1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Alfa Romeo BRERA, 159 - 2.4 jtdm wymiana paska

Dyskusja w 'Silniki diesel' rozpoczęta przez użytkownika Ogień-Opór, 8-11 18.

  1. Ogień-Opór

    Ogień-Opór Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    3-01 18
    Postów:
    72
    Docenione treści:
    3
    Miasto:
    Bydgoszcz
    Wymiana paska wielorowkowego z klimatyzacji na alternator.
    2.4jtdm 200km.
    Jest tam pasek elastyczny. Slabe dojście. Wywaliłem pompe, zluzowalem alternator i zluzowalem klimatyzację.
    Nie mogę tego paska złożyć pk5x595
    O co chodzi? AR nie ma na to patentu, może ktoś z was to robił?
    Ile za tamt pracę?
     
  2. tedi70

    tedi70 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    8-11 18
    Postów:
    1
    Docenione treści:
    1
    Witam ,wymieniałem pasek w takiej alfie ,miałem problem z tym paskiem nigdzie nie ma pomocy sam doszedłem w serwisie 400zł krzyczą plus pasek. Musisz mieć klucz do sprzęgiełka alternatora i łomik. Najlepiej w dwie osoby to trzeba zrobić .Nic nie luzowałem tylko wspomaganie miałem odkręcone aby mieć lepsze dojście.Zakładasz klucz na sprzęgiełko i kręcisz w lewo pomagając łomikiem i tak pasek założyłem.
     
    Ogień-Opór lubi to.
  3. Ogień-Opór

    Ogień-Opór Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    3-01 18
    Postów:
    72
    Docenione treści:
    3
    Miasto:
    Bydgoszcz
    Mnie się udało nieco inaczej, ale podejrzewam że sposób równie dobry.

    Patologia z jaką mamy do czynienia w przypadku tego motoru, jest nie do opisania. Przede wszystkim długi pasek elastyczny można założyć niemalże bez oporu i nie ma szans na jego uszkodzenie. Tutaj, pasek jest krótki i skok założenia owego paska jest mały. Mnie udało się poluzować alternator (górna śruba i dolna długa) oraz poluzować klimatyzację bez demontażu przodu.
    Pasek oparłem od strony przodu auta - na bieżnie łożyska i pchałem palcami. Było nas trzech i poszło bez oporu. Dla maruderów, którzy twierdzą, że niszczy to pasek powiem jedno - Może i tak, ale przyrząd, dociska pasek i wykonuje dokładnie to samo. Czepiać można się do konstruktorów za ten badziewny wynalazek. Chciałem zrobić regulacje na alternatorze, ale nie ma możliwości. Raz - Klimatyzacja nie pozwoli wychylić się alternatorowi, Dwa: jeśli zrobimy fasolkę, nie założymy pompy wspomagania. PATOLOGIA. Cóż, jeśli ktoś to czyta, to liczę mu powodzenia. Jeśli się męczysz z tym, to nie ty masz nawalone w głowie, a konstruktorzy. Pozdrawiam.
     
  4. toomii76

    toomii76 toomi

    Offline
    Dołączył:
    2-11 14
    Postów:
    3 683
    Docenione treści:
    1 723
    Miasto:
    turek
    wystarczy nałożyć pasek, zabezpieczyć nawet śrubokrętem i obrócić wałem. nie wiem w czym problem z tymi paskami. ducato 2.3 tak ma, fiesta 1.4 i nie tylko....
     
  5. Ogień-Opór

    Ogień-Opór Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    3-01 18
    Postów:
    72
    Docenione treści:
    3
    Miasto:
    Bydgoszcz
    Weź najpierw zobacz, gdzie jest alternator. Ile jest tam miejsca. Jaki długi jest pasek. To co piszesz, to robię bez problemu. To co mogło mnie zadziwić? Wiesz że ten paske wciągasz przez małe koło? Poluzowany alternator i klimatyzacja pozwala sięgniecie paskiem zaledwie do centrum śruby alternatora? ps. Nie mam takiego małego śrubokręta by go przytrzymać. Tuż obok jest podłużnica. Jak nie robiliście, to nie zakumacie. (to nie jest złośliwe)
     
  6. toomii76

    toomii76 toomi

    Offline
    Dołączył:
    2-11 14
    Postów:
    3 683
    Docenione treści:
    1 723
    Miasto:
    turek
    no to nie wiem. robiłem rozrząd w takim i nie przypominam sobie, żebym miał jakiś większy problem z założeniem paska osprzętu.
     
  7. Ogień-Opór

    Ogień-Opór Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    3-01 18
    Postów:
    72
    Docenione treści:
    3
    Miasto:
    Bydgoszcz
    Nie ruszałeś kompresora klimatyzacji i alternatora - bo jest to osobny pasek.
     
  8. toomii76

    toomii76 toomi

    Offline
    Dołączył:
    2-11 14
    Postów:
    3 683
    Docenione treści:
    1 723
    Miasto:
    turek
    możliwe.
     
  9. Ogień-Opór

    Ogień-Opór Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    3-01 18
    Postów:
    72
    Docenione treści:
    3
    Miasto:
    Bydgoszcz
    Ja jestem pewien. Mogę robić za twoje sumienie. :D

    Kompresor i alternator nie przeszkadza w demontowaniu rozrządu. Wrogowi nie życzę tej wymiany paska.
     
    toomii76 lubi to.
  10. toomii76

    toomii76 toomi

    Offline
    Dołączył:
    2-11 14
    Postów:
    3 683
    Docenione treści:
    1 723
    Miasto:
    turek
    a co to? :D:D;)