• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Alfa 159 1.9 jtdm 16v 150km brak mocy

rutek79

SuperMechanior
Dołączył
23.05.2013
Postów
351
Punktów
4
Wiek
42
Miasto
podkarpacie
Panowie auto jak w temacie. Od wolnych obrotów do 1800 obr/min jest tak zmulona że nie idzie nią jechać. Od 1800 jedzie normalnie jak na 150km.
Na kompie zero błędów
-przepływka podmieniana na nowke Bosch- zero różnicy
- korekty wtryskow wzorowe
-kolektor ssący wyczyszczony klapki usunięte
- dpf elegancki
-zawór turbo sprawdzony elegancki
- geometria turbiny chodzi lekko
Brakuje mi już pomysłów bo nie ma się zbytnio czego czepic. Auto jest do tego stopnia zmulone że pod niektóre górki jak jedziesz na 2 biegu i ma 1200 obr to brakuje biegu i trzeba redukować na 1ke. Jak ma 1800 obr i zaczyna wstawać turbo to zaczyna jechać. Od 2tys ob jedzie już tak.jak powinna
Może komuś z was coś przyjdzie do głowy
 

rutek79

SuperMechanior
Dołączył
23.05.2013
Postów
351
Punktów
4
Wiek
42
Miasto
podkarpacie
Więc dziś sprawdziłem czy walki nie są względem siebie przestawione i są ok. Tłok w gmp i blokady w oba walki wchodzą. Natomiast co zauważyłem. We wszystkich jtd jakie robiłem dotychczas wałek rozrządu miał znak mniej więcej na godzinie 1szej. Tu znak wychodzi na około 2 czy 3ciej. I teraz nie wiem czy wałek ma klin czy nie. Jeśli nie ma to czy jest jakaś procedura ustawienia koła zębatego bo czujnik walka rozrządu bierze z tego kola sygnał i może tu jest problem. Jeśli ma klin to nie ma pytania. Silnik w alfie jest polift
 

rutek79

SuperMechanior
Dołączył
23.05.2013
Postów
351
Punktów
4
Wiek
42
Miasto
podkarpacie
No właśnie ale ustawienie kola zębatego ma znaczenie na pewno skoro czujnik z niego bierze sygnał. Tylko jak ma być ono ustawione bo nigdzie nie mogę znaleźć. Ktoś tam coś dlubal przy tym i mało tego jeszcze zobaczyłem że sterownik silnika był otwierany
 

toomii76

toomi
Dołączył
2.11.2014
Postów
13266
Punktów
6821
Miasto
turek
WWW
www.takniewiele.pl
jeśli tak jest jak mówisz, to musi być odniesienie na głowicy, albo klin pływający. innej możliwości nie widzę jeśli czujnik czyta z koła.
 

rutek79

SuperMechanior
Dołączył
23.05.2013
Postów
351
Punktów
4
Wiek
42
Miasto
podkarpacie
Fotka znaleziona na necie. Widać wyraźnie znak na około godziny 1szej oraz wytloczke w kole wałka w miejscu gdzie jest czujnik. U mnie i zna i i wytloczka jest jakie 5 zębów niżej na około godzinie 3ciej
 

Załączniki

  • 20190624_211837.jpg
    20190624_211837.jpg
    311,3 KB · Wyświetleń: 21

rutek79

SuperMechanior
Dołączył
23.05.2013
Postów
351
Punktów
4
Wiek
42
Miasto
podkarpacie
A tu widok z dalsza.
 

Załączniki

  • Screenshot_20190624-211619_YouTube.jpg
    Screenshot_20190624-211619_YouTube.jpg
    1,1 MB · Wyświetleń: 20

toomii76

toomi
Dołączył
2.11.2014
Postów
13266
Punktów
6821
Miasto
turek
WWW
www.takniewiele.pl
gdzie tam jest czujnik i z czego czyta dokładnie. musi być widoczne na kole.

moje autorskie.
 

Załączniki

  • IMG_20171121_112117.jpg
    IMG_20171121_112117.jpg
    71 KB · Wyświetleń: 23

rutek79

SuperMechanior
Dołączył
23.05.2013
Postów
351
Punktów
4
Wiek
42
Miasto
podkarpacie
No to jeśli jest klin to jak wytłumaczyć to położenie koła które jest na fotce A to które mam w aucie ????
 

rutek79

SuperMechanior
Dołączył
23.05.2013
Postów
351
Punktów
4
Wiek
42
Miasto
podkarpacie
Czujnik wałka jest przykrecony od tylu koła wałka rozrządu wydechowego w glowiczce wałków. A na kole wałka jest w 1 miejscu wytloczka. Na zdjęciu które zalaczylem widać między okraglymi otworami takie przegięcie prostokątne ono jest dokładnie mniej więcej gdzie znak na kole jest
 

komar200

GWD
Dołączył
25.01.2016
Postów
2818
Punktów
1196
Miasto
grudziadz
Wcięcie na wałku ssącym powinno być prostopadle do otworu, analogicznie jak na wałku wydechowym. Porównaj położenie wcięcia po wykręceniu blokady od wałka wydechowego, na kole jest klin lecz ma znaczący Luz dlatego luzujemy to koło , sprawdź czy na zębatkach nie jest przestawiony . A jeszcze klapy ma czy usunięte?
 

rutek79

SuperMechanior
Dołączył
23.05.2013
Postów
351
Punktów
4
Wiek
42
Miasto
podkarpacie
Klapy ktoś już wcześniej wywalił. Rozrząd dziś sprawdziłem niby znaki się zgadzają te które są fabryczne. Czyli wycięcie na godzinie 18tej na wale korbowym i malowany znak na obudowie przy walki rozrządu na godzinie 1szej. Jak odkrece i odsune czujnik wałka rozrządu to bije błąd synchronizacji więc rozrząd jest poprawny. Nie mam już pojęcia czego się czepic poza ewentualny sterownikiem Silnika który widać że był otwierany.
Może tam ktoś próbował coś majstrowac
 
Do góry Bottom