc dość często montuję boscha i varte... niektóre jeżdzą już dobrych parę lat i problemów nie było.
    W czym jest problem? i jakie są dobre akumulatory waszym zdaniem?
     
  12. greghorn

    greghorn Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    21-11 13
    Postów:
    1 338
    Docenione treści:
    423
    Miasto:
    Miechów
    Gość który zajmował sie akumulatorami jeszcze w czasach poprzedniego systemu i do tej pory ma sklep z tego typu sprzętem, powiedział mi kiedyś tak: akumulator wytrzyma 6-7 lat, albo 100000 km. I jak tak patrzę na swoje samochody to mu sie to sprawdza. Przy ciężarówkach gdzie robimy 70-80 tys. rocznie to jaki aku bym nie założył, dwa lata i trzeba go zmienić przed zimą. Przy osobówce mam już sześcioletnią baterię i jeszcze kręci, przy czym jest założona jakaś większa - zamiast 80Ah jest coś koło 100.
    Opierając się na tych doświadczeniach, kupuje najtańsze. Do tej pory ładowałem Nord Stara, ale w tym roku znalazłem coś jeszcze tańszego, jakiegoś "cośtammaxa".
    Jeszcze wcześniej była Centra, ale sobie odpuściłem po pierwsze ze względu na cenę a po drugie - trafiła mi sie jekaś reklamacja którą odrzucili pomimo że po stronie instalacji w aucie nie było żadnych wad.
     
  13. mlody67

    mlody67 Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    5-06 12
    Postów:
    1 252
    Docenione treści:
    114
    Miasto:
    Wrocław
    Każdy ma swoją strategię pracy:)
     
  14. arni_poznań

    arni_poznań Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    29-11 10
    Postów:
    9 682
    Docenione treści:
    1 627
    Miasto:
    PZ
    Akumulatory Duplum - tanie wytrzymują około 3 lata.
     
  15. Misiek

    Misiek Administrator

    Offline
    Dołączył:
    6-10 10
    Postów:
    5 066
    Docenione treści:
    1 616
    Miasto:
    Szczecin
    Adres strony:
    Amper Max.
     
  16. www.MOTOBAJ.pl

    www.MOTOBAJ.pl Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    18-06 13
    Postów:
    178
    Docenione treści:
    14
    Miasto:
    Mrągowo
    Adres strony:
    Witam

    ciesze się na samoą możliwosć odpowiedzi w tym temacie, bo zajmuje się akumulatorami już naście lat
    i myślę, ze cos mi się udało dowiedzieć.
    Jestem dystrybutorem jednej firmy akumulatorowej, ale nie czas i miejsce na reklamę
    Zaczałbym od tego, że akumulator dzisiaj mozna dobrać do eksploatacji samochodu, tzn, jeśli jeździsz w miescie na
    krótkich odcinkach napewno nie moze to być aku szczelnie zamkniety, tylko otwieralny. Za kazdym uruchomieniem samochodu
    zabierasz prąd z akumulatora, więc jeżdząc po mieście nie ma możliwości zeby się doładował. Otwieralny dlatego, że konstrukcja płyt wewnatrz jest ina niż akumulatora szczelnego
    dowód: 74ah 680a - WAŻY 17,7KG, 77ah 760a przy tych samych wymiarach.

    Druga sprawa to ładowanie w samochodzie i ubytek prądu, który prawie zawsze przez klientów jest bagatelizowany.

    RESUME:
    kup akumulator otwieralny, oprócz SAKURA, EXIDE
     

    Załączone pliki:

    Ostatnio edytowano: 18-04 14
  17. greghorn

    greghorn Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    21-11 13
    Postów:
    1 338
    Docenione treści:
    423
    Miasto:
    Miechów
    No. A nazwa wskazywałaby że akumulator Duplum jest do du...plum :D.
    Wszystko zależy też od eksploatacji, u mnie każdy samochód ma hydroklapę, więc przy rozładunkach akumulator też dostaje po ...duplumie ;)
    O to, to, too.. właśnie.
    Zależy ile się jeździ po mieście, a w zasadzie to może inaczej; zależy co się rozumie przez krótkie odcinki? Konstruktor pojazdu też nie jest głupi i podczas projektowania auta nie zakłada że samochód będzie jeździł tylko po trasach. To w jakim czasie alternator doładuje akumulator można sobie poobliczać, część danych mamy, a na resztę można coś przyjąć. Dajmy na to mój opel Vectra 1,9 CDTI. Alternator 120 A, rozrusznik 2,2KW szacukowy czas pracy rozrusznika podczas odpalania, a chociażby i 5 sekund (będzie mniej ale załóżmy z zapasem) i teraz to czego nie mamy a musimy się domyślać czyli zużycie prądu podczas jazdy (czyli żarówki, dmuchawa, wyświetlacz, radio itp...)
    P=U*I
    P - moc (W)
    U - napiecie (V)
    I - natężenie (A)
    po przekształceniu
    I=P/U
    Z powyższego wzoru wychodzi nam że same żarówki przednich świateł 2x70W "łykną" nam jakieś 12A prądu, myślę że na resztę elektryki spokojnie możemy założyć średni pobór prądu w okolicach 40A co daje nam jakieś 50-60 amper średniego poboru prądu podczas jazdy (osobiście myślę że mniej ale dla celów obliczeniowych niech bedzie). Nawet jeśli przyjmiemy że alternator średnio da o te 40 amper mniej niż ma na tabliczce to i tak na ładowanie akumulatora podczas jazdy pozostaje nam 20 amper.
    Znowu wzór i wychodzi nam że podczas pracy rozrusznik bierze prąd o natężeniu 184 A ( 2200 / 12 = 183,3 ) czyli jedna sekunda pracy rozrusznika to pobór pradu wymagający ładowania akumulatora prądem 20A w czasie 10 sekund (20*10=200), a to znowu oznacza że po 50 sekundach pracy alternatora, prąd zużyty na rozruch jest "oddany" akumulatorowi.
    Nawet jeśli mylę się w założeniach i pobór prądu podczas jazdy jest większy niż 60A, rozrusznik na wskutek zużycia bierze więcej prądu niż te 200 A, albo alternator będzie ładował akumulator prądem mniejszym niż 20A, to przy normalnych warunkach użytkowania pojazdu 5-7 minut pracy silnika, powinno nam spokojnie wystarczyć do naładowania akumulatora po odpaleniu.
    No chyba że odpalamy samochód, włączamy w ogrzewanie tylnej szyby, dmuchawę, radio na "Full", a dodatkowo w bagażniku wzmaczniacz i subwoofer..... To wtedy tak, pradu może braknąć...

    Czytałem trzy razy i nie udało mi się zrozumieć który w końcu jest cięższy, a który lżejszy, ale dowód w postaci wagi.... no taki trochę naciągany, zwłaszcza że to tylko 0,5 kg - część tej różnicy może wynikać z innej ilości elektrolitu w akumulatorze a nie z samej konstrukcji. Wymiary też są tak dobierane żeby ograniczać koszty, i do jednego wymiaru "pudła" ładuje się różne pojemności.

    Nie do końca, ja bym raczej powiedział że zależy czy dla własnej wygody jesteśmy w stanie wymienić akumulator wcześniej płacąc za niego troche drożej.
    Plus akumulatora zamknietego (bezobsługowego) jest taki że jego konstrukcja nie pozwala na ubytki wody z elektrolitu (oczywiście przy sprawnej instalacji ładowania), czyli to co odparuje w czasie ładowania, skropli się wewnątrz i tam pozostanie. Natomiast minus jest taki że jak padnie regulator napięcia i zacznie nam "gotować" elektrolit to woda wyjdzie na zewnątrz i nie ma jej jak uzupełnić, co w praktyce oznacza aku do wymiany.

    Plus akumulatora otwartego jest taki że wody można dolać, ale minus jest taki że woda paruje podczas ładowania i trzeba ją uzupełniać co jakiś czas. A i jeszcze z plusów - cena.

    Uuuuuu.... Ale wykład siepnąłem. Mam nadzieję że coś z tego było zrozumiałe :p
     
  18. arni_poznań

    arni_poznań Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    29-11 10
    Postów:
    9 682
    Docenione treści:
    1 627
    Miasto:
    PZ
    Tylko pytanie autora brzmi której firmy akumulator polecacie, sam się zastanawiam nad tym, czy istnieje jeszcze akumulator który wytrzyma dajmy na to 6 lat
     
  19. ur3an

    ur3an Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    23-09 11
    Postów:
    763
    Docenione treści:
    228
    Miasto:
    Zdzieszowice
    Od nowości akumulatory oryginalne w samochodzie wytrzymywały 6-7 lat np.: thalia, albea. A obecnie nie wiem. Moim zdaniem po co przepłacać za boscha varte jak on i tak ma dwa lata gwarancji, kupić tańszy z trzy letnią gwarancją akurat ja tak zrobiłem i trzeci rok bez zarzutów. A kupiłem najtańszy jaki był.
     
  20. arni_poznań

    arni_poznań Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    29-11 10
    Postów:
    9 682
    Docenione treści:
    1 627
    Miasto:
    PZ
    w solarisach fabryczne akumulatory varty wytrzymały niecale trzy lata
     

Użytkownicy odwiedzili tę stronę szukając:

  1. akumulatory varta opinie

    ,
  2. akumulator varta opinie

    ,
  3. varta akumulatory opinie

    ,
  4. varta silver opinie,
  5. varta silver dynamic opinie,
  6. akumulatory warta opinie,
  7. varta akumulator opinie,
  8. akumulator duplum,
  9. akumulator wertteile opinie,
  10. wertteile akumulator opinie,
  11. akumulator varta black opinie,
  12. varta black dynamic opinie,
  13. akumulator varta 80ah opinie,
  14. opinie o akumulatorach varta,
  15. akumlator varta opinie,
  16. VARTA,
  17. akumulator exide opinie,
  18. opinie o varta silver,
  19. varta silver 74ah opinie,
  20. varta b36 opinie